Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
Lehet az élethez túl fiatal vagy túl öreg valaki?
Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.

Tovább
Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?

Az ADHD, (figyelemhiányos, hiperaktív) gyerekekről egyre több információnk van. Egyre többükkel találkozunk, és egyre nagyobb arányban jelentkezik a probléma, ami nem a létükkel, hanem azzal kapcsolatos, hogy nemigen tudunk mit kezdeni velük.  Forrás: http://www.huffingtonpost.com/entry/what-my-son-with-adhd-taught-me-about-minecraft-and_us_5846e43be4b0b261c8342778

Tovább
Fegyelem mindenek felett

Nagyon emlékszem, amikor gyerek, majd kamaszkoromban kifejezetten inspirált minden tiltás, feddés az ellenszegülésre. Egyre nagyobb kedvvel és megállíthatatlanul álltunk ellen minden regulának. Még ma is ösztönösen gyomortáji izgalom fog el, ha valamit nem szabad. Nekem ne lenne szabad?! Pedig nem vagyok egy igazi anarchista típus.

Tovább
5 kérdés magadhoz, amikor a gyereked rosszalkodik

Legyünk őszinték. Egy hiszti közepén az első gondolatunk: Hogyan tudnánk lenyugtatni? Egy nézeteltérés kellős közepén az első gondolatunk: Hogyan érhetnénk el, hogy egyetértsen velünk? Szócsata közben az első gondolatunk: Hogyan tudnánk leállítani? Forrás: imperfectfamilies.com

Tovább
Olyan van, hogy valaki „csupán” érzékeny II. – A szuperérzékeny gyerek

A szuperérzékenység alkati adottság. Finom idegrendszert és intenzív belső megélésmódot feltételez, és ahogyan az alkati adottságoknál általában, úgy itt is kevés az esély ennek megváltoztatására. A legtöbb esetben ez a vonás öröklött, de szuperérzékennyé válhat bárki, aki élete során túl intenzív és/vagy hosszantartó stressznek, feszültségnek van kitéve. Egy öröklötten HSP ember születésétől rendelkezik ezzel a személyiségvonással, így minden bizonnyal már csecsemő korában hasfájós, sokat síró, könnyen túlingerelhető, nyugtalan, ám különösen tanulékony baba volt.

Tovább
Levél szüleimnek, akik beraktak egy bentlakásos iskolába

Egy olvasónk hívta fel erre a levélre a figyelmemet, és annyira magával ragadott, hogy úgy éreztem meg kell osztanom veletek. Nem azért, mert azt hiszem, hogy bármelyikőtök bentlakásos iskolába íratná a gyerekét. Azért sem, mert azt hinném, hogy szívtelen szülők vagytok, vagyunk. Sokkal inkább azért, mert azt látom, hogy sok szülő gyakran vélt előnyöket, pozitív történéseket vár olyan helyzetekben, amik sokszor kényelmetlenek a gyerekei számára. Mert azt hiszik, hogy hosszú távon az előnyükre válik, nem törődnek azzal, hogyan érzik benne magukat. Pedig gyakran nem a cél a fontos, hanem az oda vezető út.

Tovább
Olyan van, hogy valaki „csupán” érzékeny I. - A szuperérzékeny ember

Az amerikai kutató-pszichológus és író, Elaine N. Aron már több mint húsz éve kutatja és bizonyítja, hogy vannak máshogy működő emberek, akiket talán tévesen címkéznek fel pl. az ADHD tünetegyüttes, vagy az autizmus spektrum diagnózissal. Szuperérzékenyeknek (high sensitive person/HSP) nevezi őket.

Tovább
A szabadság és szabadosság, avagy a szabadság tanulása

A szabadság olyan filozófiai fogalom és erkölcsi kérdés, ami egyformán jelen van a tudományos diskurzusban és a közgondolkodásban. Mindig és minden korban foglalkoztatta az embereket. Sokszor találkozom azonban a szabadság és szabadosság fogalmainak összemosásával, sőt összetévesztésével. Amikor azt mondják, hogy a liberális nevelés megbukott, azt hiszem, ugyanerről van szó. Ha valaki a szabadság alatt a korlátok nélküliséget érti, akkor valószínű, hogy a liberális nevelés valódi tartalma helyett anarchiára gondol. Összetéveszti a „laissez faire”-t a demokratikus neveléssel.

Tovább
A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Tovább
A 11 leggyakoribb érv, hogy miért teszem tönkre a gyerekem jövőjét az alternatív iskolával

Pocsék általános iskolába jártam, kevés kivételtől eltekintve a tanáraim, az osztályfőnökömmel, Éva nénivel az élen a mai napig gyomorgörcsöt idéznek fel bennem. Az összes sablonos sztorim megvolt, a terrorista tesitanár szekrényugrásból való buktatásától kezdve az énekóráról való kitiltáson át a magatartásért kapott igazgatói intőkig.

Tovább
A fehérneműszabály és társaik

Kevés aktuálisabb kérdést tudok most elképzelni, mint a gyerekeink megóvását az erőszaktól. Az erőszakos felnőttek, a tiszteletlen szülőkkel és nevelőkkel való bánásmód megtanítását. A képességet, hogy NEM-et tudjon mondani, ha számára kellemetlen helyzetbe hozzák. És ez több, mint a szexuális erőszak elleni védelem. Ez az egyén tisztelete.

Tovább
2 szó, amiért áhítoznak a gyermekeink

Abban a pillanatban, amint belépek az ajtón, már ott van a sarkamban. Ezer fotót mutat, megállás nélkül meséli, mi történt aznap vele, egyik lábáról a másikra áll. Kicsit összezavarodtam, annyira csapongva mesél. Ráncigál a pólómnál fogva, torka szakadtából énekel vagy éppen nyafog. Forrás: imperfectfamilies.com

Tovább
A nagymama meghalt: 5 tipp, hogyan lehet gyerekekkel a halálról beszélgetni

Egy tanulmányt azt mutatta ki, hogy a Disney és a Pixar filmek megkönnyítik, a halandóságról szóló beszélgetések megkezdését, mivel a kisgyerekeknek teljesen másféle fájdalmat okoz a halál.  Forrás: theguardian.com

Tovább
Egy óvodással több lett, maradhat? El a kezekkel a gyerekektől a választási kampányban!

Ócska közhely, hogy pucér nővel, kutyával és gyerekkel mindent el lehet adni, így furcsa, hogy a politikusok a három lehetőség közül csak a legutóbbival élnek szívesen. Szinte nincs olyan párt és olyan kampányidőszak, ahol megúsznánk az óvoda-avatást, a daloló/táncoló iskolásokkal kísért avatóünnepségeket, a színes háttérképként értelmezett gyereksorfalat.

Tovább
Nem ciki bevallani, milyen nehéz egy tizenéves gyerek szülejének lenni

Amikor az embernek pici gyerekei vannak, teljesen egyértelmű, hogy néha segítséget kér valakitől. Vigyáznál a gyerekeimre, amíg elugrok bevásárolni? Van valami ötleted, hogyan lehetne a válogatós gyerekemnek a kedvében járni? Megmutatnád, hogyan kell pelenkázni? Te mit csinálsz, amikor vacsorához készülődtök és a gyereked elkezd hisztizni, hogy márpedig ő csokit akar enni? Itt olvashatjátok angolul az eredeti cikket, amelyet Katie Bingham-Smith, 3 gyerekes anyuka írt.

Tovább
3 jel, amiből egyértelmű, hogy szüksége van a depressziós kamaszodnak terápiára

Néhány gyerek gyorsan, csak kisebb zűrzavarral siklik át a kamaszkoron. Mások számára a pubertás egy időzített bomba, ami egyik pillanatban működésbe léphet, a másikban viszont vészesen csendben van. Forrás: seangrover.com

Tovább
4 kérdés azokhoz a gyerekekhez, akik félnek új dolgokat kipróbálni

Az egyik leggyakoribb félelem, amivel a gyerekek szembesülnek, az új dolgok kipróbálása, az új szituációkban való helytállás. A bizonytalanság és az félelem bénító tud lenni. És ha ezt nem győzzük le gyerekkorunkban, élethossziglan kísérthet. Forrás: seangrover.com

Tovább
Hagyjatok farsangolni…!!!

A farsangi időszaknak (van, aki szerint húshagyó keddig, van, aki szerint hamvazószerdáig tart) már vége van, de néhány iskolában vagy óvodában még ezen a héten is vannak farsangi mulatságok.

Tovább
<< < 1 - 19 / 105 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Lehet az élethez túl fiatal vagy túl öreg valaki?
iskola, óvoda

Lehet az élethez túl fiatal vagy túl öreg valaki?

Bár Magyarországon még kevésbe vagyunk hajlandók foglalkozni a diszkrimináció különböző bugyraival, de válogatott fajtáival és fokozataival nap, mint nap találkozunk, sőt mi magunk vagyunk gyakorlói vagy elszenvedői. Szinte látom a kétkedő tekinteteket. Íme, egy közülük.

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

Posztolj egy pucér képet magadról!
határon túl

Posztolj egy pucér képet magadról!

Neem? Oké, akkor legyen fürdőruhás. Esetleg olyan, amin festékes az arcod, paradicsomos spagetti lóg a homlokodba.. vagy egy toporzékolósat? Azt mondod, hogy nekem elment az eszem? Én korábban ezt simán megtettem. Igaz, nem én voltam rajta, hanem a gyerekek. Aztán egyre több infó jött szembe velem a digitális szülőségről és elszégyelltem magam. 

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben
ajánló

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben

A gyerekek egyfolytában lesik minden mozdulatunkat, úgyhogy mutassuk meg nekik, hogyan kell okosabban tanulni néhány szokásunk megváltoztatásával.

Sokkal nagyobb hatással vagyunk a gyerekeinkre, mint azt eleinte gondolnánk, ami először akkor kezd nyilvánvalóvá válni, amikor elkezdik utánozni a hanglejtésünket, használni a kifejezéseinket. De amikor rájövünk erre a „hatalmunkra”, akkor fel tudjuk használni ezeket az egyszerű szokásainkat úgy, hogy pozitívan befolyásoljuk a gyerekünk iskolai előmenetelét.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.