Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Miben más a kétnyelvű kisgyerekek agya?

Kutatók szerint a korai gyermekkor a legideálisabb a nyelvtanuláshoz. Egy tanulmány szerint a kétnyelvű és egynyelvű kisgyerekek agya közötti különbség már 11 hónapos korukban látható. A kétnyelvű gyerekek agyában több aktivitás volt látható a végrehajtó funkcióval kapcsolatos területeken, amelyek olyan feladatokat szabályoznak, mint a problémamegoldás vagy a figyelemváltás. 

„Eredményeink azt sugallják, hogy a kétnyelvű családokban cseperedő kisgyerekek, még mielőtt elkezdenének beszélni, sokkal inkább gyakorolják a végrehajtó funkcióval kapcsolatos feladatokat, mint egynyelvű kortársaik – mondja Naja Ferjan Ramírez, a tanulmány vezetője. Ez azt jelenti, hogy a kétnyelvűség, nemcsak a nyelvi fejlődésre van hatással, hanem általánosságban a kognitív fejlődésre is.”

A Developmental Science folyóiratban megjelent kutatásban a kutatók egy MEG gépet használtak a babák agyában található idegsejtekben lévő elektromos áram által előidézett mágneses mező mérésére.

A tanulmányról készült angol nyelvű videó ezen a linken található

A tanulmányban 16, 11 hónapos kisgyerek vett részt, 8 angol anyanyelvű és 8 angol-spanyol kétnyelvű családból. 18 perces hangfelvételt hallgattak, olyan hangokat, mint „da”, meg „ta”, amelyeket az angol vagy a spanyol kifejezések tartalmaznak. Amikor összehasonlították az egynyelvű és a kétnyelvű gyerekek agyi válaszait, a kutatók nyilvánvaló különbségeket tapasztaltak a végrehajtó funkcióval kapcsolatos agyi régiókban.

Mind a prefrontális, mind pedig az orbitofrontális kéregben, az angol-spanyol kétnyelvű kisgyerekek erősebb agyi válaszokat adtak. Az agy végrehajtó funkciókkal foglalkozó részének kiemelkedő fejlődése annak köszönhető, hogy a kétnyelvűek a két nyelv között kapcsolgatnak oda-vissza, ezzel a végrehajtó funkció képességét edzik és fejlesztik.

„A 11 hónapos kisgyerek agya megtanulja, hogy milyen nyelv vagy nyelvek vannak a környezetében, és ugyanúgy képes megtanulni két nyelvet, mint egyet – mondja Ferjan Ramírez. Az eredményeink nemcsak azt hangsúlyozzák, hogy nagyon fiatal gyerekek képesek több nyelv elsajátítására, de azt is, hogy a korai gyerekkor a legoptimálisabb ahhoz, hogy elkezdjék.”

http://www.independent.co.uk/news/science/what-being-bilingual-does-to-your-brain-a6969831.html

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A matematikához nem vezet szolgai út
iskola, óvoda

A matematikához nem vezet szolgai út

Félelemmel vegyes tisztelet, utálattal vegyes rettegés. Körülbelül így írható le, mit érez a gyerekek és szülők nagy része a matematika szó hallatán. Nem szeretik. Persze több iskolai tantárgy is van, amit sokan nem szeretnek, mégis azt tapasztalom, hogy a matek az, amivel kapcsolatosan nagyon kilengenek az érzelmek. Vannak felnőttek, akiknek ma is rémálmaikban jön elő a matematika érettségi, vagy egy kudarcos táblai feladatmegoldás megszégyenítő élménye. A matematika ahelyett, hogy magabiztosságot adna, túlságosan is sokszor vezet az önbizalom csökkenéséhez, kisebbrendűségi érzéshez, az önértékelés romlásához, sőt, az önsztereotipizáláshoz.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk
határon túl

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk

Rengeteg tévhit él az autizmusról, különösen, ha gyerekekről beszélünk. Az alábbiakat szeretnék tudatni a világgal a Huffington Post olyan olvasói, akik autista gyerekek szülei.

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal
ajánló

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal

A kisgyerekekkel való kapcsolódás gyakran azt jelenti, hogy ülünk a szőnyegen és Legózunk vagy Barbie-zunk. A bújócskázás vagy egy csendes összebújás, mind a napi rutin részei. De most, hogy már kiskamasz lett a kisgyerekből, kevésbé egyszerű, sőt néha bonyolult megtalálni a kapcsolódási pontokat.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.