Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
Simon elköltözik
Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Tovább
A háztartási munka kompetenciája

Na ja, most még önként, kedvvel csinálja, nem felszólításra, ugyanúgy, ahogy azonnal répát akar pucolni, ha meglát engem répát pucolni, vagy teregetni kezd, amint elkezdek teregetni. De már tudom, hogy ez "csak" életkori sajátosság, nem ilyen "jógyerek". Ahogy az is életkori sajátosság, amikor néhány évvel később meg már felszólításra se, vagy ha könyörgésre (uram bocsá: kiabálásra) mégis, akkor mintha a fogát húznák, és cserébe hallgathatom a morgást, vagy: hirtelen halaszthatatlan fontos tennivalója lesz, pedig addig kínlódva hánykolódott /vagy hánykolódtak csoportosan (ami kevésbé zavar, mert unatkozni és közben kínlódva hánykolódni valóban fontos tevékenység), vagy egymást gyötörték.

Tovább
Haláli napok jönnek

Őszi szünet közeledik, és azon túl, hogy kapunk egy kis megállót, hogy a családdal összefogjuk és felkészüljünk a tél előtt mindenfajta kihívásra, vagy az eddigieket kipihenjük, valamiféleképpen a halottainkkal is foglalkozunk, kicsit jobban, mint ahogy amúgy a hétköznapokban tesszük. De vajon miképpen kell vagy lehet megmutatni az elmúlást? Kell-e erről beszélni? És ha igen mit?

Tovább
Mese és játék? Miért van erre szükség, ha a gyerek már iskolás?

Az iskolakezdés nagy változás a 6-7 éves gyermekek életében. A megszokott közösséget egy új közösség váltja fel, új személyek válnak meghatározóvá az életükben, megváltozik a környezet, a napirend, megváltoznak a velük szemben támasztott elvárások és szabályok.

Tovább
Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Tovább
Hogyan gondolkodunk az agressziórol?

A szülői tevékenységünk egyik fő csapása, megfékezni az elszabaduló indulatokat, megakadályozni a csípéseket, harapásokat, rúgásokat. A szóbeli bántalmazást, azaz féken tartani az agressziót. Leggyakrabban agresszív intézkedésekkel.

Tovább
Mit tegyél, ha maszturbál a gyereked?

A maszturbáció, egy sokak számára tiltott, gusztustalan dolog, ami szorongással párosul és legtöbbször a neveltetésünkből adódóan szégyenteljes tett. Annak ellenére, hogy legtöbbször egy természetes folyamat, és már egészen kisgyermek kortól jelen van az örömforrás, ami a genitáliák ingerléséből fakad.

Tovább
Olvasni kifulladásig

A tévé és a számítógép egyetlen ellensége a könyv. Csak a betűk tudják legyőzni a mozgó képet. És hiába a borús jóslatok, az aggodalmak, hogy elvész az irodalom, az olvasás, a mi kezünkben van a varázsolaj, amivel beindíthatjuk a betűk hadjáratát.

Tovább
Az agresszió agressziót szül!

Az egyik legfőbb gyereknevelési tabu az, hogy elismerik-e a szülők, hogy verik a gyereküket, vagy sem. A Children’s Society felmérése szerint, a szülők mindössze 14%-a gondolja elfogadhatatlannak a verést. Furcsa, hogy még mindig nagyon sok szülő választja a verést, mint elfogadható büntetési formát, amikor már mindenfajta nevelési módszerük csődöt mondott.

Tovább
6 módja, ahogyan segíthetsz az kisiskolás gyerekednek barátokat szerezni

A gyerekek többsége az iskola első éveiben kezdi el kialakítani az első komoly barátságait. De sokan mások nem tudják hogyan is tegyék ezt. Megosztunk veletek néhány olyan módszert, amivel segíthettek a kisiskolásaitokat elindítani ezen az úton.

Tovább
6 tipp, hogyan tudod csökkenteni a gyereked iskolakezdés miatti szorongását

Az elmúlt 11 hétben a szorongó gyerekek felszabadultan élték mindennapjaikat. Amikor ezeknek a gyerekeknek újból vissza kell ülniük az iskolapadba, érthetően újból elkezdenek szorongani. Lehet, hogy nem sikerül teljes mértékben megnyugtatnod, de álljon itt néhány tipp, amely segíthet a szorongás leküzdésében.

Tovább
Tanévkezdős fogadalmak

Ahogy visszaemlékszem, az ősz mindig újrakezdés volt számomra az iskolás éveim alatt. A suliholmik vásárlása, az írószerek illata, az új könyvek lapozgatása mindig felfedező, várakozó öröm volt. És sok tervvel, kipihent lendülettel tekintettem az új tanév felé.

Tovább
Miért jó, ha rossz a hangulatod? A szomorúság meglepő előnyei

A Homo Sapiens egy nagyon szeszélyes faj. Annak ellenére, hogy a szomorúság és a rossz hangulat mindig is az emberi tapasztalat részét képezték, most olyan korban élünk, amely figyelmen kívül hagyja vagy leértékeli ezeket az érzelmeket. Manapság néhány normál emberi érzelmet, mint pl. az átmeneti szomorúságot, gyakran rendellenességként kezeljük. A manipulatív reklámokban azzal az üzenettel találjuk szemben magunkat, hogy ha nem vagyunk folyamatosan boldogok, akkor valamit nagyon elrontottunk. De jó, ha tudjuk, a rossz hangulat továbbra is fontos részét képezi a mindennapjainknak.

Tovább
Gyerekektől távol

A kikapcsolódás, feltöltődés és pihenés mindenkinek jár. Mindenkinek egyformán szüksége van rá, még ha bizonyos élethelyzetekben hajlamosak is az emberek ezt megtagadni maguktól. Például amikor gyermekük születik. Nem önsanyargatásból. Egyszerű törvényszerűség, hogy a szülők, úgy vannak kódolva, hogy képesek legyenek saját igényeik elé helyezni csemetéikét. Ami rendben is van és kifejezetten praktikus működés, egy bizonyos határig.

Tovább
A középsőgyerek-szindróma megelőzése

Tanulmányok kimutatták, hogy a középső gyerekek gyakran kevésbé állnak közel a szüleikhez. És ez érthető is. Soha nem voltak az „egyetlen gyerek” kategóriában, mint a legidősebb gyerekek, viszont kiestek a babastátuszból, amikor megszületett a kistestvérük. Általában rövidebb ideig lehetnek babák és kevesebb szülői figyelmet kapnak. Gyakran valóban előfordul, hogy a középső gyerekek kevésbé állnak közel a szüleikhez, mivel kevesebb személyes idő jut a szoros gyerek-szülő kapcsolat kiépítésére.

Tovább
Miért van bajban a mai szülőgeneráció?

„Drágám, azt szeretném, ha majd asszertív, önálló és erős akaratú felnőtt lennél. De amíg gyerek vagy, légy passzív, befolyásolható és engedelmes!” hangzik a sokak számára ismert mém, ami bejárta szerintem mindenki üzenőfalát. És bizony, ebben a vicces mondatban sűrűsödik a nehézség, amivel szembesülünk szülői létünkben.

Tovább
Hol kezdődik a másság elfogadása?

Az elfogadás otthon kezdődik. A közvetlen környezetedben, a hétköznapokban. Persze látványos, és könnyebb a divatos másságot szeretni, Soros plakátoktól öklendezni és a gyűlöletbeszéd ellen kampányolni. De mi az, amit megtehetsz a másság elfogadásáért a mikrokörnyezetedben?

Tovább
Testvérharc és szövetség

“Testvérem vagy! És röhögök, mert nem tehetsz ellene semmit!” Akinek van testvére, tudja mennyire összetett, több rétegű és kiismerhetetlen még a szereplőknek is a testvérek viszonya. Mert imádjuk és egyben gyűlöljük is egymást, versengünk és azonosulunk, támogatjuk és akadályozzuk egymást. Persze életkorunk, tapasztalataink és vérmérsékletünk szerint.

Tovább
<< < 1 - 19 / 97 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.