Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

6 módja, ahogyan segíthetsz az kisiskolás gyerekednek barátokat szerezni

A gyerekek többsége az iskola első éveiben kezdi el kialakítani az első komoly barátságait. De sokan mások nem tudják hogyan is tegyék ezt. Megosztunk veletek néhány olyan módszert, amivel segíthettek a kisiskolásaitokat elindítani ezen az úton.

Ismerd meg a lehetséges barátokat

Kérdezd meg a gyerekedet, hogy kivel tölti szívesen az idejét az iskolában, vagy a délutáni különórákon. Figyelj, de ne csak ekkor, hanem akkor is, amikor csak úgy mesél a napjáról. Szeretettel beszél Sáriról? Úgy tűnik Rozi meg idegesíti? Amikor mész érte az iskolába, nézd meg, hogyan kommunikál azokkal a gyerekekkel, akiket említett. Ha úgy látod, hogy minden rendben, akkor kérdezd meg tőle, hogy nem akarja-e áthívni valamelyik barátját.

Beszéljetek a különböző típusú barátságokról

Még a kisiskolások is azt gondolják, hogy minden barátnak a legjobb barátnak/barátnőnek kell lennie. De segíthetsz megértetni, hogy különböző típusú barátságok vannak. Beszéljetek arról, lehetnek olyan barátok, akikkel az iskolában játszik és lehetnek olyanok, akikkel az iskolán kívül. Kérdezd meg, hogy kik azok, akik ugyanazokat a dolgokat szeretik csinálni, mint ő, és ki az, akit a legjobban szeret. Bátorítsd, hogy nevezze meg, melyik barátot melyik típusba sorolja. Ha azt mondja, hogy egy „iskolai” baráttal szeretne szorosabb barátságot, akkor ígérd meg, hogy áthívjátok játszani.

Segíts a gyermekednek felismerni a jó barátot

Néhány gyerek nem gondolja, hogy ő is választhat barátot, hanem azt hiszi, hogy csak őt választhatják. Beszéljétek meg, hogy mit gondol, mit jelent a jó barát. Ha ez túl bonyolult feladat, akkor kérdezd meg tőle, hogy kit gondol jó barátnak. Mi az, amit abban a barátban szeret? Kérd meg, hogy gondoljon a jellemzőire, mint a nagylelkűségre (Szívesen megosztja a dolgait másokkal?), vagy azokra dolgokra, amik közös bennük (Ő is szeret vicceket mesélni?).

Gyakran és nyíltan beszéljetek az értékekről

Az értékekről szóló korai beszélgetések megkönnyítik a későbbi beszélgetéseket, amikor már idősebb lesz a gyermek. Ez nem azt jelenti, hogy elmondod, mit gondolsz rossznak vagy helyesnek. Hanem azt jelenti, hogy olyan dolgokról beszélgettek, ami fontos számodra, a családotok számára. Például beszélhettek arról, milyen fontos megbízhatónak vagy segítőkésznek lenni. Hosszú távon az értékek ismerete segíthet a gyermeknek abban, hogy felismerje, ha egy lehetséges barát nem tűnik a legjobb választásnak.

Tanítsd meg az együttműködésre

Az olyan készségek, mint a megosztás, vagy az a tudás, hogy hogyan beszéljünk egy másik gyerekkel, vagy hogyan kerüljük el a főnökösködést nem magától értetődőek egy kisiskolásnál. Még nehezebben megy az elsajátítása azoknak a gyerekeknek, akik nehezen kommunikálnak, vagy nehézségeik vannak a szociális jelzések megértésével. Találjátok meg a vicces módját, hogyan lehet ezen képességeket elsajátítani. Legyél őszinte a gyerekeddel, mondd meg neki, hogy ezt és ezt azért fogod tenni, hogy megmutasd neki, hogyan válhat jó barát belőle.

Odafigyelve tervezd meg a játszóidőt

Áthívni barátokat játszani sok munkával jár, de így valós idejű segítséget adhatsz a gyerekednek, hogy sikeres kapcsolatot alakítson ki másokkal. Gondosan tervezd meg a gyerek sikerének maximalizálása érdekében. Ha a gyereked azt szeretné, akkor csak korlátozott időre hívjátok át a játszótársat. Ne tartson túl sokáig az első együtt töltött idő! Ne csak az elhangzott szavakra figyelj, hanem a megnyilvánuló érzelmekre is. Lépj közbe, ha a cselekedetek agresszióba fordulnának, de a kisebb konfliktusokba ne szólj bele, azt hagy oldják meg ők.

https://www.understood.org/en/friends-feelings/common-challenges/making-keeping-friends/6-ways-to-help-your-preschooler-connect-with-other-kids#slide-1

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.