Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Megnyitotta kapuit Finnországban a jövő iskolája!

A gyerekpszichológusok szerint a tudáshoz való hozzáállás megváltozása nagyon sokat segítene a gyerekeknek abban, hogy ne megutálják, hanem megszeressék az iskolát. Mindannyian hallottunk már ovisokat beszélgetni arról, hogy mennyire várják már, hogy beülhessenek az iskolapadba, hogy felvehessék hátukra az iskolatáskájukat. Biztosan mi is emlékszünk arra az izgalomra, ahogy vártuk, hogy életünkben először beléphessünk az iskola kapuján. Nagyon sok gyerek, az első naptól kezdve, rettenetes csalódottságot érez, ahhoz képest, amire számított.

A Saunalahti iskolában, amely a finn Espooban található rengeteg módot találtak arra, hogy leküzdjék ezt a problémát. Magával az iskola épületével kezdték. Ha ránézünk, soha nem jutna eszünkbe, hogy ez egy iskola. Inkább a modern művészetek múzeumának tűnik – csodálatosan világos és levegős. A VERSTAS Építésziroda szakértői gondoskodtak arról, hogy távolról se hasonlítson egy morcos állami iskolához, ahol senki sem érzi jól magát.

10.500 nm-en találunk egy általános iskolát, egy középiskolát, egy óvodát, egy ifjúsági klubot, színházat, kávézót, könyvtárat, edzőtermet és még sok más dolgot. A tanítás nyugodt légkörben zajlik: a gyerekek oda ülnek le és úgy ülnek, ahogy akarnak, a vita, ami fellép közöttük csak ösztönzőleg hat.

A diákok bárhova tehetik az osztályteremben a széküket (biztos mindenki emlékszik, amikor mindig ránk szóltak, hogy ne mocorogj!). Ha szeretnének, lefeküdhetnek a kanapéra, miközben a laptopjukat rárakhatják a kanapé előtti kis asztalkára. Az iskolai palatáblát a laptopok váltották le. A legtöbb feladat elkészítéséhez csapatmunkára van szükség.

A kávézó/étkező az a hely, ahol a gyerekek és a tanárok a tanítási idő alatt kötetlenül találkozhatnak. Elhelyeztek ott egy színpadot is, így az étkező többfunkciós helyszín, hiszen így helyt tud adni előadásoknak, találkozóknak és ünnepségeknek.

Az iskola nyitott területei kifejezetten úgy lettek kialakítva, hogy a gyerekeknek legyen terük sétálni. Különböző részekre vannak osztva az általános és a középiskolás diákok számára.

Azért, hogy a sportcsarnokot és a számítógéptermeket a lehető legjobban kihasználhassák, esténként az iskola átváltozik a környéken lakók sport- és szabadidő komplexumává. A külső fal különböző építészeti módjai és véletlenszerű mintái ösztönzik a gyerekeket a tanulásban. Azokon a területeken, ahol a gyerekek játszanak és pihennek (a bejárati aulában és a lépcsőkön), a falakat világos színűre festették. Minden osztály különböző színű folyosón helyezkedik el, így lehetetlen eltévedni.

Az iskola nyitott terei tökéletesen kapcsolódnak a belső folyosókhoz és területekhez, amit minden osztály használ. Ugyanakkor, az iskola minden területe összekapcsolódik egymással. A tervezők úgy vélik, hogy minden kerítés vagy korlát csak ösztönzi a gyerekeket arra, hogy fellázadjanak a korlátozásokkal szemben, éppen ezért, az egész terület nyitott. Vannak videokamerák, de a biztonsági intézkedések száma elhanyagolható.

Az iskola hatalmas ablakai szemben az utcával, olyan érzést nyújtanak, mintha szorosan kapcsolódnának a külvilággal. A gyerekek nem érzik úgy, mintha be lennének zárva a négy fal közé, mivel az ülőhelyek közvetlenül a hatalmas ablakok mellett találhatók.

Azokban az iskolákban, ahol ennyire eltérnek a hagyományos oktatási modelltől, a gyermekek tanulási folyamatban való részvétele sokkal magasabb, míg azok a pszichológiai problémák, amik az iskolások körében tapasztalhatóak, csökkenek. Ugyanakkor, ezek a modern iskolák képesek átformálni a környezetüket, mert nagy hangsúlyt fektetnek a helyi közösségek tevékenységeire.

https://brightside.me/article/the-school-of-the-fu...

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.