Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

4 ötlet, hogy hogyan tudjuk szórakoztatóbbá tenni a házi feladattal töltött időt

Igen, mindannyian tudjuk, hogy a házi feladat megírása unalmas dolog, de álljon itt 4 egyszerű ötlet, hogyan tudod élvezetesebbé tenni a gyereked számára.

A házi feladat megírása gyerek és szülő számára is nyűg. Minden szülő tudja, hogy milyen fontos támogatni a gyerek tanulmányi fejlődését, de azt is látjuk, hogy ez milyen stresszel jár és valójában kicsit unalmas dolog. Előfordult már, hogy azt kívántad: „Bárcsak szórakoztatóbb lenne, akkor biztos szeretné a gyerekem!” Van egy jó hírünk! Lehet szórakoztatóbb! Álljon itt 4 egyszerű ötlet, amivel élvezetesebbé tudod tenni a gyereked számára a házi feladattal töltött időt.

  • 1. Hozzál létre egy szórakoztató, kreatív teret!

Biztos észre vetted a saját munkád során, hogy megnehezíti a feladataid elvégzését, ha egy unalmas, vagy ne adj Isten zűrös térben dolgozol. Ez pont így működik a gyerekeknél is. Úgyhogy gyerünk, készíts neki egy kényelmes, klassz tanuló sarkot! Mindenképp messze legyen a lakás legfrekventáltabb részétől, távol legyen a tv-től és más egyéb kütyütől. Nagyon fontos, hogy szeresse a gyerek a kiválasztott helyet és komfortosan érezze ott magát, ezért mindenképpen vond be őt a hely kialakításába. Legyen színes, ha ő úgy szeretné, tegyetek ki inspiráló képeket és természetesen készítsetek oda, papírt, írószereket. Ahogy ezt általában ajánlják, az ágyat csak alvásra használja, ezt a helyet pedig, tanulásra. Így semmiképpen nem fogja társítani a játszással!

  • 2. Vezess be jutalmazási rendszert!

Pozitív megerősítésnek használni egy jutalmazási rendszert hozzásegíthet ahhoz, hogy a házi feladat elvégzése ne tűnjön házi munkának. Valamint kijelölni bizonyos célokat a gyerek igényeihez igazodva és ezt összepárosítani valamiféle jutalmazással, szintén egy olyan dolog, amit érdemes várni. Például, ha minden feladatot időben elvégez, adjunk egy matricát, amit beragaszthat egy táblázatba a saját kis „munkahelyén”. Ha összegyűlt bizonyos számú matrica, kiválaszthatja a nyereményét, ami lehet egy fagyizás, kaphat egy új ruhát vagy egy játékot. Győződjünk meg róla, hogy jól érti a gyerek, hogy mennyiben befolyásolják a jó jegyei a jövőbeni céljait, és ne essen abba a csapdába, hogy csak a jutalomért tanul!

  • 3. Játsszatok oktató játékokat!

Különböző módon működhet ez a stratégia. Elvégezhetitek az aktuális házi feladatot játékosan. Például, ha idegen szavakat kell megtanulnia a gyereknek, készíthettek tanulókártyákat, vagy párosító játékot. Ha matekoztok, elővehettek cukorkákat, amivel megkönnyítitek a számolást. A kivonás és az osztás sokkal szórakoztatóbb, ha közben ezeket eszegetheti.

Ha nincs ötleted, hogy hogyan dolgozzál ki egy módszert, ami a tanulást játékossá teszi, akkor a házi feladat megkezdése előtt játszatok agyserkentő, fejtörő játékokat. Például sakkot, scrabble-t, bingót, 4 egy sorbant.

  • 4. Végezd a dolgod a gyereked mellett!

Úgy tanulni, hogy közben a család többi része pihen vagy szórakozik, eléggé frusztráló. Ahelyett, hogy egyedül hagynád a gyerekedet a házi feladat megírása közben, ülj le mellé és intézd ott a saját dolgaidat. Válaszolj az e-mailjeidre, rendezd a számláidat, készítsd el a havi költségvetésedet vagy tervezgesd a nyaralásotokat. Ez egyrészt megnyugtató a gyereked számára, hogy nem csak ő "dolgozik" egyedül, másrészt lehetőség arra is, hogy tartalmas időt töltsetek együtt és ott legyél akkor, amikor szüksége van rád, így a kérdéseire rögtön tudsz válaszolni.

http://www.parenting.com/child/education/4-ways-to-make-homework-time-more-fun-kids

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A matematikához nem vezet szolgai út
iskola, óvoda

A matematikához nem vezet szolgai út

Félelemmel vegyes tisztelet, utálattal vegyes rettegés. Körülbelül így írható le, mit érez a gyerekek és szülők nagy része a matematika szó hallatán. Nem szeretik. Persze több iskolai tantárgy is van, amit sokan nem szeretnek, mégis azt tapasztalom, hogy a matek az, amivel kapcsolatosan nagyon kilengenek az érzelmek. Vannak felnőttek, akiknek ma is rémálmaikban jön elő a matematika érettségi, vagy egy kudarcos táblai feladatmegoldás megszégyenítő élménye. A matematika ahelyett, hogy magabiztosságot adna, túlságosan is sokszor vezet az önbizalom csökkenéséhez, kisebbrendűségi érzéshez, az önértékelés romlásához, sőt, az önsztereotipizáláshoz.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk
határon túl

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk

Rengeteg tévhit él az autizmusról, különösen, ha gyerekekről beszélünk. Az alábbiakat szeretnék tudatni a világgal a Huffington Post olyan olvasói, akik autista gyerekek szülei.

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal
ajánló

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal

A kisgyerekekkel való kapcsolódás gyakran azt jelenti, hogy ülünk a szőnyegen és Legózunk vagy Barbie-zunk. A bújócskázás vagy egy csendes összebújás, mind a napi rutin részei. De most, hogy már kiskamasz lett a kisgyerekből, kevésbé egyszerű, sőt néha bonyolult megtalálni a kapcsolódási pontokat.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.