Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

6 tipp, hogyan tudod csökkenteni a gyereked iskolakezdés miatti szorongását

Az elmúlt 11 hétben a szorongó gyerekek felszabadultan élték mindennapjaikat. Amikor ezeknek a gyerekeknek újból vissza kell ülniük az iskolapadba, érthetően újból elkezdenek szorongani. Lehet, hogy nem sikerül teljes mértékben megnyugtatnod, de álljon itt néhány tipp, amely segíthet a szorongás leküzdésében.

Fókuszálj az érzelmeire!

A kisebb gyerekek gyakran nem tudják kifejezni az érzelmeiket. A beszélgetés helyett a gyereked vagy kijátsza a problémáját vagy ingerült lesz. Add meg neki a lehetőséget, hogy olyan dolgokról beszélgethessetek, mint hogy „Úgy tűnik, mostanában olyan rosszkedvű vagy, mintha nem is te lennél. Az iskolakezdés miatt aggódsz?” vagy „Az iskolakezdés valóban egy izgalmas dolog. Van valami, ami miatt aggódsz?” Próbálj meg feltenni néhány kérdést, hogy beszélgethessetek az iskoláról.

Nézzétek át a névsort!

Az iskolák nem mindig adják ki örömmel az osztálynévsort, de ha csak az iskolakezdés előtt egy nappal is át tudjátok nézni, így már egy kis bizonytalanságot el tudtok oszlatni. Ha vannak olyan gyerekek az osztályban, akiket szeret, akkor nagy öröm várni a találkozást, ha esetleg van olyan, akit nem szeret, illetve régebben összezörrenéseik voltak, akkor fel lehet rá készülni, hogyan kezelheti vagy legyen úrrá a helyzeten.

Beszéljétek át a napirendet!

A legtöbb gyerek nehezen áll át a nyári üzemmódból az iskolakezdésre. Segíthet, ha átbeszélitek a napi időbeosztást még akkor is, ha az nem változott a tavalyihoz képest. Beszéljétek meg, hogy reggel hánykor kell kelni, mikor kell elindulni otthonról, mikor lesz vége a tanításnak, ki fog érte menni, mikor írja meg a házi feladatát. Beszéljetek a délutáni elfoglaltságokról is. És ha van rá mód, látogassatok el az iskolába, nézzétek meg a tantermet még az évnyitó előtt.

Gyakoroljátok az első napi interakciókat!

Az első iskolás napokon nagyon sokat beszélgetnek a gyerekek egymással és a tanítóikkal. Beszéljétek át és játsszátok el a lehetséges verziókat. Mondd el azokat a mondatokat, amiket bemutatkozáskor használhat. „Szia, ülsz mellém a padban? Milyen volt a nyári szünet?” „Szia, Annie vagyok, kedvenc tantárgyam a vizu, van kedved együtt rajzolni velem?”

Beszéljetek a tanítóról!

A viselkedészavarral küzdő gyerekek számára az osztályterembe való belépés is aggodalomra adhat okot. „Mi van akkor, ha nem szeret a tanár?” Biztosítsd a gyerekedet arról, hogy a tanár tudja, hogy néha szüksége lehet plusz támogatásra, odafigyelésre. Magyarázd el, hogy te és a tanár együtt dolgoztok azért, hogy megkapja a szükséges segítséget. Szervezd meg, hogy még iskolakezdés előtt találkozhasson a tanítójával, így sokkal komfortosabban fogja érezni magát az első napokban.

Mondd el, hogy fogja támogatni őt az iskola!

Ha bármilyen részképességzavara van a gyermekednek, mondd el neki, hogyan fogják őt támogatni az iskolában. „Több időt kapsz befejezni egy feladatot, vagy elmehetsz egy csendes szobába megírni a dolgozatot.” Nyugtasd meg, hogy nagyon sok emberhez fordulhat az iskolában segítségért. Ha van egy olyan személy, akihez nagyon kötődik a gyerek a tavalyi évről, találkozzatok vele még iskolakezdés előtt. Ez megnyugtató lehet számára.

Forrás: https://www.understood.org/en/school-learning/choosing-starting-school/moving-up/6-tips-for-calming-first-day-jitters-in-grade-school

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 5. - A logikai-matematikai intelligencia
iskola, óvoda

Szupererőink 5. - A logikai-matematikai intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligenciaterület a nyelvi intelligencia mellett a másik alappillére a jelenlegi oktatási rendszereknek. (Vagyis elviekben, ebben mindannyiunknak különösen jónak kellene lenünk akkor is, ha nem kifejezett erősségünk.) Azoknak a képességeknek az összessége, amelyek révén megértünk, átlátunk rendszereket és összefüggéseket, stratégiai terveket tudunk megalkotni. A tudományos fejlődés nagyrészt szintén matematikai alapokon nyugszik. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

A közösségi média szabályai, amit a tinik hoznak
határon túl

A közösségi média szabályai, amit a tinik hoznak

A digitális korszakban felnőni egy olyan kihívás, amire tökéletesen igaz a bikini-szabály. „Csak akkor posztolj fürdőruhás képet, ha a testvéreddel, vagy a családoddal pózolsz rajta.” – mondta egy általános iskolás lány, aki részt vett egy, a digitális médiáról szóló fókuszcsoportban. Más szóval, ne akarj szexin kinézni, és akkor minden rendben lesz a társaid szemében. 

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.