Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Figyeljünk, ne csak hallgassunk!

„Mami, sétáltathatom a kutyát?” „Nem kicsim, nem vagy még elég nagy hozzá.”, „Papa, felmászhatok a fára?” „Nem drágám, túl veszélyes.” , „Egyedül szeretném felvenni a cipőmet.” „Nincs most erre időnk, nagyon sietünk.”, „Játszhatok?” „Nem, majd később.”

Ismerősek ezek a mondatok? Bizonyosan sokan hallják vissza saját magukat a fenti párbeszédben. Halljuk a gyerekeinket és a kívánságaikat, hívó szavaikat, de nem igazán figyelünk oda rájuk. Amit mi kihallunk ezekből a kérésekből az az, hogy megváltozik az előre eltervezett időbeosztásunk, amit így már nem tudunk menedzselni, úgyhogy úgy hallgatjuk meg őket, hogy közben nem figyelünk rájuk. Túlságosan elfoglaltak vagyunk ezért gyakran elmulasztjuk a gyerekeink kis kezdeményezéseit, amik valójában nagyon fontos megállapítások. Ez nagyon sajnálatos, nem csak azért, mert elveszítjük annak a lehetőségét, hogy jobban megismerjük a gyerekünket, hanem azért is, mert elmulasztjuk, hogy támogathassuk a gyerekünk önbecsülését. Az igazság az, hogyha nagyra nyitjuk a füleinket és a szemeinket, akkor sokkal jobban fogunk tudni alkalmazkodni gyermekeink igényeihez.

Érdemes lenne sokkal jobban odafigyelni rájuk, amikor beszélgetünk vagy játszunk velük. Teljes valójában legyünk részesei a pillanatnak, ne csak a testünk legyen jelen. Azzal, hogy biztosítjuk nekik a szabad játszás lehetőségét és bízunk bennük, megmutatjuk nekik, hogy hiszünk a képességeikben, az önérzékelésükben, ami kulcsfontosságú ahhoz, hogy rugalmas és boldog tinédzserek váljanak belőlük.

A kérdés az: hogyan is csináljuk ezt? A válasz nagyon egyszerű. Hagyjuk őket sokat játszani és figyeljünk rájuk. Figyeljünk a kezdeményezéseikre, javaslataikra miközben játszanak és vegyük őket komolyan, amikor mondanak valamit. Ez nagyon fontos, ha azt szeretnénk, hogy mind mentálisan, mind pedig fizikailag erősek legyenek. Valószínűleg egy olyan dologgal fognak előjönni, ami a legközelebb áll a fejlődési szintjükhöz. Ez nagyszerű módja annak, hogy kihasználhassuk, hogy segítsünk nekik az ügyesség-, és függetlenségérzet kialakulásában. Ahogy elsajátítanak valami új dolgot, úgy erősödik az önbizalmuk, a magabiztosságuk. Ez felkészíti őket azokra a nehézségekre, amikkel az életük során fognak találkozni.

Tehát a következő alkalommal, amikor meghalljuk a gyerekünket, hogy valami új dolgot szeretne kipróbálni, hagyjuk őt, had próbálja. Ahelyett, hogy megkérdőjeleznénk, mondjuk ezt: „Sétáltatni szeretnéd a kutyát? Gyere, megmutatom, hogy fogd a pórázt. Menj vele egy kört. Igazán szívesen megnézem, hogy csinálod.”, „Bekötnéd az én cipőmet is?”, „Adj nekem 5 percet és még tudunk egyet játszani vacsi előtt.”

Forrás: http://thedanishway.com/listen-to-the-sound-of-success/

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Hogyan csökkentsd a rivalizáslást a testvérek között
iskola, óvoda

Hogyan csökkentsd a rivalizáslást a testvérek között

Bármiből versenyt tudnak csinálni a testvérek.

Kié a legnagyobb sültkrumpli? Kinek van több házi feladata? Ki mossa jobban a fogát?

Komolyan. Nincsenek határok. És bármennyire is próbálod velük megértetni, hogy nem számít kinek hosszabb a rózsaszín körme, egyikük sem akar második lenni. 

Béke az osztályban
interjúk

Béke az osztályban

Sok szülő hajlamos az iskolát felelőssé tenni, ha konfliktus, bántalmazás, meg nem értés van. Különösen az áldozatok szülei válnak anya/apa-tigrissé, tehetetlenségükben, amiért nincs befolyásuk az iskolai folyamatokra. És még az is kérdéses, hogy ki a valódi áldozat? Mit tehet a tanár, tanító, hogy az osztályában az erőszakmentes kommunikáció legyen a bevált irány? Erről kérdeztem Kiss Virágot, aki a Fillér utcai Általános Iskola tanítónője.

5 európai fiatal osztja meg velünk milyen hazájukban a felsőoktatás
határon túl

5 európai fiatal osztja meg velünk milyen hazájukban a felsőoktatás

Egyes európai országokban az állam fizeti részben, vagy egészben az oktatást az iskola-előkészítőtől az egyetemig. A kormányok fedezik a felsőoktatásban felmerülő költségeket, így a diplomások adósság nélkül, tiszta lappal indulhatnak el a nagyvilágba.

Segíts a gyerekednek átvészelni a karácsonyi nyüzsgést!
ajánló

Segíts a gyerekednek átvészelni a karácsonyi nyüzsgést!

Úgy érzem, november közepén minden szülőnek kellene egy figyelmeztetés, amely így szólna: Vigyázat! Az önkontroll csekély mértékűre csökkent!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.