Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: Gyereknevelés

Fegyelem mindenek felett

Nagyon emlékszem, amikor gyerek, majd kamaszkoromban kifejezetten inspirált minden tiltás, feddés az ellenszegülésre. Egyre nagyobb kedvvel és megállíthatatlanul álltunk ellen minden regulának. Még ma is ösztönösen gyomortáji izgalom fog el, ha valamit nem szabad. Nekem ne lenne szabad?! Pedig nem vagyok egy igazi anarchista típus.

Tovább
9 nevelési tanács, ami minden gyereknél bevethető

A szülői tanácsok kissé homályosak lehetnek. Ha megguglizod a problémádat, biztos, hogy nem csak egyféle tanáccsal fogsz találkozni. És elég nagy az esélye, hogy a válaszok kissé (vagy nagyon is) ellentmondanak egymásnak. Ahelyett, hogy az egyetlen választ keresnéd, nézzük meg a szülőséget egy kicsit általánosabb perspektívából. Keressünk néhány általános témát, úgy általában, a gyerekekről.

Tovább
Miért kéne jó szülőnek lenni?

Valamiért azon pörgünk, amióta megmoccan a hasunkban a kisgyerek, hogy jó szülei legyünk. Valamiért görcsösen ragaszkodunk az ezzel kapcsolatos elképzeléseinkhez. Valamiért sokunknak ez nem sikerül. Nekem legalábbis nem. Ezért azt a stratégiát választom, hogy dehogy leszek jó szülő… ugyan ki mondta, hogy annak kell lenni, ez is valami rossz hagyomány…

Tovább
Hogyan maradj szoros kapcsolatban a kiskamasz lányoddal?

Gyakran halljuk szülőktől, hogyan tudnának jó kapcsolatban maradni kiskamasz lányaikkal? Valóban sokkszerű, ahogy az édes, aranyos kislányból egyszer csak újból hisztizős gyerek válik. A 12 éves lányok szeszélyesek, túldramatizálnak mindent, önzőek, szinte kizárólag csak a barátaikra figyelnek, szűkszavúak, mogorvák, visszabeszélnek és leereszkedően viselkednek a szüleikkel. Természetesen közben komolyak, érettek, gyengédek, bűbájosak, de ami a legnagyobb kihívás számukra és számunkra is, hogy éppen a kisgyerek- és a kamaszkor között lebegnek.

Tovább
8 fegyelmezési hiba, amit mi, szülők vétünk – vagy nem

Ismerős az alábbi párbeszéd? Adsz egy ultimátumot a gyerekednek: „Öltözz fel, vagy különben nem megyünk sehova!”, erre természetesen azt mondja: „Rendben, akkor maradjunk itthon.”

Mindannyian tudjuk, hogy a fegyelmezési technikáink néha fordítva sülnek el, illetve ott vannak még azok a csaták, amibe nem is érdemes belemenni (semmilyen gyereket nem küldtek még haza az oviból azért, mert lepedékes volt a foga). De legalább néhány alkalommal be kell bizonyítanod, hogy te vagy a szülő!

A következő 8 tanács a parenting.com oldalon segít, hogy hogyan kerülheted el ezeket a fegyelmezési bakikat. Mi ide hoztuk elétek, de közben belénk bújt a kisördög. És mindent megkérdőjeleztünk.

Rendhagyó írás: ugyanaz a kérdés két szemszögből.

Tovább
9 dolog, amit ne mondjál a gyereknek!

Íme, azok a mondatok, amiket érdemes száműzni a szótáradból, ahhoz, hogy a gyereked hallgasson rád.

Egyszerre két dolgot csináltam, főztem a konyhában és silabizáltam valami hivatalos iratot a szobában. Közben a gyerekeim ezerszer kértek tőlem valamit. Egy kis rágcsálni valót, majd visítottak a kiömlött víz miatt, kérdezték, hogy vajon mit szeretnek enni a mókusok és vitatkoztak, hogy a felhők lehetnek-e kékek és a virágok zöldek. Azt említettem, hogy nem tudtam, hogy mi hasogat jobban, a hátam vagy a fejem?

Tovább
Digitális szülő?

Egyre többen foglalkoznak azzal, miként kell a szülői létet korszerűbben megélni. Hogyan reagáljunk az ufó gyerekeinkre? Hogyan tegyünk nekik jót, miközben olyan hamar elveszítjük a fonalat velük kapcsolatban, amire nem voltunk felkészülve. És nem csak a kamaszok játékaihoz nem tudunk hozzászólni. Miért van ez így?

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A matematikához nem vezet szolgai út
iskola, óvoda

A matematikához nem vezet szolgai út

Félelemmel vegyes tisztelet, utálattal vegyes rettegés. Körülbelül így írható le, mit érez a gyerekek és szülők nagy része a matematika szó hallatán. Nem szeretik. Persze több iskolai tantárgy is van, amit sokan nem szeretnek, mégis azt tapasztalom, hogy a matek az, amivel kapcsolatosan nagyon kilengenek az érzelmek. Vannak felnőttek, akiknek ma is rémálmaikban jön elő a matematika érettségi, vagy egy kudarcos táblai feladatmegoldás megszégyenítő élménye. A matematika ahelyett, hogy magabiztosságot adna, túlságosan is sokszor vezet az önbizalom csökkenéséhez, kisebbrendűségi érzéshez, az önértékelés romlásához, sőt, az önsztereotipizáláshoz.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk
határon túl

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk

Rengeteg tévhit él az autizmusról, különösen, ha gyerekekről beszélünk. Az alábbiakat szeretnék tudatni a világgal a Huffington Post olyan olvasói, akik autista gyerekek szülei.

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal
ajánló

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal

A kisgyerekekkel való kapcsolódás gyakran azt jelenti, hogy ülünk a szőnyegen és Legózunk vagy Barbie-zunk. A bújócskázás vagy egy csendes összebújás, mind a napi rutin részei. De most, hogy már kiskamasz lett a kisgyerekből, kevésbé egyszerű, sőt néha bonyolult megtalálni a kapcsolódási pontokat.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.