Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben

A gyerekek egyfolytában lesik minden mozdulatunkat, úgyhogy mutassuk meg nekik, hogyan kell okosabban tanulni néhány szokásunk megváltoztatásával.

Sokkal nagyobb hatással vagyunk a gyerekeinkre, mint azt eleinte gondolnánk, ami először akkor kezd nyilvánvalóvá válni, amikor elkezdik utánozni a hanglejtésünket, használni a kifejezéseinket. De amikor rájövünk erre a „hatalmunkra”, akkor fel tudjuk használni ezeket az egyszerű szokásainkat úgy, hogy pozitívan befolyásoljuk a gyerekünk iskolai előmenetelét.

  • Készíts napirendet!

Mindannyian nagyon elfoglaltak vagyunk, ezért egy írott vagy íratlan napirend szerint élünk, ami ugyanolyan segítség tud lenni egy iskolás számára is. Szülőként megmutathatjuk, hogy milyen fontos a napirend létrehozása és betartása saját magunk számára és természetesen a gyerekünknek is.

Egy egyszerű napirend az iskola után, így nézhetne ki: uzsonna, majd egy óra (vagy amennyi szükséges) házi feladat készítés, utána vacsora, minden nap kb. ugyanabban az időpontban, aztán, egy óra olvasás. Nagyon egyszerűnek tűnik, de próbáljuk betartani, hogy nagyjából minden nap ugyanabban az időben tanulunk, vacsorázunk, játszunk, mert így az agy sokkal könnyebben kapcsol tanulási módba, így jóval hatékonyabban fog menni a leckeírás.

A házi feladat megírása barátságos környezetben történjen. Kapcsoljuk ki a tévét, és kérjük meg a testvéreket, ha ők még nem iskolások, hogy csendesen foglalják el magukat. Az a felnőtt, aki otthon van a gyerekkel, szintén foglalja el magát, valami csendes tevékenységgel, pl. olvasással, iratok rendezésével stb.

  • Ne hagyd, hogy a technológia kontrolláljon!

A technológia, annak minden dicsőségével, hihetetlenül zavaró is tud lenni. Ki nem esett már kísértésbe, hogy felmenjen a Facebook-ra, Instagram-ra, Twitter-re, amikor valamire összpontosítani kellett volna? Mivel a gyerekek a mi viselkedésünket utánozzák, ezért nagyon fontos, hogy ne reagáljunk azonnal minden megérkezett üzenetre, ne lógjunk állandóan a közösségi oldalakon. A tanulási idő alatt, száműzzük, de legalább is némítsuk le a család összes mobilját, tabletjét, Ipadjét.

Ha a tanulás eszközeként használjuk a kütyüket, nem csak úgy nyomkodásra, akkor megtaníthatjuk az iskolásunknak, hogyan gondolkodhat sokkal kreatívabban, hogyan tudja felhasználni a neten talált érdekességeket a tanulmányaihoz.

  • Ne legyél szétszórt!

Biztos észrevetted már, hogy az iskolásod néha küzd, hogy összeszedett maradjon. Ez egy komoly feladat, sokaknak nem megy könnyen. Pedig elengedhetetlen, hogy egy ember összeszedett legyen és tudja követni az utasításokat, mind a diákéveiben, mind pedig a munkája során. Ezért nagyon fontos végiggondolni, hogy ez vajon neked, szülőnek nem jelent-e problémát, ami majd hatással lehet a gyerekedre. Ha te szétszórt vagy és szervezetlen, elképzelhető, hogy a gyereked is az lesz.

Ahhoz, hogy összeszedett legyél, próbálj ki néhány módszert, hogy rátalálhass, mi az, ami a legjobban illik hozzád, mit tudsz a legkönnyebben elfogadni. Próbálj ki akár nyomtatott, akár online tervezőket, készíts egy családi naptárt, amibe beírhatod a családtagok elfoglaltságait. Azok a diákok, akik rendesen vezetik a leckefüzetüket, felírják az iskolai teendőket, könnyebben tudják követni az utasításokat, alaposabban és tökéletesebben végzik el a feladataikat.

http://www.parenting.com/child/education/3-habits-you-can-adopt-to-help-your-kids-study-smarter

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.