Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: alternatív iskola

A 11 leggyakoribb érv, hogy miért teszem tönkre a gyerekem jövőjét az alternatív iskolával

Pocsék általános iskolába jártam, kevés kivételtől eltekintve a tanáraim, az osztályfőnökömmel, Éva nénivel az élen a mai napig gyomorgörcsöt idéznek fel bennem. Az összes sablonos sztorim megvolt, a terrorista tesitanár szekrényugrásból való buktatásától kezdve az énekóráról való kitiltáson át a magatartásért kapott igazgatói intőkig.

Tovább
Van-e számukra hely? - A Zöld Kakas Gyémánt félkrajcárja

A Zöld Kakas Gyémánt programjáról Kerényi Marival, a Zöld Kakas Líceum igazgatójával beszélgettem nemrég egy kávé mellett. A Gyémánt program megszületésének gondolata már régóta motoszkált a fejükben, de az első konkrét lépéseket a tehetséges gyerekek segítésének, a tehetség kutatásának hazai szakértőjével, Gyarmathy Évával való személyes kapcsolatuknak és szoros szakmai együttműködésüknek, nem utolsó sorban pedig egy konkrét kisgyerek szívszorító élethelyzetének köszönhetően tették meg. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy részt vehettem a kezdeti lépésekben. A beszélgetésünk alatt furcsa volt megélni, hogy már kívülről látom az egészet, de jó volt a felismerés, hogy a hátrébb lépés minden esetben új perspektívát is jelent.

Tovább
Babérliget Általános Iskola, ahova öröm bejárni

A Babérliget Általános Iskola 2014-ben alakult, alapítványi fenntartású iskola, amely Budapesten, a II. kerületben található. A nyolcosztályos általános iskola, jelenleg 6 osztállyal (első, második, harmadik, ötödik, hatodik és hetedik) működik.

http://www.baberligetiskola.hu/

Tovább
Egy alternatíva, ha iskolát keresel

Szeptemberben indult a budapesti 3. kerületben a Tág Világ Iskola. Az első osztályosok magyar óráját, az iskolaalapító Mózes Dóra tartotta. A foglalkozások után ő mesélte el, hogyan is telnek a hétköznapjaik.

http://tagvilagiskola.hu/

Tovább
Közösségi iskola

Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium szeptember 1-jén nem csak új tanévet nyitott, hanem új időszámítást is. Általános iskola alapítását hirdette meg, méghozzá autonóm, önrendelkező, transzparens iskolát. Amely a működésével is azt demonstrálja, amit a pedagógiájában is megvalósít. Együttműködéssel, vitával, eszmecserével, egymás mellett lehet élni. És értéket teremteni nyitott szemlélettel, átlátható keretek között lehet. Egy iskola, ami nem a tekintélyek és félelmek szorításában él, hanem egyszerűen bátran dolgozik.

Tovább
A Jövő Iskolája

A Jövő Iskolája Kft-t 2010-ben hoztuk létre azzal a céllal, hogy folytassuk a Millenárison 2006 óta hasonló elnevezéssel futó oktatási programot. Az elmúlt években számos kulturális rendezvény, elsősorban kiállítás mellé hoztunk létre iskolások számára élménypedagógiai foglalkozásokat. Emellett alternatív módszereket és tanulásszervezési módokat oktattunk pedagógusoknak, szakembereknek. Az oktatási programunk a tudás korszerű elsajátítását helyezi előtérbe, szakítva a hagyományos oktatásszervezéssel és az ún. iskolán kívüli tanórákat részesíti előnyben. Foglalkozásainkon az elmúlt évek során több ezer diák és több száz pedagógus vett részt. A programokon elsősorban kooperatív, drámapedagógiai és projekt módszereket alkalmazunk, előtérbe helyezzük a digitális ismeretszerzést. A Jövő Iskolája tanulók számára ajánlott foglalkozásai alkalmazkodnak a Nemzeti Alaptantervben meghatározott műveltségi területek kritériumaihoz.

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?
iskola, óvoda

Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?

Az ADHD, (figyelemhiányos, hiperaktív) gyerekekről egyre több információnk van. Egyre többükkel találkozunk, és egyre nagyobb arányban jelentkezik a probléma, ami nem a létükkel, hanem azzal kapcsolatos, hogy nemigen tudunk mit kezdeni velük.  Forrás: http://www.huffingtonpost.com/entry/what-my-son-with-adhd-taught-me-about-minecraft-and_us_5846e43be4b0b261c8342778

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

Posztolj egy pucér képet magadról!
határon túl

Posztolj egy pucér képet magadról!

Neem? Oké, akkor legyen fürdőruhás. Esetleg olyan, amin festékes az arcod, paradicsomos spagetti lóg a homlokodba.. vagy egy toporzékolósat? Azt mondod, hogy nekem elment az eszem? Én korábban ezt simán megtettem. Igaz, nem én voltam rajta, hanem a gyerekek. Aztán egyre több infó jött szembe velem a digitális szülőségről és elszégyelltem magam. 

Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása
ajánló

Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása

Banális, de elbűvöl, hogy a kisgyerekek milyen korán egyéni szimpátiával, preferenciával bírnak egymás iránt. Van, aki bejön, van, aki nem. És hiába mondja a sok buggyant felnőtt, hogy nézd, ott egy kisgyerek játssz vele, ha nem szimpi, te sem beszélgetsz a szomszéd nénivel. 

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.