Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben

A gyerekek egyfolytában lesik minden mozdulatunkat, úgyhogy mutassuk meg nekik, hogyan kell okosabban tanulni néhány szokásunk megváltoztatásával.

Sokkal nagyobb hatással vagyunk a gyerekeinkre, mint azt eleinte gondolnánk, ami először akkor kezd nyilvánvalóvá válni, amikor elkezdik utánozni a hanglejtésünket, használni a kifejezéseinket. De amikor rájövünk erre a „hatalmunkra”, akkor fel tudjuk használni ezeket az egyszerű szokásainkat úgy, hogy pozitívan befolyásoljuk a gyerekünk iskolai előmenetelét.

  • Készíts napirendet!

Mindannyian nagyon elfoglaltak vagyunk, ezért egy írott vagy íratlan napirend szerint élünk, ami ugyanolyan segítség tud lenni egy iskolás számára is. Szülőként megmutathatjuk, hogy milyen fontos a napirend létrehozása és betartása saját magunk számára és természetesen a gyerekünknek is.

Egy egyszerű napirend az iskola után, így nézhetne ki: uzsonna, majd egy óra (vagy amennyi szükséges) házi feladat készítés, utána vacsora, minden nap kb. ugyanabban az időpontban, aztán, egy óra olvasás. Nagyon egyszerűnek tűnik, de próbáljuk betartani, hogy nagyjából minden nap ugyanabban az időben tanulunk, vacsorázunk, játszunk, mert így az agy sokkal könnyebben kapcsol tanulási módba, így jóval hatékonyabban fog menni a leckeírás.

A házi feladat megírása barátságos környezetben történjen. Kapcsoljuk ki a tévét, és kérjük meg a testvéreket, ha ők még nem iskolások, hogy csendesen foglalják el magukat. Az a felnőtt, aki otthon van a gyerekkel, szintén foglalja el magát, valami csendes tevékenységgel, pl. olvasással, iratok rendezésével stb.

  • Ne hagyd, hogy a technológia kontrolláljon!

A technológia, annak minden dicsőségével, hihetetlenül zavaró is tud lenni. Ki nem esett már kísértésbe, hogy felmenjen a Facebook-ra, Instagram-ra, Twitter-re, amikor valamire összpontosítani kellett volna? Mivel a gyerekek a mi viselkedésünket utánozzák, ezért nagyon fontos, hogy ne reagáljunk azonnal minden megérkezett üzenetre, ne lógjunk állandóan a közösségi oldalakon. A tanulási idő alatt, száműzzük, de legalább is némítsuk le a család összes mobilját, tabletjét, Ipadjét.

Ha a tanulás eszközeként használjuk a kütyüket, nem csak úgy nyomkodásra, akkor megtaníthatjuk az iskolásunknak, hogyan gondolkodhat sokkal kreatívabban, hogyan tudja felhasználni a neten talált érdekességeket a tanulmányaihoz.

  • Ne legyél szétszórt!

Biztos észrevetted már, hogy az iskolásod néha küzd, hogy összeszedett maradjon. Ez egy komoly feladat, sokaknak nem megy könnyen. Pedig elengedhetetlen, hogy egy ember összeszedett legyen és tudja követni az utasításokat, mind a diákéveiben, mind pedig a munkája során. Ezért nagyon fontos végiggondolni, hogy ez vajon neked, szülőnek nem jelent-e problémát, ami majd hatással lehet a gyerekedre. Ha te szétszórt vagy és szervezetlen, elképzelhető, hogy a gyereked is az lesz.

Ahhoz, hogy összeszedett legyél, próbálj ki néhány módszert, hogy rátalálhass, mi az, ami a legjobban illik hozzád, mit tudsz a legkönnyebben elfogadni. Próbálj ki akár nyomtatott, akár online tervezőket, készíts egy családi naptárt, amibe beírhatod a családtagok elfoglaltságait. Azok a diákok, akik rendesen vezetik a leckefüzetüket, felírják az iskolai teendőket, könnyebben tudják követni az utasításokat, alaposabban és tökéletesebben végzik el a feladataikat.

http://www.parenting.com/child/education/3-habits-you-can-adopt-to-help-your-kids-study-smarter

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás
iskola, óvoda

Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek.

 

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.