Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: depresszió

Mama, tudunk beszélni?

Minden anya tudja, hogy ha meghallja ezt a három szót, akkor egy komoly, esetleg nehéz beszélgetésnek lesz a részese. Ezek a szavak arra hívják fel a figyelmedet, hogy készülj fel, valami nagy horderejű dolog fog elhangozni. Az eredeti cikket, Tracy Hargen írását, itt találjátok 

Tovább
3 jel, amiből egyértelmű, hogy szüksége van a depressziós kamaszodnak terápiára

Néhány gyerek gyorsan, csak kisebb zűrzavarral siklik át a kamaszkoron. Mások számára a pubertás egy időzített bomba, ami egyik pillanatban működésbe léphet, a másikban viszont vészesen csendben van. Forrás: seangrover.com

Tovább
Ha köztünk maradnál. Levél egy öngyilkosság gondolatával foglalkozó tinihez

Tinédzsernek lenni nehéz folyamat. Van aki örökre magában hordozza a megbélyegzést, a bántást, a sérelmeket. Van aki túl tud lépni, és van, akinek segítségre, támogatásra van szüksége. Ez a fiktív levél legyen figyelemfelkeltő, legyen egy utolsó kiáltás, hogy mindenkinek szüksége van egy támaszra, es segítő kézre. Kinek kinek más okból.

Tovább
Hogyan mondjam el a gyerekeimnek, hogy mennyire utáltam a kamaszkort?

A pattanások. A kínos testi változások. A gyötrően elviselhetetlen bizonytalanság. A szorongásos rohamok vasárnap esténként a suli miatt. A forró, dühös könnyek zápora, mert egy aranyos fiú nem olyan, mint én, ráadásul néhány osztálytársam gúnyt űz a külsőmből. Ilyen volt az életem 11-től 16 éves koromig. Nem túl vidáman nézek vissza az életemnek erre a szakaszára. Sőt, azt is ki merem mondani, hogy semmi pénzért sem csinálnám újra.

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.