Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Miben más a kétnyelvű kisgyerekek agya?

Kutatók szerint a korai gyermekkor a legideálisabb a nyelvtanuláshoz. Egy tanulmány szerint a kétnyelvű és egynyelvű kisgyerekek agya közötti különbség már 11 hónapos korukban látható. A kétnyelvű gyerekek agyában több aktivitás volt látható a végrehajtó funkcióval kapcsolatos területeken, amelyek olyan feladatokat szabályoznak, mint a problémamegoldás vagy a figyelemváltás. 

„Eredményeink azt sugallják, hogy a kétnyelvű családokban cseperedő kisgyerekek, még mielőtt elkezdenének beszélni, sokkal inkább gyakorolják a végrehajtó funkcióval kapcsolatos feladatokat, mint egynyelvű kortársaik – mondja Naja Ferjan Ramírez, a tanulmány vezetője. Ez azt jelenti, hogy a kétnyelvűség, nemcsak a nyelvi fejlődésre van hatással, hanem általánosságban a kognitív fejlődésre is.”

A Developmental Science folyóiratban megjelent kutatásban a kutatók egy MEG gépet használtak a babák agyában található idegsejtekben lévő elektromos áram által előidézett mágneses mező mérésére.

A tanulmányról készült angol nyelvű videó ezen a linken található

A tanulmányban 16, 11 hónapos kisgyerek vett részt, 8 angol anyanyelvű és 8 angol-spanyol kétnyelvű családból. 18 perces hangfelvételt hallgattak, olyan hangokat, mint „da”, meg „ta”, amelyeket az angol vagy a spanyol kifejezések tartalmaznak. Amikor összehasonlították az egynyelvű és a kétnyelvű gyerekek agyi válaszait, a kutatók nyilvánvaló különbségeket tapasztaltak a végrehajtó funkcióval kapcsolatos agyi régiókban.

Mind a prefrontális, mind pedig az orbitofrontális kéregben, az angol-spanyol kétnyelvű kisgyerekek erősebb agyi válaszokat adtak. Az agy végrehajtó funkciókkal foglalkozó részének kiemelkedő fejlődése annak köszönhető, hogy a kétnyelvűek a két nyelv között kapcsolgatnak oda-vissza, ezzel a végrehajtó funkció képességét edzik és fejlesztik.

„A 11 hónapos kisgyerek agya megtanulja, hogy milyen nyelv vagy nyelvek vannak a környezetében, és ugyanúgy képes megtanulni két nyelvet, mint egyet – mondja Ferjan Ramírez. Az eredményeink nemcsak azt hangsúlyozzák, hogy nagyon fiatal gyerekek képesek több nyelv elsajátítására, de azt is, hogy a korai gyerekkor a legoptimálisabb ahhoz, hogy elkezdjék.”

http://www.independent.co.uk/news/science/what-being-bilingual-does-to-your-brain-a6969831.html

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.