Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben

A gyerekek egyfolytában lesik minden mozdulatunkat, úgyhogy mutassuk meg nekik, hogyan kell okosabban tanulni néhány szokásunk megváltoztatásával.

Sokkal nagyobb hatással vagyunk a gyerekeinkre, mint azt eleinte gondolnánk, ami először akkor kezd nyilvánvalóvá válni, amikor elkezdik utánozni a hanglejtésünket, használni a kifejezéseinket. De amikor rájövünk erre a „hatalmunkra”, akkor fel tudjuk használni ezeket az egyszerű szokásainkat úgy, hogy pozitívan befolyásoljuk a gyerekünk iskolai előmenetelét.

  • Készíts napirendet!

Mindannyian nagyon elfoglaltak vagyunk, ezért egy írott vagy íratlan napirend szerint élünk, ami ugyanolyan segítség tud lenni egy iskolás számára is. Szülőként megmutathatjuk, hogy milyen fontos a napirend létrehozása és betartása saját magunk számára és természetesen a gyerekünknek is.

Egy egyszerű napirend az iskola után, így nézhetne ki: uzsonna, majd egy óra (vagy amennyi szükséges) házi feladat készítés, utána vacsora, minden nap kb. ugyanabban az időpontban, aztán, egy óra olvasás. Nagyon egyszerűnek tűnik, de próbáljuk betartani, hogy nagyjából minden nap ugyanabban az időben tanulunk, vacsorázunk, játszunk, mert így az agy sokkal könnyebben kapcsol tanulási módba, így jóval hatékonyabban fog menni a leckeírás.

A házi feladat megírása barátságos környezetben történjen. Kapcsoljuk ki a tévét, és kérjük meg a testvéreket, ha ők még nem iskolások, hogy csendesen foglalják el magukat. Az a felnőtt, aki otthon van a gyerekkel, szintén foglalja el magát, valami csendes tevékenységgel, pl. olvasással, iratok rendezésével stb.

  • Ne hagyd, hogy a technológia kontrolláljon!

A technológia, annak minden dicsőségével, hihetetlenül zavaró is tud lenni. Ki nem esett már kísértésbe, hogy felmenjen a Facebook-ra, Instagram-ra, Twitter-re, amikor valamire összpontosítani kellett volna? Mivel a gyerekek a mi viselkedésünket utánozzák, ezért nagyon fontos, hogy ne reagáljunk azonnal minden megérkezett üzenetre, ne lógjunk állandóan a közösségi oldalakon. A tanulási idő alatt, száműzzük, de legalább is némítsuk le a család összes mobilját, tabletjét, Ipadjét.

Ha a tanulás eszközeként használjuk a kütyüket, nem csak úgy nyomkodásra, akkor megtaníthatjuk az iskolásunknak, hogyan gondolkodhat sokkal kreatívabban, hogyan tudja felhasználni a neten talált érdekességeket a tanulmányaihoz.

  • Ne legyél szétszórt!

Biztos észrevetted már, hogy az iskolásod néha küzd, hogy összeszedett maradjon. Ez egy komoly feladat, sokaknak nem megy könnyen. Pedig elengedhetetlen, hogy egy ember összeszedett legyen és tudja követni az utasításokat, mind a diákéveiben, mind pedig a munkája során. Ezért nagyon fontos végiggondolni, hogy ez vajon neked, szülőnek nem jelent-e problémát, ami majd hatással lehet a gyerekedre. Ha te szétszórt vagy és szervezetlen, elképzelhető, hogy a gyereked is az lesz.

Ahhoz, hogy összeszedett legyél, próbálj ki néhány módszert, hogy rátalálhass, mi az, ami a legjobban illik hozzád, mit tudsz a legkönnyebben elfogadni. Próbálj ki akár nyomtatott, akár online tervezőket, készíts egy családi naptárt, amibe beírhatod a családtagok elfoglaltságait. Azok a diákok, akik rendesen vezetik a leckefüzetüket, felírják az iskolai teendőket, könnyebben tudják követni az utasításokat, alaposabban és tökéletesebben végzik el a feladataikat.

http://www.parenting.com/child/education/3-habits-you-can-adopt-to-help-your-kids-study-smarter

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A matematikához nem vezet szolgai út
iskola, óvoda

A matematikához nem vezet szolgai út

Félelemmel vegyes tisztelet, utálattal vegyes rettegés. Körülbelül így írható le, mit érez a gyerekek és szülők nagy része a matematika szó hallatán. Nem szeretik. Persze több iskolai tantárgy is van, amit sokan nem szeretnek, mégis azt tapasztalom, hogy a matek az, amivel kapcsolatosan nagyon kilengenek az érzelmek. Vannak felnőttek, akiknek ma is rémálmaikban jön elő a matematika érettségi, vagy egy kudarcos táblai feladatmegoldás megszégyenítő élménye. A matematika ahelyett, hogy magabiztosságot adna, túlságosan is sokszor vezet az önbizalom csökkenéséhez, kisebbrendűségi érzéshez, az önértékelés romlásához, sőt, az önsztereotipizáláshoz.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk
határon túl

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk

Rengeteg tévhit él az autizmusról, különösen, ha gyerekekről beszélünk. Az alábbiakat szeretnék tudatni a világgal a Huffington Post olyan olvasói, akik autista gyerekek szülei.

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal
ajánló

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal

A kisgyerekekkel való kapcsolódás gyakran azt jelenti, hogy ülünk a szőnyegen és Legózunk vagy Barbie-zunk. A bújócskázás vagy egy csendes összebújás, mind a napi rutin részei. De most, hogy már kiskamasz lett a kisgyerekből, kevésbé egyszerű, sőt néha bonyolult megtalálni a kapcsolódási pontokat.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.