Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

4 ötlet, hogy hogyan tudjuk szórakoztatóbbá tenni a házi feladattal töltött időt

Igen, mindannyian tudjuk, hogy a házi feladat megírása unalmas dolog, de álljon itt 4 egyszerű ötlet, hogyan tudod élvezetesebbé tenni a gyereked számára.

A házi feladat megírása gyerek és szülő számára is nyűg. Minden szülő tudja, hogy milyen fontos támogatni a gyerek tanulmányi fejlődését, de azt is látjuk, hogy ez milyen stresszel jár és valójában kicsit unalmas dolog. Előfordult már, hogy azt kívántad: „Bárcsak szórakoztatóbb lenne, akkor biztos szeretné a gyerekem!” Van egy jó hírünk! Lehet szórakoztatóbb! Álljon itt 4 egyszerű ötlet, amivel élvezetesebbé tudod tenni a gyereked számára a házi feladattal töltött időt.

  • 1. Hozzál létre egy szórakoztató, kreatív teret!

Biztos észre vetted a saját munkád során, hogy megnehezíti a feladataid elvégzését, ha egy unalmas, vagy ne adj Isten zűrös térben dolgozol. Ez pont így működik a gyerekeknél is. Úgyhogy gyerünk, készíts neki egy kényelmes, klassz tanuló sarkot! Mindenképp messze legyen a lakás legfrekventáltabb részétől, távol legyen a tv-től és más egyéb kütyütől. Nagyon fontos, hogy szeresse a gyerek a kiválasztott helyet és komfortosan érezze ott magát, ezért mindenképpen vond be őt a hely kialakításába. Legyen színes, ha ő úgy szeretné, tegyetek ki inspiráló képeket és természetesen készítsetek oda, papírt, írószereket. Ahogy ezt általában ajánlják, az ágyat csak alvásra használja, ezt a helyet pedig, tanulásra. Így semmiképpen nem fogja társítani a játszással!

  • 2. Vezess be jutalmazási rendszert!

Pozitív megerősítésnek használni egy jutalmazási rendszert hozzásegíthet ahhoz, hogy a házi feladat elvégzése ne tűnjön házi munkának. Valamint kijelölni bizonyos célokat a gyerek igényeihez igazodva és ezt összepárosítani valamiféle jutalmazással, szintén egy olyan dolog, amit érdemes várni. Például, ha minden feladatot időben elvégez, adjunk egy matricát, amit beragaszthat egy táblázatba a saját kis „munkahelyén”. Ha összegyűlt bizonyos számú matrica, kiválaszthatja a nyereményét, ami lehet egy fagyizás, kaphat egy új ruhát vagy egy játékot. Győződjünk meg róla, hogy jól érti a gyerek, hogy mennyiben befolyásolják a jó jegyei a jövőbeni céljait, és ne essen abba a csapdába, hogy csak a jutalomért tanul!

  • 3. Játsszatok oktató játékokat!

Különböző módon működhet ez a stratégia. Elvégezhetitek az aktuális házi feladatot játékosan. Például, ha idegen szavakat kell megtanulnia a gyereknek, készíthettek tanulókártyákat, vagy párosító játékot. Ha matekoztok, elővehettek cukorkákat, amivel megkönnyítitek a számolást. A kivonás és az osztás sokkal szórakoztatóbb, ha közben ezeket eszegetheti.

Ha nincs ötleted, hogy hogyan dolgozzál ki egy módszert, ami a tanulást játékossá teszi, akkor a házi feladat megkezdése előtt játszatok agyserkentő, fejtörő játékokat. Például sakkot, scrabble-t, bingót, 4 egy sorbant.

  • 4. Végezd a dolgod a gyereked mellett!

Úgy tanulni, hogy közben a család többi része pihen vagy szórakozik, eléggé frusztráló. Ahelyett, hogy egyedül hagynád a gyerekedet a házi feladat megírása közben, ülj le mellé és intézd ott a saját dolgaidat. Válaszolj az e-mailjeidre, rendezd a számláidat, készítsd el a havi költségvetésedet vagy tervezgesd a nyaralásotokat. Ez egyrészt megnyugtató a gyereked számára, hogy nem csak ő "dolgozik" egyedül, másrészt lehetőség arra is, hogy tartalmas időt töltsetek együtt és ott legyél akkor, amikor szüksége van rád, így a kérdéseire rögtön tudsz válaszolni.

http://www.parenting.com/child/education/4-ways-to-make-homework-time-more-fun-kids

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.