Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: alternatív iskola

A 11 leggyakoribb érv, hogy miért teszem tönkre a gyerekem jövőjét az alternatív iskolával

Pocsék általános iskolába jártam, kevés kivételtől eltekintve a tanáraim, az osztályfőnökömmel, Éva nénivel az élen a mai napig gyomorgörcsöt idéznek fel bennem. Az összes sablonos sztorim megvolt, a terrorista tesitanár szekrényugrásból való buktatásától kezdve az énekóráról való kitiltáson át a magatartásért kapott igazgatói intőkig.

Tovább
Van-e számukra hely? - A Zöld Kakas Gyémánt félkrajcárja

A Zöld Kakas Gyémánt programjáról Kerényi Marival, a Zöld Kakas Líceum igazgatójával beszélgettem nemrég egy kávé mellett. A Gyémánt program megszületésének gondolata már régóta motoszkált a fejükben, de az első konkrét lépéseket a tehetséges gyerekek segítésének, a tehetség kutatásának hazai szakértőjével, Gyarmathy Évával való személyes kapcsolatuknak és szoros szakmai együttműködésüknek, nem utolsó sorban pedig egy konkrét kisgyerek szívszorító élethelyzetének köszönhetően tették meg. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy részt vehettem a kezdeti lépésekben. A beszélgetésünk alatt furcsa volt megélni, hogy már kívülről látom az egészet, de jó volt a felismerés, hogy a hátrébb lépés minden esetben új perspektívát is jelent.

Tovább
Babérliget Általános Iskola, ahova öröm bejárni

A Babérliget Általános Iskola 2014-ben alakult, alapítványi fenntartású iskola, amely Budapesten, a II. kerületben található. A nyolcosztályos általános iskola, jelenleg 6 osztállyal (első, második, harmadik, ötödik, hatodik és hetedik) működik.

http://www.baberligetiskola.hu/

Tovább
Egy alternatíva, ha iskolát keresel

Szeptemberben indult a budapesti 3. kerületben a Tág Világ Iskola. Az első osztályosok magyar óráját, az iskolaalapító Mózes Dóra tartotta. A foglalkozások után ő mesélte el, hogyan is telnek a hétköznapjaik.

http://tagvilagiskola.hu/

Tovább
Közösségi iskola

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium szeptember 1-jén nem csak új tanévet nyitott, hanem új időszámítást is. Általános iskola alapítását hirdette meg, méghozzá autonóm, önrendelkező, transzparens iskolát. Amely a működésével is azt demonstrálja, amit a pedagógiájában is megvalósít. Együttműködéssel, vitával, eszmecserével, egymás mellett lehet élni. És értéket teremteni nyitott szemlélettel, átlátható keretek között lehet. Egy iskola, ami nem a tekintélyek és félelmek szorításában él, hanem egyszerűen bátran dolgozik.

Tovább
A Jövő Iskolája

A Jövő Iskolája Kft-t 2010-ben hoztuk létre azzal a céllal, hogy folytassuk a Millenárison 2006 óta hasonló elnevezéssel futó oktatási programot. Az elmúlt években számos kulturális rendezvény, elsősorban kiállítás mellé hoztunk létre iskolások számára élménypedagógiai foglalkozásokat. Emellett alternatív módszereket és tanulásszervezési módokat oktattunk pedagógusoknak, szakembereknek. Az oktatási programunk a tudás korszerű elsajátítását helyezi előtérbe, szakítva a hagyományos oktatásszervezéssel és az ún. iskolán kívüli tanórákat részesíti előnyben. Foglalkozásainkon az elmúlt évek során több ezer diák és több száz pedagógus vett részt. A programokon elsősorban kooperatív, drámapedagógiai és projekt módszereket alkalmazunk, előtérbe helyezzük a digitális ismeretszerzést. A Jövő Iskolája tanulók számára ajánlott foglalkozásai alkalmazkodnak a Nemzeti Alaptantervben meghatározott műveltségi területek kritériumaihoz.

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.