Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

6 módja, ahogyan segíthetsz az kisiskolás gyerekednek barátokat szerezni

A gyerekek többsége az iskola első éveiben kezdi el kialakítani az első komoly barátságait. De sokan mások nem tudják hogyan is tegyék ezt. Megosztunk veletek néhány olyan módszert, amivel segíthettek a kisiskolásaitokat elindítani ezen az úton.

Ismerd meg a lehetséges barátokat

Kérdezd meg a gyerekedet, hogy kivel tölti szívesen az idejét az iskolában, vagy a délutáni különórákon. Figyelj, de ne csak ekkor, hanem akkor is, amikor csak úgy mesél a napjáról. Szeretettel beszél Sáriról? Úgy tűnik Rozi meg idegesíti? Amikor mész érte az iskolába, nézd meg, hogyan kommunikál azokkal a gyerekekkel, akiket említett. Ha úgy látod, hogy minden rendben, akkor kérdezd meg tőle, hogy nem akarja-e áthívni valamelyik barátját.

Beszéljetek a különböző típusú barátságokról

Még a kisiskolások is azt gondolják, hogy minden barátnak a legjobb barátnak/barátnőnek kell lennie. De segíthetsz megértetni, hogy különböző típusú barátságok vannak. Beszéljetek arról, lehetnek olyan barátok, akikkel az iskolában játszik és lehetnek olyanok, akikkel az iskolán kívül. Kérdezd meg, hogy kik azok, akik ugyanazokat a dolgokat szeretik csinálni, mint ő, és ki az, akit a legjobban szeret. Bátorítsd, hogy nevezze meg, melyik barátot melyik típusba sorolja. Ha azt mondja, hogy egy „iskolai” baráttal szeretne szorosabb barátságot, akkor ígérd meg, hogy áthívjátok játszani.

Segíts a gyermekednek felismerni a jó barátot

Néhány gyerek nem gondolja, hogy ő is választhat barátot, hanem azt hiszi, hogy csak őt választhatják. Beszéljétek meg, hogy mit gondol, mit jelent a jó barát. Ha ez túl bonyolult feladat, akkor kérdezd meg tőle, hogy kit gondol jó barátnak. Mi az, amit abban a barátban szeret? Kérd meg, hogy gondoljon a jellemzőire, mint a nagylelkűségre (Szívesen megosztja a dolgait másokkal?), vagy azokra dolgokra, amik közös bennük (Ő is szeret vicceket mesélni?).

Gyakran és nyíltan beszéljetek az értékekről

Az értékekről szóló korai beszélgetések megkönnyítik a későbbi beszélgetéseket, amikor már idősebb lesz a gyermek. Ez nem azt jelenti, hogy elmondod, mit gondolsz rossznak vagy helyesnek. Hanem azt jelenti, hogy olyan dolgokról beszélgettek, ami fontos számodra, a családotok számára. Például beszélhettek arról, milyen fontos megbízhatónak vagy segítőkésznek lenni. Hosszú távon az értékek ismerete segíthet a gyermeknek abban, hogy felismerje, ha egy lehetséges barát nem tűnik a legjobb választásnak.

Tanítsd meg az együttműködésre

Az olyan készségek, mint a megosztás, vagy az a tudás, hogy hogyan beszéljünk egy másik gyerekkel, vagy hogyan kerüljük el a főnökösködést nem magától értetődőek egy kisiskolásnál. Még nehezebben megy az elsajátítása azoknak a gyerekeknek, akik nehezen kommunikálnak, vagy nehézségeik vannak a szociális jelzések megértésével. Találjátok meg a vicces módját, hogyan lehet ezen képességeket elsajátítani. Legyél őszinte a gyerekeddel, mondd meg neki, hogy ezt és ezt azért fogod tenni, hogy megmutasd neki, hogyan válhat jó barát belőle.

Odafigyelve tervezd meg a játszóidőt

Áthívni barátokat játszani sok munkával jár, de így valós idejű segítséget adhatsz a gyerekednek, hogy sikeres kapcsolatot alakítson ki másokkal. Gondosan tervezd meg a gyerek sikerének maximalizálása érdekében. Ha a gyereked azt szeretné, akkor csak korlátozott időre hívjátok át a játszótársat. Ne tartson túl sokáig az első együtt töltött idő! Ne csak az elhangzott szavakra figyelj, hanem a megnyilvánuló érzelmekre is. Lépj közbe, ha a cselekedetek agresszióba fordulnának, de a kisebb konfliktusokba ne szólj bele, azt hagy oldják meg ők.

https://www.understood.org/en/friends-feelings/common-challenges/making-keeping-friends/6-ways-to-help-your-preschooler-connect-with-other-kids#slide-1

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.