Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

Címke: zaklatás

Az internetes zaklatók maguk is áldozatok – nekik is szükségük van segítségre!

Az online zaklatás nagyban különbözik a hagyományos zaklatástól. Az elkövetők és az áldozatok nem állnak feltétlenül szoros kapcsolatban egymással, nem járnak ugyanabba az osztályba, ugyanabba az iskolába. Könnyen előfordulhat, hogy névtelenül folyik a zaklatás, ami még jobban csökkenti az elkövető gátlásait, hogy bántóan, kegyetlenül viselkedjen. Nem ér véget, amint hazaér az áldozat, nem szabnak határt a napszakok. Valamint a potenciális leleplezés és az áldozatban keletkezett sebek egy hatalmas skálán mozognak. Forrás: theconversation.com

Tovább
A fizikai és verbális bántalmazáson kívül létezik társadalmi bántalmazás is, ami komoly negatív hatással jár

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek. 

Tovább
Zaklatás az iskolában tanár módra

Az iskolai zaklatások témakörét körbejárva nem mehetünk el amellett, hogy arról is beszéljünk, milyen kulturális közegben szeretnénk elérni azt, hogy a gyerekeink együttműködők, elfogadók legyenek és ne zaklatók, kirekesztők. 

Tovább
Iskolai bántalmazás

Egészen biztos vagyok abban, hogy a felnőttkori agresszivitás és bántalmazó viselkedés, a zaklatás, az abúzus olyan gyerekkori viselkedésmintákban gyökerezik, amelyekkel mindannyiunknak volt dolga, tapasztalata. Ahogy az elmúlt napok, hetek kommunikációs eseményei is bizonyítják, a helyzetünkkel, kapcsolatainkkal való visszaélés, illetve az abban elfoglalt helyünk, a magunk méltó képviselete nem igazán erőssége a társadalmunknak. És legyen az nő, férfi vagy gyerek, védtelen felnőtt vagy fiatal, tudatosítani kell minden szereplőben, minden félben azt, hogy mi, mit jelent. Mi az a határ, amit nem léphetünk át.

Tovább
Amikor a te gyereked a zaklató...

Félemlített vagy vert már meg a gyereked másik gyereket? Hívatták már be az igazgatóiba, mert megfenyegette az osztálytársait? 

Tovább
Hogyan tudod felvértezni a gyerekedet a bullying-gal (megfélemlítéssel) szemben?

Mi is az a bullying? A bullying megfélemlítést, terrorizálást jelent. Egy olyan nem kívánt, agresszív viselkedési forma, amelyet gyerekek használnak egymással szemben. Vélt vagy valós erőegyensúlyt ártó szándékkal megbontó cselekedet. Hozzáférés kínos információkhoz, amellyel a saját népszerűségét növeli a megfélemlítést elkövető. Kontroll alatt tartani illetve megbántani a társaikat, testi fenyítést alkalmazni, kiközösíteni, csúfolódni, más önképét rombolni. Összefoglalva a megfélemlítés a hatalommal való visszaélést jelenti.

Tovább

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A matematikához nem vezet szolgai út
iskola, óvoda

A matematikához nem vezet szolgai út

Félelemmel vegyes tisztelet, utálattal vegyes rettegés. Körülbelül így írható le, mit érez a gyerekek és szülők nagy része a matematika szó hallatán. Nem szeretik. Persze több iskolai tantárgy is van, amit sokan nem szeretnek, mégis azt tapasztalom, hogy a matek az, amivel kapcsolatosan nagyon kilengenek az érzelmek. Vannak felnőttek, akiknek ma is rémálmaikban jön elő a matematika érettségi, vagy egy kudarcos táblai feladatmegoldás megszégyenítő élménye. A matematika ahelyett, hogy magabiztosságot adna, túlságosan is sokszor vezet az önbizalom csökkenéséhez, kisebbrendűségi érzéshez, az önértékelés romlásához, sőt, az önsztereotipizáláshoz.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk
határon túl

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk

Rengeteg tévhit él az autizmusról, különösen, ha gyerekekről beszélünk. Az alábbiakat szeretnék tudatni a világgal a Huffington Post olyan olvasói, akik autista gyerekek szülei.

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal
ajánló

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal

A kisgyerekekkel való kapcsolódás gyakran azt jelenti, hogy ülünk a szőnyegen és Legózunk vagy Barbie-zunk. A bújócskázás vagy egy csendes összebújás, mind a napi rutin részei. De most, hogy már kiskamasz lett a kisgyerekből, kevésbé egyszerű, sőt néha bonyolult megtalálni a kapcsolódási pontokat.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.