Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: többszörös intelligencia

Szupererőink 9. - Természeti-környezeti intelligencia

Mi is ez? A magas szintű természeti intelligenciával rendelkező emberek számára különösen fontos a természettel való kapcsolat. Értéknek tekintik a természeti és az ember alkotta környezet esztétikumát, harmonikus működését. Tudatában vannak, hogy az emberiségnek milyen szerepe van a földi ökoszisztémában, érzékenyek környezetük állapota és megóvása iránt.

Tovább
Szupererőink 8. - Testi-kinesztetikus intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligencia terület képessé tesz minket a testünk változásainak, a testmozgás, egyensúly, testtartás, statikus helyzetek intenzív, tudatos érzékelésére és irányítására. Ennek az intelligenciának a segítségével könnyedén tudjuk a testünket és testrészeinket tökéletes egyensúlyban mozgatni, képesek vagyunk a testünkkel (mimika, gesztikuláció, tánc) érzelmeket kifejezni, különböző mozgásformákat (sport, tánc) elsajátítani, vagy tárgyakat, eszközöket használni, elkészíteni. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Tovább
Szupererőink 7. - A nyelvi intelligencia (verbális)

Mi is ez? Az ember értelmi fejlődése szorosan összefügg a fogalmi gondolkodás és a beszéd fejlődésével. A nyelv, a beszéd (és az írásbeliség) eszköz a tudás átadásához és megszerzéséhez, meghatározó volt az emberiség fejlődésében és annak felgyorsulásában, így természetesen az oktatásban is történetileg kiemelt szerepe van.  A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Tovább
Szupererőink 6 - Egzisztenciális intelligencia

Mi is ez? Nem az anyagi értelemben vett egzisztenciális kérdésekre kell itt gondolni, hanem a létezésre. Ez az intelligencia az életről, a létezés természetéről való elmélkedés képességéhez kötődik. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Tovább
Szupererőink 5. - A logikai-matematikai intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligenciaterület a nyelvi intelligencia mellett a másik alappillére a jelenlegi oktatási rendszereknek. (Vagyis elviekben, ebben mindannyiunknak különösen jónak kellene lenünk akkor is, ha nem kifejezett erősségünk.) Azoknak a képességeknek az összessége, amelyek révén megértünk, átlátunk rendszereket és összefüggéseket, stratégiai terveket tudunk megalkotni. A tudományos fejlődés nagyrészt szintén matematikai alapokon nyugszik. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Tovább
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Tovább
Szupererőink 3 - Interperszonális intelligencia

Mi is ez? Az interperszonális intelligencia olyan kompetenciák együttese, amelyek fontos szerepet játszanak abban, hogy sikeresen tudjunk válaszolni, reagálni a környezet kihívásaira, megtaláljuk a helyünket a szűkebb és tágabb környezetünkben, beilleszkedjünk a társadalomba. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Tovább
Szupererőink 2. - Térbeli-vizuális intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligencia annak a képessége, hogy képekben, látványban, színekben, ábrákban gondolkodjunk, hogy képesek legyünk mentális vagy valóságos képalkotásra, elképzelt vagy saját élmények ábrázolására, vizuális-térbeli formák létrehozására. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...


Tovább
Szupererőink - Az intraperszonális intelligencia

Mi is ez? Az intraperszonális intelligencia olyan kompetenciák együttese, amelyek fontos szerepet játszanak abban, hogy sikeresen tudjunk megküzdeni a környezet kihívásaival. Ennek az intelligenciaterületnek egy tartományát érzelmi intelligenciaként (EQ) is ismerjük. 

Tovább
Tudod, miben kiemelkedő a gyereked intelligenciája? Nem? Segítünk!

Most induló sorozatunkból megtudhatod, miben és mennyire tehetséges a gyereked. Illetve bemutatjuk, hogy mi is valójában az intelligencia és hogyan mutatkozik meg a hétköznapokban. Ha végigolvasod az egyes részeket, akkor megtudhatod, miben kiemelkedő a gyermeked intelligenciája, és milyen területeken, miben kell fejleszteni. Arra is kapsz ötleteket, hogyan tudod ezt segíteni a mindennapokban.

Tovább
Többszörös intelligencia – mire jó ez nekünk?

Nem elég kritikát alkotni. Nagyon fontos, hogy konstruktív módon alkossunk kritikát és lefordítsuk a mindennapok gyakorlatára a tennivalókat. 

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.