Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben

A gyerekek egyfolytában lesik minden mozdulatunkat, úgyhogy mutassuk meg nekik, hogyan kell okosabban tanulni néhány szokásunk megváltoztatásával.

Sokkal nagyobb hatással vagyunk a gyerekeinkre, mint azt eleinte gondolnánk, ami először akkor kezd nyilvánvalóvá válni, amikor elkezdik utánozni a hanglejtésünket, használni a kifejezéseinket. De amikor rájövünk erre a „hatalmunkra”, akkor fel tudjuk használni ezeket az egyszerű szokásainkat úgy, hogy pozitívan befolyásoljuk a gyerekünk iskolai előmenetelét.

  • Készíts napirendet!

Mindannyian nagyon elfoglaltak vagyunk, ezért egy írott vagy íratlan napirend szerint élünk, ami ugyanolyan segítség tud lenni egy iskolás számára is. Szülőként megmutathatjuk, hogy milyen fontos a napirend létrehozása és betartása saját magunk számára és természetesen a gyerekünknek is.

Egy egyszerű napirend az iskola után, így nézhetne ki: uzsonna, majd egy óra (vagy amennyi szükséges) házi feladat készítés, utána vacsora, minden nap kb. ugyanabban az időpontban, aztán, egy óra olvasás. Nagyon egyszerűnek tűnik, de próbáljuk betartani, hogy nagyjából minden nap ugyanabban az időben tanulunk, vacsorázunk, játszunk, mert így az agy sokkal könnyebben kapcsol tanulási módba, így jóval hatékonyabban fog menni a leckeírás.

A házi feladat megírása barátságos környezetben történjen. Kapcsoljuk ki a tévét, és kérjük meg a testvéreket, ha ők még nem iskolások, hogy csendesen foglalják el magukat. Az a felnőtt, aki otthon van a gyerekkel, szintén foglalja el magát, valami csendes tevékenységgel, pl. olvasással, iratok rendezésével stb.

  • Ne hagyd, hogy a technológia kontrolláljon!

A technológia, annak minden dicsőségével, hihetetlenül zavaró is tud lenni. Ki nem esett már kísértésbe, hogy felmenjen a Facebook-ra, Instagram-ra, Twitter-re, amikor valamire összpontosítani kellett volna? Mivel a gyerekek a mi viselkedésünket utánozzák, ezért nagyon fontos, hogy ne reagáljunk azonnal minden megérkezett üzenetre, ne lógjunk állandóan a közösségi oldalakon. A tanulási idő alatt, száműzzük, de legalább is némítsuk le a család összes mobilját, tabletjét, Ipadjét.

Ha a tanulás eszközeként használjuk a kütyüket, nem csak úgy nyomkodásra, akkor megtaníthatjuk az iskolásunknak, hogyan gondolkodhat sokkal kreatívabban, hogyan tudja felhasználni a neten talált érdekességeket a tanulmányaihoz.

  • Ne legyél szétszórt!

Biztos észrevetted már, hogy az iskolásod néha küzd, hogy összeszedett maradjon. Ez egy komoly feladat, sokaknak nem megy könnyen. Pedig elengedhetetlen, hogy egy ember összeszedett legyen és tudja követni az utasításokat, mind a diákéveiben, mind pedig a munkája során. Ezért nagyon fontos végiggondolni, hogy ez vajon neked, szülőnek nem jelent-e problémát, ami majd hatással lehet a gyerekedre. Ha te szétszórt vagy és szervezetlen, elképzelhető, hogy a gyereked is az lesz.

Ahhoz, hogy összeszedett legyél, próbálj ki néhány módszert, hogy rátalálhass, mi az, ami a legjobban illik hozzád, mit tudsz a legkönnyebben elfogadni. Próbálj ki akár nyomtatott, akár online tervezőket, készíts egy családi naptárt, amibe beírhatod a családtagok elfoglaltságait. Azok a diákok, akik rendesen vezetik a leckefüzetüket, felírják az iskolai teendőket, könnyebben tudják követni az utasításokat, alaposabban és tökéletesebben végzik el a feladataikat.

http://www.parenting.com/child/education/3-habits-you-can-adopt-to-help-your-kids-study-smarter

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.