Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: serdülő

52 dolog, amit szeretném, ha tudna a fiam

Ha az otthonodban akár csak egy olyan fiú is van, aki éppen a kamaszkor küszöbén áll, akkor ne menj sehova, olvasd el ezt. Álljanak itt azok a mondatok, amiket szeretném, ha tudnának a serdülő fiaim…. ha végre meghallgatnának.

Tovább
Kommunikációs élményfürdő a kamasszal

Ha a serdülőkorúakkal a kommunikáció a nullához közelít, akkor sokan azt gondolják, hogy hát igen-igen, ez a dolgok rendje, ilyen ez a serdülés, törvényszerű az egész, ahogyan az a nagy könyvben meg van írva. Ez szerencsés esetben csak nagyon kis időre hat nyugtatóan egy szülőre. Nem minden kicsi gyerek édes kis kezesbárány. Vannak, akik már megszületésük pillanatától erősebb tükröt tartanak a szüleiknek, akik így folyamatosan egy egész homokdűne alatt érezhetik magukat, komfortzónájukon kívül, saját hibáikkal szembesülve. Azt gondolhatnánk, hogy egy ilyen gyermek szülei a serdülőkorhoz érkezve már vérprofik. Jó lenne, de nem így van, ezt tapasztalatból mondom.

Tovább
Nem ciki bevallani, milyen nehéz egy tizenéves gyerek szülejének lenni

Amikor az embernek pici gyerekei vannak, teljesen egyértelmű, hogy néha segítséget kér valakitől. Vigyáznál a gyerekeimre, amíg elugrok bevásárolni? Van valami ötleted, hogyan lehetne a válogatós gyerekemnek a kedvében járni? Megmutatnád, hogyan kell pelenkázni? Te mit csinálsz, amikor vacsorához készülődtök és a gyereked elkezd hisztizni, hogy márpedig ő csokit akar enni? Itt olvashatjátok angolul az eredeti cikket, amelyet Katie Bingham-Smith, 3 gyerekes anyuka írt.

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.