Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Miben más a kétnyelvű kisgyerekek agya?

Kutatók szerint a korai gyermekkor a legideálisabb a nyelvtanuláshoz. Egy tanulmány szerint a kétnyelvű és egynyelvű kisgyerekek agya közötti különbség már 11 hónapos korukban látható. A kétnyelvű gyerekek agyában több aktivitás volt látható a végrehajtó funkcióval kapcsolatos területeken, amelyek olyan feladatokat szabályoznak, mint a problémamegoldás vagy a figyelemváltás. 

„Eredményeink azt sugallják, hogy a kétnyelvű családokban cseperedő kisgyerekek, még mielőtt elkezdenének beszélni, sokkal inkább gyakorolják a végrehajtó funkcióval kapcsolatos feladatokat, mint egynyelvű kortársaik – mondja Naja Ferjan Ramírez, a tanulmány vezetője. Ez azt jelenti, hogy a kétnyelvűség, nemcsak a nyelvi fejlődésre van hatással, hanem általánosságban a kognitív fejlődésre is.”

A Developmental Science folyóiratban megjelent kutatásban a kutatók egy MEG gépet használtak a babák agyában található idegsejtekben lévő elektromos áram által előidézett mágneses mező mérésére.

A tanulmányról készült angol nyelvű videó ezen a linken található

A tanulmányban 16, 11 hónapos kisgyerek vett részt, 8 angol anyanyelvű és 8 angol-spanyol kétnyelvű családból. 18 perces hangfelvételt hallgattak, olyan hangokat, mint „da”, meg „ta”, amelyeket az angol vagy a spanyol kifejezések tartalmaznak. Amikor összehasonlították az egynyelvű és a kétnyelvű gyerekek agyi válaszait, a kutatók nyilvánvaló különbségeket tapasztaltak a végrehajtó funkcióval kapcsolatos agyi régiókban.

Mind a prefrontális, mind pedig az orbitofrontális kéregben, az angol-spanyol kétnyelvű kisgyerekek erősebb agyi válaszokat adtak. Az agy végrehajtó funkciókkal foglalkozó részének kiemelkedő fejlődése annak köszönhető, hogy a kétnyelvűek a két nyelv között kapcsolgatnak oda-vissza, ezzel a végrehajtó funkció képességét edzik és fejlesztik.

„A 11 hónapos kisgyerek agya megtanulja, hogy milyen nyelv vagy nyelvek vannak a környezetében, és ugyanúgy képes megtanulni két nyelvet, mint egyet – mondja Ferjan Ramírez. Az eredményeink nemcsak azt hangsúlyozzák, hogy nagyon fiatal gyerekek képesek több nyelv elsajátítására, de azt is, hogy a korai gyerekkor a legoptimálisabb ahhoz, hogy elkezdjék.”

http://www.independent.co.uk/news/science/what-being-bilingual-does-to-your-brain-a6969831.html

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Fejlesszünk érintéssel!
iskola, óvoda

Fejlesszünk érintéssel!

A kisiskolások között egyre gyakrabban találkozunk iskolai, tanulási nehézséggel. Később aztán nehezen tudjuk behozni a lemaradást. A megváltozott életmódunk miatt kimarad számos olyan tevékenység, élmény, történés, ami fejleszti, felkészíti a testünket és az agyunkat a tanulásra. Az egyik ilyen fontos terület a taktilis rendszer, amely az érintés és bőrérzékelés, ingerlés segítségével készít fel bennünket például a finommotorikai feladatokra, azaz például az írásra.

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

4 kérdés azokhoz a gyerekekhez, akik félnek új dolgokat kipróbálni
határon túl

4 kérdés azokhoz a gyerekekhez, akik félnek új dolgokat kipróbálni

Az egyik leggyakoribb félelem, amivel a gyerekek szembesülnek, az új dolgok kipróbálása, az új szituációkban való helytállás. A bizonytalanság és az félelem bénító tud lenni. És ha ezt nem győzzük le gyerekkorunkban, élethossziglan kísérthet. Forrás: seangrover.com

Busójárás kisgyerekekkel
ajánló

Busójárás kisgyerekekkel

Egy ideje már szerepelt a családi bakancslistán, hogy egyszer mi is megnézzük Mohácson a busójárást. Kicsi gyerekeink vannak, szóval tartottunk a rendezvénytől (hatalmas tömeg, hangos, ijesztő jelmezbe bújt emberek), ráadásul szállást sem könnyű ilyenkor találni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.