Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: technológia

Jönnek az alfák! - ezt tudjuk a legfiatalabb generációról

Itt az elején, szeretném megjegyezni, hogy kissé félrevezető általánosságban beszélni a technológiai folyamatok következményeiről, a digitális generációkról, miközben ez is csak egy lehatárolható populációra érvényes.A következőkben tehát azokról az alfákról írok, akik elsősorban a felső középosztálybeli, értelmiségi szülők gyerekei.Azokról, akik számára pl. az internet és az információ ugyanúgy magától értetődően hozzáférhető, mint más egyéb javak.

Tovább
Digitális szülő?

Egyre többen foglalkoznak azzal, miként kell a szülői létet korszerűbben megélni. Hogyan reagáljunk az ufó gyerekeinkre? Hogyan tegyünk nekik jót, miközben olyan hamar elveszítjük a fonalat velük kapcsolatban, amire nem voltunk felkészülve. És nem csak a kamaszok játékaihoz nem tudunk hozzászólni. Miért van ez így?

Tovább
Kütyü vagy nem kütyü?

Ez itt a kérdés. Azaz, hogy mennyit hétköznap, és mennyivel többet vagy kevesebbet nyomkodjon hétvégén az embergyerek.

Vannak iskolák, akik szerint az egészséges egyensúly fenntartható tiltás nélkül is. Vannak, akik az áthághatatlan szabályokra esküsznek. Az ember lánya, fia pedig kapkodja a fejét. De vajon kitől tanulja egy óvodás, kisiskolás, hogyan kell élni?

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?
iskola, óvoda

Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?

Az ADHD, (figyelemhiányos, hiperaktív) gyerekekről egyre több információnk van. Egyre többükkel találkozunk, és egyre nagyobb arányban jelentkezik a probléma, ami nem a létükkel, hanem azzal kapcsolatos, hogy nemigen tudunk mit kezdeni velük.  Forrás: http://www.huffingtonpost.com/entry/what-my-son-with-adhd-taught-me-about-minecraft-and_us_5846e43be4b0b261c8342778

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

Posztolj egy pucér képet magadról!
határon túl

Posztolj egy pucér képet magadról!

Neem? Oké, akkor legyen fürdőruhás. Esetleg olyan, amin festékes az arcod, paradicsomos spagetti lóg a homlokodba.. vagy egy toporzékolósat? Azt mondod, hogy nekem elment az eszem? Én korábban ezt simán megtettem. Igaz, nem én voltam rajta, hanem a gyerekek. Aztán egyre több infó jött szembe velem a digitális szülőségről és elszégyelltem magam. 

Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása
ajánló

Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása

Banális, de elbűvöl, hogy a kisgyerekek milyen korán egyéni szimpátiával, preferenciával bírnak egymás iránt. Van, aki bejön, van, aki nem. És hiába mondja a sok buggyant felnőtt, hogy nézd, ott egy kisgyerek játssz vele, ha nem szimpi, te sem beszélgetsz a szomszéd nénivel. 

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.