Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: bántalmazás

Az internetes zaklatók maguk is áldozatok – nekik is szükségük van segítségre!

Az online zaklatás nagyban különbözik a hagyományos zaklatástól. Az elkövetők és az áldozatok nem állnak feltétlenül szoros kapcsolatban egymással, nem járnak ugyanabba az osztályba, ugyanabba az iskolába. Könnyen előfordulhat, hogy névtelenül folyik a zaklatás, ami még jobban csökkenti az elkövető gátlásait, hogy bántóan, kegyetlenül viselkedjen. Nem ér véget, amint hazaér az áldozat, nem szabnak határt a napszakok. Valamint a potenciális leleplezés és az áldozatban keletkezett sebek egy hatalmas skálán mozognak. Forrás: theconversation.com

Tovább
Gyerekjogok a valóságban

Minden 18 éven aluli embert gyereknek tekintünk, és rájuk külön jogok vonatkoznak. De vajon tisztában vagyunk-e ezekkel, tudjuk-e, hogy otthon, az utcán, a játszótéren és az iskolában is érvényesek ezek? És betartjuk őket? Napjainkban különösen fontos, hogy tisztában legyünk ezzel és felelős, a jogaikkal tisztában lévő gyerekeket neveljünk.

Tovább
Béke az osztályban

Sok szülő hajlamos az iskolát felelőssé tenni, ha konfliktus, bántalmazás, meg nem értés van. Különösen az áldozatok szülei válnak anya/apa-tigrissé, tehetetlenségükben, amiért nincs befolyásuk az iskolai folyamatokra. És még az is kérdéses, hogy ki a valódi áldozat? Mit tehet a tanár, tanító, hogy az osztályában az erőszakmentes kommunikáció legyen a bevált irány? Erről kérdeztem Kiss Virágot, aki a Fillér utcai Általános Iskola tanítónője.

Tovább
Zaklatás az iskolában tanár módra

Az iskolai zaklatások témakörét körbejárva nem mehetünk el amellett, hogy arról is beszéljünk, milyen kulturális közegben szeretnénk elérni azt, hogy a gyerekeink együttműködők, elfogadók legyenek és ne zaklatók, kirekesztők. 

Tovább
Iskolai bántalmazás

Egészen biztos vagyok abban, hogy a felnőttkori agresszivitás és bántalmazó viselkedés, a zaklatás, az abúzus olyan gyerekkori viselkedésmintákban gyökerezik, amelyekkel mindannyiunknak volt dolga, tapasztalata. Ahogy az elmúlt napok, hetek kommunikációs eseményei is bizonyítják, a helyzetünkkel, kapcsolatainkkal való visszaélés, illetve az abban elfoglalt helyünk, a magunk méltó képviselete nem igazán erőssége a társadalmunknak. És legyen az nő, férfi vagy gyerek, védtelen felnőtt vagy fiatal, tudatosítani kell minden szereplőben, minden félben azt, hogy mi, mit jelent. Mi az a határ, amit nem léphetünk át.

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.