Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
A fejlődéstudatos hozzáállás nem elég!
Figyeljünk, ne csak hallgassunk!

„Mami, sétáltathatom a kutyát?” „Nem kicsim, nem vagy még elég nagy hozzá.”, „Papa, felmászhatok a fára?” „Nem drágám, túl veszélyes.” , „Egyedül szeretném felvenni a cipőmet.” „Nincs most erre időnk, nagyon sietünk.”, „Játszhatok?” „Nem, majd később.”

Tovább
Az agresszió agressziót szül!

Az egyik legfőbb gyereknevelési tabu az, hogy elismerik-e a szülők, hogy verik a gyereküket, vagy sem. A Children’s Society felmérése szerint, a szülők mindössze 14%-a gondolja elfogadhatatlannak a verést. Furcsa, hogy még mindig nagyon sok szülő választja a verést, mint elfogadható büntetési formát, amikor már mindenfajta nevelési módszerük csődöt mondott.

Tovább
A házimunka nem opció!

Kivétel nélkül minden nap ez játszódik le: legalább egyszer emlékeztetem az összes gyerekemet (és akkor ez egy jó nap, ha csak egyszer), hogy ne felejtsék el megcsinálni az elvállalt házimunkájukat.

Tovább
6 tipp, hogyan tudod csökkenteni a gyereked iskolakezdés miatti szorongását

Az elmúlt 11 hétben a szorongó gyerekek felszabadultan élték mindennapjaikat. Amikor ezeknek a gyerekeknek újból vissza kell ülniük az iskolapadba, érthetően újból elkezdenek szorongani. Lehet, hogy nem sikerül teljes mértékben megnyugtatnod, de álljon itt néhány tipp, amely segíthet a szorongás leküzdésében.

Tovább
Tanévkezdős fogadalmak

Ahogy visszaemlékszem, az ősz mindig újrakezdés volt számomra az iskolás éveim alatt. A suliholmik vásárlása, az írószerek illata, az új könyvek lapozgatása mindig felfedező, várakozó öröm volt. És sok tervvel, kipihent lendülettel tekintettem az új tanév felé.

Tovább
Mennyire kockázatos felelősségteljes gyerekeket nevelni?

1980-ban, egy óvodai orvosi vizsgálat és oltás előtt álltunk sorban. Máig emlékszem, amikor én kerültem sorra, az ajtó előtt lehajolt hozzám az óvónő, és megkérdezte: Mehetünk? Fel vagy készülve? Bólintottam, és bementünk. Sosem felejtettem el ezt a gesztust. Hogy magam dönthetek a magam sorsáról egy nehéz helyzetben. Vélhetően azért is él bennem élénken az emlék.

Tovább
Hogyan gondolkodunk a játékról?

Lehidaltam, amikor a nyolc éves gyerekem, miután negyed órája könyörögtem neki, hogy jöjjön ki a kádból, és feküdjön le, teljesen komolyan rám nézett és kioktatott arról, hogy ha nem tudnám, ő egy gyerek, és neki leginkább a sajátja a játék. Ebben érzi a legjobban magát, és hagyjam őt békén az egyéb szempontjaimmal.

Tovább
Youtuberek, Mineshow, Mester MC – a te gyereked is rajong a Minecraftért?

A gyerekek kezdetben csak a FIFÁ-n játszottak, aztán sorra ismerték meg az őket körülvevő felnőttek és kamaszok kedvenc játékait. A Minecraft is ezek között volt. Hamarosan egyre többször volt téma az asztalnál és a kocsiban a kraftolás, meg az enchantolás. Próbáltam lekövetni, miről is beszélnek. A játéknak a kreatív verziójánál kötöttek ki, ami egyfajta on-line legó, de azért annál jóval több. A gépezésnek nehezen, sok energiát belerakva igyekszünk kialakítani a kereteit. 

Tovább
Hogyan gondolkodunk az agresszióról?

A szülői tevékenységünk egyik fő csapása, megfékezni az elszabaduló indulatokat, megakadályozni a csípéseket, harapásokat, rúgásokat. A szóbeli bántalmazást, azaz féken tartani az agressziót. Leggyakrabban agresszív intézkedésekkel.

Tovább
6 módja, ahogyan segíthetsz az kisiskolás gyerekednek barátokat szerezni

A gyerekek többsége az iskola első éveiben kezdi el kialakítani az első komoly barátságait. De sokan mások nem tudják hogyan is tegyék ezt. Megosztunk veletek néhány olyan módszert, amivel segíthettek a kisiskolásaitokat elindítani ezen az úton.

Tovább
Tábor tábor hátán

Ennek az írásnak néhány hónappal ezelőtt kellett volna megszületnie, de akkor úgy gondoltam, elég, ha arról beszélünk, hogy melyik tábort érdemes választani. Lenyűgözött a színes választék, az ismerősök beszámolója arról, mennyire jó is volt egyik vagy másik program tavaly. Elfelejtettem már lányom emlékeit, olyan rég volt és a kisebbeknek ez lett az első nyár, amikor egyáltalán felmerült a kérdés, nem velünk vagy a szűk családdal vannak.

Tovább
Életközepi válság helyett – babavárás. Megbolondultak ezek?

Életközepi válság kamaszlánnyal? Miután, nem is olyan régen, magam is érintett voltam, felkeltette az érdeklődésemet az írás a múlt héten valamelyik női magazin facebook-oldalán. Aztán eszembe jutott, hogy talán ez a legjobban ismert élethelyzet az anyák számára. Vagy ez volt. Sokan manapság nem ezt választják, sokkal inkább a nagymamakor helyett a kismamaságot és a kisgyermekes szülőséget. 

Tovább
A középsőgyerek-szindróma megelőzése

Tanulmányok kimutatták, hogy a középső gyerekek gyakran kevésbé állnak közel a szüleikhez. És ez érthető is. Soha nem voltak az „egyetlen gyerek” kategóriában, mint a legidősebb gyerekek, viszont kiestek a babastátuszból, amikor megszületett a kistestvérük. Általában rövidebb ideig lehetnek babák és kevesebb szülői figyelmet kapnak. Gyakran valóban előfordul, hogy a középső gyerekek kevésbé állnak közel a szüleikhez, mivel kevesebb személyes idő jut a szoros gyerek-szülő kapcsolat kiépítésére.

Tovább
Gyerekektől távol

A kikapcsolódás, feltöltődés és pihenés mindenkinek jár. Mindenkinek egyformán szüksége van rá, még ha bizonyos élethelyzetekben hajlamosak is az emberek ezt megtagadni maguktól. Például amikor gyermekük születik. Nem önsanyargatásból. Egyszerű törvényszerűség, hogy a szülők, úgy vannak kódolva, hogy képesek legyenek saját igényeik elé helyezni csemetéikét. Ami rendben is van és kifejezetten praktikus működés, egy bizonyos határig.

Tovább
Hogyan támogasd a (leg)fiatalabb gyerekedet?

„Mindig te nyersz, mert 8 éves vagy! De majd egyszer 9 leszek, akkor idősebb leszek nálad és én fogok nyerni!” – mondja az ötéves.

Fiatalabb tesónak lenni, nem tűnik valami tisztességes dolognak. Nem számít hány éves is, mindent mindig a nagytesó ér el hamarabb. És a kistestvér szemszögéből a nagytestvér tökéletes. Mindent tud, hogy hogy kell csinálni, amire a kistestvér csak vágyakozik.

Tovább
Hogyan támogasd a (leg)idősebb gyerekedet?

Nehéz nagytesónak lenni. Nem számít, hogy hány éves, lehet egész fiatal, mindig nagyobb felelősséggel ruházzák fel. Ez az egyik oka annak, hogy a legidősebb gyereket gyakran felelősségteljesnek, érzékenynek, maximalistának és kicsit aggodalmaskodóbbnak tartjuk, mint a fiatalabb testvéreit. Ha a háromévesed a legkisebb, akkor ő egy édibédi kisgyerek. Ha viszont ő a legidősebb, sokkal többet vársz tőle, mint a kistesóitól, mert úgy tűnik, sokkal nagyobb, mint a testvérei. Így van? Ezért ilyen nagy kihívás, hogyan is kezeljük a nagytestvér kérdést.

Tovább
Miben más a kétnyelvű kisgyerekek agya?

Kutatók szerint a korai gyermekkor a legideálisabb a nyelvtanuláshoz. Egy tanulmány szerint a kétnyelvű és egynyelvű kisgyerekek agya közötti különbség már 11 hónapos korukban látható. A kétnyelvű gyerekek agyában több aktivitás volt látható a végrehajtó funkcióval kapcsolatos területeken, amelyek olyan feladatokat szabályoznak, mint a problémamegoldás vagy a figyelemváltás. 

Tovább
Miért jó, ha rossz a hangulatod? A szomorúság meglepő előnyei

A Homo Sapiens egy nagyon szeszélyes faj. Annak ellenére, hogy a szomorúság és a rossz hangulat mindig is az emberi tapasztalat részét képezték, most olyan korban élünk, amely figyelmen kívül hagyja vagy leértékeli ezeket az érzelmeket. Manapság néhány normál emberi érzelmet, mint pl. az átmeneti szomorúságot, gyakran rendellenességként kezeljük. A manipulatív reklámokban azzal az üzenettel találjuk szemben magunkat, hogy ha nem vagyunk folyamatosan boldogok, akkor valamit nagyon elrontottunk. De jó, ha tudjuk, a rossz hangulat továbbra is fontos részét képezi a mindennapjainknak.

Tovább
<< < 1 - 19 / 65 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nemzeti ünnep az iskolában
iskola, óvoda

Nemzeti ünnep az iskolában

Vagy otthon, nehéz erről mit mondani a gyereknek. Mi, akik szülők vagyunk ezekben az években, jellemzően nem éltük meg október 23-át. Van, akinek a szülei sem, vagy csak csecsemő korúan. Mit keres ez a mi otthonunkban, iskoláinkban? Van-e keresnivalója?

Hogyan váljunk tehetetlen szülőből magabiztos szülővé?
interjúk

Hogyan váljunk tehetetlen szülőből magabiztos szülővé?

„Azt a játékot akarom!” – mondja a gyereked.

„Most nem, drágám, csak egy pár dologért ugrottunk be.”

„De én akarom!”

„Tudom, de….”

A gyerek határozottan közbevág: „Minden barátomnak van már és én is akarok egyet. Beteszem a bevásárlókocsiba.”

„Ühüm, jó, rendben.”

Összezavarodottan és legyőzötten odatolod a kocsit a pénztárhoz és megveszed a játékot. 

Ez nem az én feladatom!
határon túl

Ez nem az én feladatom!

A szülőség nagyon kemény munka. Sokan azt állítják, hogy a legnehezebb munka. Ami engem illet, biztos, hogy nehezebbé tettem magam számára a dolgom azzal, hogy több feladatot vállaltam el, mint amit kellett volna. Az én feladatom, hogy szeressem a gyerekeimet és törődjek velük, hogy megteremtsem nekik a biztonságot nyújtó környezetet és megtanítsam őket elnavigálni a nagybetűs életben. Az a feladatom, hogy megtanítsam a fiaimnak a helyes értékrendet és hogy az apjuk és én kedvesek legyünk velük. Az a feladatom, hogy jól iskolázott, felelős, jólelkű embereként induljanak el a világba. 

A legjobb ajándék, amit a kamasz gyerekednek adhatsz, de ő sosem fogja magától kérni
ajánló

A legjobb ajándék, amit a kamasz gyerekednek adhatsz, de ő sosem fogja magától kérni

Amikor fiatal voltam, egyetlen telefonunk volt. Egy vonalas. Egy szuperhosszú vezetékkel csatlakoztatva a falhoz. A zsinór elért az alagsori lépcsőig, ez volt az egyetlen hely, ahol senki nem hallott, amikor cseverésztem a barátnőimmel. Ha valaki éppen lógott a telefonon, két lehetőségem volt, vagy türelmesen vártam, vagy megsürgettem azt, aki beszélt.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.