Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

10 dolog, amit a mamám gyerekkoromban mondott nekem és így magabiztos felnőtté váltam

A mamák a család mozgatórugói. Ezer millió dolgot csinálnak. Igazi szuperhősök. A mamám rengeteget tett értem, amíg gyerek voltam és ez még mindig így van. De mindennél fontosabb az a belső hang, amire megtanított figyelni. Minden áldott nap emlékeztetem magam erre. Az ő hangjával kezdődik, de az enyémre vált át. És ez az én szuper erőm. Belém táplálta a magabiztosságot és erős önérzetet segített kifejleszteni. Mindezt a csodálatos szavaival. Forrás: parent.com

Ezeket mondta:

Gyönyörű vagy! Ezt mondta, amikor valami kedveset tettem, amikor jó döntést hoztam vagy megmutattam, milyen önálló vagyok. Ezt mondta akkor is, amikor izzadtam, koszos voltam és rendetlen, amikor keményen dolgoztam. Megtanította nekem, hogy az igazi szépség belülről fakad. A pozitív cselekedeteimben rejlik, nem pedig a külsőmben.

Nagyszerű anya leszel! Emlékszem, ezt egész gyerekkoromban hallottam. Nem azért mondta, hogy felkészítsen az anyaságra, hanem látott valamit bennem, ami most, a felnőtt életem mindennapjaiban beigazolódik. Lehetek fáradt, kimerült, aggódhatok és lehet, hogy nem tudom, mit kellene tennem, de egy percig sem kételkedem abban, hogy jó anya vagyok-e.

Annyira sajnálom, hogy szomorú vagy. A mamám mindig szeretett tisztában lenni az érzéseimmel. Még akkor is empatikus volt, amikor nem tudta vagy nem értette miért vagyok rosszkedvű. Empátia empátiát szül. És most már tudjuk, hogy ez a gyerekek egyik legfontosabb készsége, ami megtanítja őket a sikeres és pozitív kapcsolatok kialakítására. És a pozitív kapcsolatok alapkövei a magabiztosságnak.

Mit szeretnél tenni? Soha nem mondta meg a mamám, hogy mit tegyek. Amikor úgy tűnt számára, hogy rossz irányba megyek, vagy egy nem túl jó döntést hozok, ahelyett, hogy felelősségre vont vagy meggátolt volna a kivitelezésben, biztosított a bizalmáról. Fontosnak tartotta a gondolataimat, érzéseimet.

Jól fogod csinálni! Amikor megpróbáltam kitalálni, hogy mit kellene tennem, a mamám elmondta, hogy bízik bennem, hogy kitalálom. Az önálló döntések meghozatala nagyon fontos az önbecsülés kialakulásához. Soha nem kérdőjelezte meg a döntéseimet. Hagyta, hogy felelős legyek saját magamért. Ott volt, hogy elkapjon, amikor elestem és kivétel nélkül mindig az én oldalamon állt.

Hívd meg a barátaidat! Mindig örömmel láttuk otthon a barátaimat. Még akkor is átjöttek, ha én nem voltam otthon, mert tudták, hogy a mamám szívesen látja őket és még néhány falatot is kapnak. A nyitott ajtó poliszija megtanította számomra, hogy nem kell aggódni az apró részletek miatt, pl. mekkora rend, vagy mennyire menő kaja van otthon. Csak örülni kell az embereknek.

Imádkozom érted. A mamának egy rózsafüzér volt hozzánőve a kezéhez. Imádkozott értem. Imádkozott a szerelmemért. Imádkozott a barátaimért. Imádkozott a barátaim barátaiért, az ő szüleikért és az egész famíliájukért. Megtanította, hogy imádkozzak a gyerekeimért, ami nagy békességet adott nekem. A gyerekeimnek meg a nagyfokú béke és a biztonság érzését nyújtja.

Szeretlek. Természetesen ezt mondja minden mama. Az én mamám állandóan mondta. Ha lett volna valami más, ami ennél jobban kifejezi, mennyire szeret, akkor azt mondta volna. De ahogy azt mondta „szeretlek”, az volt mindennek a csúcsa.

Menj szórakozni! Amikor gyerek voltam, minden a játékról, nevetésről, szórakozásról szólt. A felnőtt szívem továbbra is ezeket az érzéseket keresi, még akkor is, ha közben az élet nagy és nehéz lett. A mamám még mindig ezt mondja nekem, amikor leadom náluk a gyerekeket egy éjszakára. Kitol az ajtón és azt mondja, semmiért se aggódjak, csak érezzem jól magam. És aztán meg kíváncsi mindenre, amiben részem volt. Örül az én örömömnek. Ilyen egyszerűen adja tudtomra, hogy nem vagyok teher, hanem örül nekem. És örül a gyerekeimnek is. Ilyenkor dagad a keblem a büszkeségtől, hogy jó munkát végeztem.

Nagyon büszke vagyok rád! Milyen ajándék azt hallani, hogy valaki büszke rád. Nem számít, hogy miért. Úgy nőttem fel, hogy büszke voltam magamra. És most is az vagyok.

Köszönöm, Mama!

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.