Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

6 módja, ahogyan segíthetsz az kisiskolás gyerekednek barátokat szerezni

A gyerekek többsége az iskola első éveiben kezdi el kialakítani az első komoly barátságait. De sokan mások nem tudják hogyan is tegyék ezt. Megosztunk veletek néhány olyan módszert, amivel segíthettek a kisiskolásaitokat elindítani ezen az úton.

Ismerd meg a lehetséges barátokat

Kérdezd meg a gyerekedet, hogy kivel tölti szívesen az idejét az iskolában, vagy a délutáni különórákon. Figyelj, de ne csak ekkor, hanem akkor is, amikor csak úgy mesél a napjáról. Szeretettel beszél Sáriról? Úgy tűnik Rozi meg idegesíti? Amikor mész érte az iskolába, nézd meg, hogyan kommunikál azokkal a gyerekekkel, akiket említett. Ha úgy látod, hogy minden rendben, akkor kérdezd meg tőle, hogy nem akarja-e áthívni valamelyik barátját.

Beszéljetek a különböző típusú barátságokról

Még a kisiskolások is azt gondolják, hogy minden barátnak a legjobb barátnak/barátnőnek kell lennie. De segíthetsz megértetni, hogy különböző típusú barátságok vannak. Beszéljetek arról, lehetnek olyan barátok, akikkel az iskolában játszik és lehetnek olyanok, akikkel az iskolán kívül. Kérdezd meg, hogy kik azok, akik ugyanazokat a dolgokat szeretik csinálni, mint ő, és ki az, akit a legjobban szeret. Bátorítsd, hogy nevezze meg, melyik barátot melyik típusba sorolja. Ha azt mondja, hogy egy „iskolai” baráttal szeretne szorosabb barátságot, akkor ígérd meg, hogy áthívjátok játszani.

Segíts a gyermekednek felismerni a jó barátot

Néhány gyerek nem gondolja, hogy ő is választhat barátot, hanem azt hiszi, hogy csak őt választhatják. Beszéljétek meg, hogy mit gondol, mit jelent a jó barát. Ha ez túl bonyolult feladat, akkor kérdezd meg tőle, hogy kit gondol jó barátnak. Mi az, amit abban a barátban szeret? Kérd meg, hogy gondoljon a jellemzőire, mint a nagylelkűségre (Szívesen megosztja a dolgait másokkal?), vagy azokra dolgokra, amik közös bennük (Ő is szeret vicceket mesélni?).

Gyakran és nyíltan beszéljetek az értékekről

Az értékekről szóló korai beszélgetések megkönnyítik a későbbi beszélgetéseket, amikor már idősebb lesz a gyermek. Ez nem azt jelenti, hogy elmondod, mit gondolsz rossznak vagy helyesnek. Hanem azt jelenti, hogy olyan dolgokról beszélgettek, ami fontos számodra, a családotok számára. Például beszélhettek arról, milyen fontos megbízhatónak vagy segítőkésznek lenni. Hosszú távon az értékek ismerete segíthet a gyermeknek abban, hogy felismerje, ha egy lehetséges barát nem tűnik a legjobb választásnak.

Tanítsd meg az együttműködésre

Az olyan készségek, mint a megosztás, vagy az a tudás, hogy hogyan beszéljünk egy másik gyerekkel, vagy hogyan kerüljük el a főnökösködést nem magától értetődőek egy kisiskolásnál. Még nehezebben megy az elsajátítása azoknak a gyerekeknek, akik nehezen kommunikálnak, vagy nehézségeik vannak a szociális jelzések megértésével. Találjátok meg a vicces módját, hogyan lehet ezen képességeket elsajátítani. Legyél őszinte a gyerekeddel, mondd meg neki, hogy ezt és ezt azért fogod tenni, hogy megmutasd neki, hogyan válhat jó barát belőle.

Odafigyelve tervezd meg a játszóidőt

Áthívni barátokat játszani sok munkával jár, de így valós idejű segítséget adhatsz a gyerekednek, hogy sikeres kapcsolatot alakítson ki másokkal. Gondosan tervezd meg a gyerek sikerének maximalizálása érdekében. Ha a gyereked azt szeretné, akkor csak korlátozott időre hívjátok át a játszótársat. Ne tartson túl sokáig az első együtt töltött idő! Ne csak az elhangzott szavakra figyelj, hanem a megnyilvánuló érzelmekre is. Lépj közbe, ha a cselekedetek agresszióba fordulnának, de a kisebb konfliktusokba ne szólj bele, azt hagy oldják meg ők.

https://www.understood.org/en/friends-feelings/common-challenges/making-keeping-friends/6-ways-to-help-your-preschooler-connect-with-other-kids#slide-1

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.