Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

A fejlődéstudatos hozzáállás nem elég!

Ahhoz, hogy a diákok szembe tudjanak nézni az élet kihívásaival, a tanároknak törekedniük kell a készségek széles skálájának átadására. A tanárok hajlamosak azt hinni, hogy ha fejlesztik a diákok fejlődéstudatos hozzáállását, akkor eléggé felkészültek lesznek ahhoz, hogy szembe nézzenek az élet változásaival és kihívásaival. Pedig a fejlődéstudatos hozzáállás elsajátítása önmagában nem vértez fel senkit arra, hogy kihozza magából a lehető legtöbbet. 

A pozitív perspektíva birtoklása csak az egyik hangszer a kohéziós kvartettből, amely találkozik az egyes gyerekek alapvető szükségleteivel. A fejlődéstudatos hozzáállás valóban kulcsfontosságú, de nem jobban vagy kevésbé, mint a másik három készség. A pedagógusoknak az egész gyereket kell nézniük. A következő négy fő képesség egyformán fontos és elválaszthatatlanul kapcsolódnak egymáshoz.

A fejlődéstudatos hozzáállás gyakorlása. A fejlődéstudatos hozzáállás magában foglalja a magabiztosságot, alkalmazkodóképességet és a nyitottságot a segítségnyújtás elfogadására, éppen ezért ösztönözni kell a diákokat arra, hogy bátrak és empatikusak legyenek. Egy figyelmes és a gyerekekre hangolt tanár fejleszti az önellenőrzésüket, hiszen végső soron az a cél, hogy ezt a képességet mindenki megszerezze. A fejlődéstudatos hozzáállás erősíti a megoldáskészséget és támogatja a rugalmasságot. A belefektette energia, a kitartás, megnöveli annak esélyét, hogy a diákok készen álljanak az egyetemre, illetve a sikeres karrierre. Ámbár pusztán csak a kemény munka nem garantálja az eredményeket, ehelyett meg kell tanítani őket okosan dolgozni.

Törekedni kell a készségek elsajátítására. A bevésődött készségek támogatják a meggyőződést, az igyekezetet és a kitartást. Megbízható ügyesség és szilárd stratégiák nélkül a tudatos hozzáállás nem sokat jelent. A diákok gyakorlati készségekre való felkészítése fejleszti a hatékonyságot, ami a meggyőződést a siker felé kormányozza. Közreműködőként segíteni kell a diákokat, hogy ne csak az információk passzív fogyasztóiként működjenek, hanem aktív innovátorok legyenek.

Példaképek. Mások követendő példája bizonyítja a valódi felelősséget és megbízhatóságot. Természetesen a gyerekek nem tudnak addig példát mutatni másoknak, amíg a saját életükből nem látnak követendő példaképeket. A becsületesség példaként szolgáló mintája mellett a tanároknak lehetőséget kell adniuk a fiataloknak, hogy a fejlődésüknek megfelelően vehessenek részt független és lelkiismeretes munkában. A gyerekeknél csak abban az esetben alakul ki a helyes önkontroll, és csak úgy tanulják meg, illetve tudják fejleszteni, ha megfelelő tapasztalatokat szereznek a tényleges kontrollról.

Hallgass a szívedre is! A személyes jelentőségű dolgokra való összpontosítás az összes kifejtett munkát és akaraterőt érdemlegessé teszi. A követendő ambíciók, amelyek összecsengenek az álmokkal elkötelezetté teszik az embert. Sok gyerek nem tudja spontán kifejezni a vágyait, vagy csiszolni a tehetségét, hacsak nem találkozik olyan új tapasztalattal, ötlettel, ami lehetővé teszi a felfedezést, kísérletezést. A tanároknak aktívan kell ösztönözniük és támogatniuk a diákok szenvedélyeit.

A szociális, érzelmi, és oktatási eszközök hatalmas kombinációjával felvértezve minden gyerek képes az esetleges kudarcokat (és még a siker nyomását is) alázattal, humorral és tisztelettel kezelni.

Az érzelmek elismerése és optimalizálása. Nagyon fontos, hogy minden ember rendelkezzen az intraperszonális, interperszonális és intellektuális képességekkel. Bárkinél, de különösen a gyerekeknél nem csakhogy irreális, de felesleges elvárás is a folyamatos produktivitás és pozitivizmus. Időnként teljesen természetes, ha visszaáll egy berögzült gondolkodásmód. A kutató, Carol Dweck, aki meghatározta a fejlődéstudatos hozzáállás definícióját, felismerte, hogy mindannyian rendelkezünk berögzült és fejlődéstudatos gondolkodásmóddal. És azt állítja, hogy ez a kettősség teljesen rendben van.

Néha kétségbe esünk, aggódunk, vagy fel akarjuk adni, különösen, ha hiányoznak az objektív bizonyítékai a sikernek. Pedig azt is taníthatjuk, hogy megalapozott reménnyel várhatjuk a fejlődést, ha elég energiát fektetünk a munkánkba. A legfontosabb, hogy feldolgozzuk az összes érzésünket, hogy gyorsan, hittel és hálával visszatérhessünk a feladatunkhoz, hogy a megfelelő időben segíthessenek a céljaink elérésében.

Kalandra fel! A diákok kezdeményező képességét és becsületességét kísérő bizalom, nyugalom és köszönet átformálja a tanulmányi útjaikat olyan dicsőséges kalanddá, ami olyan édes lesz, mint a gondosan kiszámított célok elérése. A fejlődéstudatos hozzáállás jutalma az izgatottság érzése és a nehézségekkel való megbirkózás képessége, amikor is a diákok képesek megküzdeni a feladattal, leküzdik az akadályokat és szembe néznek a kihívásokkal.

A diákok szenvedélyét és erős szándékát át lehet formálni elkötelezettséggé, mert a példaképek, múzsák követése mindig mély elégedettséget és értelemmel teli sikert eredményeznek. Ennek az önmegvalósításnak az útja egy olyan holisztikus tanítási megközelítésben található, amely túlmutat egy szemléletmódon és olyan közeget hoz létre, amely hajlandósággal, bölcsességgel, csodákkal, melegséggel és értékekkel telnek meg.

Forrás: https://www.edutopia.org/blog/growth-mindset-not-enough-robert-ward?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 5. - A logikai-matematikai intelligencia
iskola, óvoda

Szupererőink 5. - A logikai-matematikai intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligenciaterület a nyelvi intelligencia mellett a másik alappillére a jelenlegi oktatási rendszereknek. (Vagyis elviekben, ebben mindannyiunknak különösen jónak kellene lenünk akkor is, ha nem kifejezett erősségünk.) Azoknak a képességeknek az összessége, amelyek révén megértünk, átlátunk rendszereket és összefüggéseket, stratégiai terveket tudunk megalkotni. A tudományos fejlődés nagyrészt szintén matematikai alapokon nyugszik. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

A közösségi média szabályai, amit a tinik hoznak
határon túl

A közösségi média szabályai, amit a tinik hoznak

A digitális korszakban felnőni egy olyan kihívás, amire tökéletesen igaz a bikini-szabály. „Csak akkor posztolj fürdőruhás képet, ha a testvéreddel, vagy a családoddal pózolsz rajta.” – mondta egy általános iskolás lány, aki részt vett egy, a digitális médiáról szóló fókuszcsoportban. Más szóval, ne akarj szexin kinézni, és akkor minden rendben lesz a társaid szemében. 

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.