Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

4 ötlet, hogy hogyan tudjuk szórakoztatóbbá tenni a házi feladattal töltött időt

Igen, mindannyian tudjuk, hogy a házi feladat megírása unalmas dolog, de álljon itt 4 egyszerű ötlet, hogyan tudod élvezetesebbé tenni a gyereked számára.

A házi feladat megírása gyerek és szülő számára is nyűg. Minden szülő tudja, hogy milyen fontos támogatni a gyerek tanulmányi fejlődését, de azt is látjuk, hogy ez milyen stresszel jár és valójában kicsit unalmas dolog. Előfordult már, hogy azt kívántad: „Bárcsak szórakoztatóbb lenne, akkor biztos szeretné a gyerekem!” Van egy jó hírünk! Lehet szórakoztatóbb! Álljon itt 4 egyszerű ötlet, amivel élvezetesebbé tudod tenni a gyereked számára a házi feladattal töltött időt.

  • 1. Hozzál létre egy szórakoztató, kreatív teret!

Biztos észre vetted a saját munkád során, hogy megnehezíti a feladataid elvégzését, ha egy unalmas, vagy ne adj Isten zűrös térben dolgozol. Ez pont így működik a gyerekeknél is. Úgyhogy gyerünk, készíts neki egy kényelmes, klassz tanuló sarkot! Mindenképp messze legyen a lakás legfrekventáltabb részétől, távol legyen a tv-től és más egyéb kütyütől. Nagyon fontos, hogy szeresse a gyerek a kiválasztott helyet és komfortosan érezze ott magát, ezért mindenképpen vond be őt a hely kialakításába. Legyen színes, ha ő úgy szeretné, tegyetek ki inspiráló képeket és természetesen készítsetek oda, papírt, írószereket. Ahogy ezt általában ajánlják, az ágyat csak alvásra használja, ezt a helyet pedig, tanulásra. Így semmiképpen nem fogja társítani a játszással!

  • 2. Vezess be jutalmazási rendszert!

Pozitív megerősítésnek használni egy jutalmazási rendszert hozzásegíthet ahhoz, hogy a házi feladat elvégzése ne tűnjön házi munkának. Valamint kijelölni bizonyos célokat a gyerek igényeihez igazodva és ezt összepárosítani valamiféle jutalmazással, szintén egy olyan dolog, amit érdemes várni. Például, ha minden feladatot időben elvégez, adjunk egy matricát, amit beragaszthat egy táblázatba a saját kis „munkahelyén”. Ha összegyűlt bizonyos számú matrica, kiválaszthatja a nyereményét, ami lehet egy fagyizás, kaphat egy új ruhát vagy egy játékot. Győződjünk meg róla, hogy jól érti a gyerek, hogy mennyiben befolyásolják a jó jegyei a jövőbeni céljait, és ne essen abba a csapdába, hogy csak a jutalomért tanul!

  • 3. Játsszatok oktató játékokat!

Különböző módon működhet ez a stratégia. Elvégezhetitek az aktuális házi feladatot játékosan. Például, ha idegen szavakat kell megtanulnia a gyereknek, készíthettek tanulókártyákat, vagy párosító játékot. Ha matekoztok, elővehettek cukorkákat, amivel megkönnyítitek a számolást. A kivonás és az osztás sokkal szórakoztatóbb, ha közben ezeket eszegetheti.

Ha nincs ötleted, hogy hogyan dolgozzál ki egy módszert, ami a tanulást játékossá teszi, akkor a házi feladat megkezdése előtt játszatok agyserkentő, fejtörő játékokat. Például sakkot, scrabble-t, bingót, 4 egy sorbant.

  • 4. Végezd a dolgod a gyereked mellett!

Úgy tanulni, hogy közben a család többi része pihen vagy szórakozik, eléggé frusztráló. Ahelyett, hogy egyedül hagynád a gyerekedet a házi feladat megírása közben, ülj le mellé és intézd ott a saját dolgaidat. Válaszolj az e-mailjeidre, rendezd a számláidat, készítsd el a havi költségvetésedet vagy tervezgesd a nyaralásotokat. Ez egyrészt megnyugtató a gyereked számára, hogy nem csak ő "dolgozik" egyedül, másrészt lehetőség arra is, hogy tartalmas időt töltsetek együtt és ott legyél akkor, amikor szüksége van rád, így a kérdéseire rögtön tudsz válaszolni.

http://www.parenting.com/child/education/4-ways-to-make-homework-time-more-fun-kids

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás
iskola, óvoda

Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek.

 

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.