Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Hagyd unatkozni a gyerekedet!

Mint a legtöbb anyuka, én is nagyon sokat tanultam magamról, amikor szülővé váltam. Rájöttem, hogy szakács, takarító, énekes és táncos is vagyok egyben. Minden nap igyekeztem újabbnál újabb szórakoztató tevékenységet kitalálni a lányom számára. Rengeteg játékunk volt, mindenféle kütyüvel tudott játszani, így amikor unatkozott, gyakran tanácstalannak éreztem magam, mi több, még bűntudatom is volt. 

Az a szülő voltam, aki egy napba sűrítve kétségbeesetten próbált ki számos fejlesztő játékot a gyerekén és vitte le a parkba, csak azért, hogy mind mentálisan, mind pedig fizikailag is lefárasszam, mielőtt nekiálltam elkészíteni a vacsorát.

Az Essential Kids felmérése szerint kivétel nélkül minden szülő megpróbál unaloműző tevékenységeket kitalálni a csemetéjének.

De rájöttem, hogy hagyni a lányomat unatkozni, egy fantasztikus dolog! Ez egy ragyogó módja annak, hogy a saját képzelőerejét fejlessze. Ahelyett, hogy egy végeérhetetlen tevékenységi listát készítenék arra az esetre, ha könyörög, hogy tévézhessen, megtanultam elfogadni, hogy unatkozik. Ez mindkettőnket nagymértékben felszabadultá tett.

Csak úgy, mint a felnőtteknek, a gyerekeknek is szükségük van arra, hogy megéljék a pillanatot, ami esetleg magába foglalja az unatkozást. Szükségük van arra, hogy elég csendes, nyugodt legyen a világuk ahhoz, hogy meghallják benne saját magukat. Csak akkor kel életre a kreatív oldalunk, ha a semmi vesz körül minket. Ez mind a felnőttekre, mind pedig a gyerekekre nézve igaz.

A gyermekeink állandó ingereknek vannak kitéve a különböző képernyőktől, délutáni programoktól, tevékenységektől, ami rendkívül megnehezíti számukra, hogy nyugodt, csendes helyet találjanak.

Úgy tűnik, mintha manapság az lenne a menő, ha minél elfoglaltabbak a gyerekeink, minél több különórára íratjuk be őket. De ennek az a következménye, hogy nem képesek nyugiban maradni, mert hozzá vannak szokva, hogy állandóan csinálnak valamit.

Az elmúlt két évben igazán szerettem megfigyelni, ahogy a lányom elszórakoztatja magát a nyugodt pillanatokban. Nagyon érdekes volt látni, ahogy a kreatív énje előbújt. A szabadban való kinn lét volt a legjobb hely arra, hogy az unalmát arra fordíthatta, hogy felfedezze a természetet és olyan dolgokat, amiket akkor látott életében először. Ezek a pillanatok létfontosságúak voltak számomra, megtanultam jelen lenni és értékelni a kis dolgokat.

Ezért arra ösztönzök minden szülőt, hogy örüljön annak, ha unatkozik a gyereke. Meglepő lehet, hogy a gyerek milyen kreatív és micsoda javaslati lesznek.

A múlt héten a kétévesem azt mondta, hogy szeretne porszívózni. Na, ha ez nem egy win-win pillanat, akkor nem tudom mi számít annak.

Forrás: essentialkids.com.au

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.