Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Mit szoktál játszani a gyerekkel?

Visszatérni a gyermeki gondolkodásba, az egyszerű tevékenységekbe, csak úgy leülni a földre, a kanapéra, sokaknak lehetetlennek tűnik. A szülői lét egyik legnagyobb kihívása, hogy elegendő, jó minőségű időt töltsünk együtt gyermekeinkkel. Mert más motiválja a gyereket, és más a szülőt. De van egy közös terep, ahol szülő és gyerek is otthonosan érezheti magát. Szóval ezt mindketten szeretni fogjátok! Társasjátékozzatok, mert többet ad, mint hinnéd!

A szülőség a mi gyerekkorunkban leginkább a szakszerű ellátást jelentette. A nevelést, a felnőttek és a gyerekek markáns különállását. Aztán az évek során közeledtek egymáshoz az álláspontok, egyre inkább a közösen eltöltött minőségi időre helyeződik a hangsúly. És persze a hasznosságára. Mert van ez a nyomás, hogy a jó szülő fejleszti a gyerekét, sok tudást ad neki és felkészíti a képességein is túl, mindenre. Hogy tökéletes legyen! Hát itt van egy játék, amit ha rendszeresen játszotok, tényleg sok pozitív hatással bír, és még gyerekbarát is, azaz a gyerek nem fogja feltétlenül feladatnak érezni. Miközben időt töltesz a gyerekkel, észrevétlenül fejleszted és adsz át új tartalmakat, ismereteket.

Ez a csodaszer, a társasjáték. Valamennyi. Akár a számítógépes játék is, amit többen játszhatunk. Mert végtelen hasznos tulajdonsággal rendelkezik, és nagyon sok területen fejleszti gyermeked képességeit.

A társasjáték során gyakoroljátok a sorrendiséget, a téri irányokat, a színeket, formákat. A vizuális felismerés és a koncentráció képesség, a szem, kéz koordináció, valamint a finommotorika fejlődik.

Fejleszted a verbális képességeket, az olvasást, a számolási rutint. Stratégiai gondolkodásra késztet, fejlődik a kombinációs képesség.

A szociális kompetenciák is fejlődnek. Együttműködésre sarkall, miközben az egyéni érdekérvényesítés is átélhető a játékosok számára. A társasjáték türelemre és a megszerzett tudás, ismeretek előhívására és alkalmazására késztet. Segít megélni és gyakorolni a megosztás képességét.

Mindezek közben tét nélküli helyzetben érhetjük meg a hibázás lehetőségét, valamint azt a fontos tudást rögzíthetjük magunkban, hogy ha hibás döntéseink is vannak, azok egyrészt javíthatók, másrészt újrajátszhatók, azaz a megszerzett tapasztalatainkat felhasználhatjuk.

A társasjáték akkor is örömöt és szórakozást jelent, ha nem mi vagyunk a nyertesek. A játék folyamata és a közös tevékenység az, ami élményt szerez, nem a hibátlan teljesítmény, a nyertes pozíció. Megtanuljuk,hogy a szerencse hirtelen változik, és a kitartás meghálálja magát, mert ha nem csüggedünk, és kitartóak vagyunk, akkor egy szempillantás alatt megváltozhat a pozíciónk.

Ezek a tapasztalatok az élet egyéb területein, az iskolai helyzetekben is remekül előhívhatók, alkalmazhatók.

A társasjáték során a szabályok megismerése és betartása egy biztonságos közeget teremt a részvevőknek. Aki a szabályok betartását kiskorában begyakorolja, az az élet egyéb területein alkalmazkodóbb életet tud élni, kevesebb konfliktusba kerül, illetve azokat jobban tudja kezelni.

Ne higgyük, hogy ez mindenkinek gyorsan megy! A szabályok követésének elsajátításához nem csak született képességek, hanem rendszeres helyzetek, rutinok segítenek hozzá. A kritikus gondolkodást, az információk elemzését, a problémamegoldást az ok okozati összefüggések megértését segíti a társasozás.

A társasjáték valamennyi részvevője egyéni figyelmet kap. A gyermeked számára a te figyelmed a legfontosabb. És bizony gyakran nehéz az osztatlan figyelmünket adni. A játék során egészen biztosan rá fogunk figyelni, és a közösen végzett tevékenységünkre. Ellentétben a passzív élményekkel, mint pl. a tévézés, a közös, interakciókkal teli társasjátékozás során javul a kommunikációnk sűrűsége és minősége is. A közös játék sok lehetőséget kínál a beszélgetésre, nevetésre, az összetartozás megélésére, és később is jó érzéssel gondolhatunk vissza az együtt töltött értékes időre. A pozitív nevelési attitűdünk egyik legjobb kifejező eszköze és terepe a közös játék, amikor előre gyűjthetünk pozitív élményeket közösen a gyerekekkel. Egy csomó pozitív visszajelzést adhatunk egy játék során, önmagukért dicsérhetjük őket nem egy elvárt viselkedésért vagy teljesítményért.

Úgyhogy játékra fel! És ne feledjetek az év végi ünnepekkor is ajándékozni, vagy elővenni társasjátékot! Ha valami újdonságra vágytok, böngésszetek itt:

Shopping-all.hu

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.