Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Miben más a kétnyelvű kisgyerekek agya?

Kutatók szerint a korai gyermekkor a legideálisabb a nyelvtanuláshoz. Egy tanulmány szerint a kétnyelvű és egynyelvű kisgyerekek agya közötti különbség már 11 hónapos korukban látható. A kétnyelvű gyerekek agyában több aktivitás volt látható a végrehajtó funkcióval kapcsolatos területeken, amelyek olyan feladatokat szabályoznak, mint a problémamegoldás vagy a figyelemváltás. 

„Eredményeink azt sugallják, hogy a kétnyelvű családokban cseperedő kisgyerekek, még mielőtt elkezdenének beszélni, sokkal inkább gyakorolják a végrehajtó funkcióval kapcsolatos feladatokat, mint egynyelvű kortársaik – mondja Naja Ferjan Ramírez, a tanulmány vezetője. Ez azt jelenti, hogy a kétnyelvűség, nemcsak a nyelvi fejlődésre van hatással, hanem általánosságban a kognitív fejlődésre is.”

A Developmental Science folyóiratban megjelent kutatásban a kutatók egy MEG gépet használtak a babák agyában található idegsejtekben lévő elektromos áram által előidézett mágneses mező mérésére.

A tanulmányról készült angol nyelvű videó ezen a linken található

A tanulmányban 16, 11 hónapos kisgyerek vett részt, 8 angol anyanyelvű és 8 angol-spanyol kétnyelvű családból. 18 perces hangfelvételt hallgattak, olyan hangokat, mint „da”, meg „ta”, amelyeket az angol vagy a spanyol kifejezések tartalmaznak. Amikor összehasonlították az egynyelvű és a kétnyelvű gyerekek agyi válaszait, a kutatók nyilvánvaló különbségeket tapasztaltak a végrehajtó funkcióval kapcsolatos agyi régiókban.

Mind a prefrontális, mind pedig az orbitofrontális kéregben, az angol-spanyol kétnyelvű kisgyerekek erősebb agyi válaszokat adtak. Az agy végrehajtó funkciókkal foglalkozó részének kiemelkedő fejlődése annak köszönhető, hogy a kétnyelvűek a két nyelv között kapcsolgatnak oda-vissza, ezzel a végrehajtó funkció képességét edzik és fejlesztik.

„A 11 hónapos kisgyerek agya megtanulja, hogy milyen nyelv vagy nyelvek vannak a környezetében, és ugyanúgy képes megtanulni két nyelvet, mint egyet – mondja Ferjan Ramírez. Az eredményeink nemcsak azt hangsúlyozzák, hogy nagyon fiatal gyerekek képesek több nyelv elsajátítására, de azt is, hogy a korai gyerekkor a legoptimálisabb ahhoz, hogy elkezdjék.”

http://www.independent.co.uk/news/science/what-being-bilingual-does-to-your-brain-a6969831.html

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Gyerekektől távol
iskola, óvoda

Gyerekektől távol

A kikapcsolódás, feltöltődés és pihenés mindenkinek jár. Mindenkinek egyformán szüksége van rá, még ha bizonyos élethelyzetekben hajlamosak is az emberek ezt megtagadni maguktól. Például amikor gyermekük születik. Nem önsanyargatásból. Egyszerű törvényszerűség, hogy a szülők, úgy vannak kódolva, hogy képesek legyenek saját igényeik elé helyezni csemetéikét. Ami rendben is van és kifejezetten praktikus működés, egy bizonyos határig.

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

10 dolog, amit gyerekeinktől megtanulhatunk
határon túl

10 dolog, amit gyerekeinktől megtanulhatunk

A szülő dolga a tanítás. Az életre való felkészítés. Segítenünk kell eligazodni az élet bonyolult és szövevényes rendszerében, tapasztalatainkkal praktikus és kivitelezhető megoldásokat kell átadnunk. De gondolunk-e arra, ahogy mi mit tanulunk mindeközben?

Üdvözlégy Mária, malaccal teljes…
ajánló

Üdvözlégy Mária, malaccal teljes…

Rögtön az elején muszáj leszögeznem, hogy a cím nem az én ötletem, és semmilyen bántó szándék nincs benne. Viviane Villamont Kisdarázs című könyvében (amelynek az elolvasását szívből ajánlom) imádkozik így a főszereplő hétéves kislány, aki nem vallásos családban nevelkedett, majd bentlakásos egyházi iskolába kerülve megpróbál értelmet adni a számára ismeretlen szavaknak.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.