Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
Segítünk megérteni a diszlexiát

A gyerekek különböző ütemben tanulnak meg olvasni és teljesen normális, hogy bizonyos pontjai ennek a folyamatnak küzdelmesebbek számukra. Ám ha a gyermeked kifejezetten frusztrált az olvasástól és írástól, és nem csupán egy rövidebb időszakban, lehetséges, hogy egy tanulási zavara van, amit diszlexiának hívnak.

Tovább
A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Tovább
Örök téma: Miért kiabálunk?

Nem kell sokat magyarázni, mindenki, aki volt már élő ember, érző szív, feldúlt agy, tudja, milyen az, amikor kiabálni kell. És van aki hagyja, van aki kevésbé.
Valahogyan el kell hogy hagyja a testünket a belső feszültség, a vágy arra, hogy megkönnyebbüljünk, és ez a legkisebb rosszal járó ára a felszabadulásunknak.

Tovább
Az iskolából leginkább a barátainkra emlékszünk

A kortárs kapcsolatok a kisgyerek kortól egészen a felnőtt korig fontosak, egyre fontosabbak. A kicsik egymás mellett játszanak, eleinte kevés interakcióval, majd ahogy kezdenek kinyílni egyre inkább fordulnak a többi gyerek felé. Érdemes megfigyelni, hogyan változnak ezek a kapcsolatok.

Tovább
Mire jó a társasjáték?

Visszatérni a gyermeki gondolkodásba, az egyszerű tevékenységekbe, csak úgy leülni a földre, a kanapéra,sokaknak lehetetlennek tűnik. A szülői lét egyik legnagyobb kihívása, hogy elegendő,jó minőségű időt töltsünk együtt gyermekeinkkel. Mert más motiválja a gyereket, és más a szülőt. De van egy közös terep, ahol szülő és gyerek is otthonosan érezheti magát. Szóval ezt mindketten szeretni fogjátok! Társasjátékozzatok, mert többet ad, mint hinnéd!

Tovább
Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek.

 

Tovább
Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Tovább
Mi minden vásárolható meg pénzen?

Ha belegondolunk, mondhatjuk, hogy könnyű azoknak, akik beírathatják a gyerekeiket menő magániskolákba, kimenekíthetik az állami nyomasztásból őket, hosszabb távú perspektívát és lehetőségeket adhatnak a kezükbe, mert meg tudják fizetni. De ez csak látszólag a könnyebb út. A valóság az, hogy ettől még semmi sincs megoldva.

Tovább
6 tipp szülőknek a könnyed iskolakezdéshez

Az iskolakezdés rengeteg változást hoz: új tanárokat, új napirendet, új iskolai követelményeket. A sikeres újrakezdés kulcsa a tervezés. Álljon itt hat, már szülők által kipróbált ötlet.

Tovább
A kettős anyanyelvűek máshogy ítélik meg az idő múlását, mint azok, akik csak egy nyelvet beszélnek

Kutatók úgy vélik, hogy a kétnyelvűség hosszú távon előnyökkel járhat a mentális jólét szempontjából. Azok számára, akik csak egy nyelvet beszélnek, a két- vagy többnyelvűek csodabogárnak tűnhetnek. Vajon milyen nyelven gondolkodnak? Közben átváltanak egyikről a másikra? Csak az egyik nyelven álmodnak, vagy mindkettőn? Kiderül, hogy ezek a kérdések nem hiábavalóak, a kétnyelvűek valóban másképpen ítélik meg az idő múlását.

Tovább
Írni vagy nem írni?…ez itt a kérdés?

Ciki, vagy régimódi dolog a naplóírás, vagy egy fel nem használt megújuló erőforrás a sok közül? Miért nem használjuk mi, felnőttek sem ezt az önsegítő módszert? Vajon miért nem tanítjuk meg erre az önsegítő módszerre a gyerekeinket?

Tovább
Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Tovább
Üdvözlégy Mária, malaccal teljes…

Rögtön az elején muszáj leszögeznem, hogy a cím nem az én ötletem, és semmilyen bántó szándék nincs benne. Viviane Villamont Kisdarázs című könyvében (amelynek az elolvasását szívből ajánlom) imádkozik így a főszereplő hétéves kislány, aki nem vallásos családban nevelkedett, majd bentlakásos egyházi iskolába kerülve megpróbál értelmet adni a számára ismeretlen szavaknak.

Tovább
A Te kamaszod italozik? Alkohol a gyerek életében

Sokat változott a gyerek-szülő viszony az elmúlt 30 évben, sokat változott a társadalom és a közös gondolkodás is. Sokkal nagyobb a szabadság, legalábbis a lehetőség a szabad az önálló gondolkodásra. Elfogadóbbak, megengedőbbek, türelmesebbek, őszintébbek, hitelesebbek lettünk nagy átlagban. Magánéletben, munkában. Nemcsak a felnőttek egymás között, hanem a gyerekekkel, kicsikkel és serdülőkkel is. Jó erre gondolni, de azért jó szembesíteni is magunkat azzal, hogy ez még inkább csak a szavak szintjén általános. Amikor cselekvésre, a hétköznapi helyzetek menedzselésére, megoldására kell lefordítani mindezt, akkor még akadozik a gépezet. A szabadságot, a szabadsággal való élést tanulni kell ahhoz, hogy ne szabadosság és laissez-fair legyen belőle.

Tovább
A gyerekfenyítésről avagy milyen szülők is vagyunk?

Hogy van ez a gyerekverés? A véresre verést, a szíjjal ütlegelést vagy talán a körmöst is, bizonyára elutasítja a társadalom jelentős része. De mi van a popsira csapással, a meglegyintéssel, az atyai pofonnal? És mi van mindazzal az indulattal, tehetetlenséggel, rossz mintával, ami mindezek mögött húzódik? Eltűnik-e varázsütésre a tekintélyelv, a szóbeli és tettleges bátalmazás a szülő-gyerek viszonyból?

Tovább
10 dolog, amit gyerekeinktől megtanulhatunk

A szülő dolga a tanítás. Az életre való felkészítés. Segítenünk kell eligazodni az élet bonyolult és szövevényes rendszerében, tapasztalatainkkal praktikus és kivitelezhető megoldásokat kell átadnunk. De gondolunk-e arra, ahogy mi mit tanulunk mindeközben?

Tovább
Ne sürgesd felnőni! Hagyjuk gyereknek lenni gyerekeinket!

A fejlett országokban született gyerekek jóval nagyobb súllyal születnek és a későbbiekben is magasabbak, fejlettebbek, gyorsabban érők lesznek, mit 60-80 évvel korábban született társaik. Hamarabb serdülnek, idősebbnek néznek ki és felnőttesebb játékokkal játszanak. Mit tehetünk mi, a szüleik, hogy lelassítsuk ezeket a folyamatokat? Kell-e tennünk ez ellen?

Tovább
52 dolog, amit szeretném, ha tudna a fiam

Ha az otthonodban akár csak egy olyan fiú is van, aki éppen a kamaszkor küszöbén áll, akkor ne menj sehova, olvasd el ezt. Álljanak itt azok a mondatok, amiket szeretném, ha tudnának a serdülő fiaim…. ha végre meghallgatnának.

Tovább
<< < 1 - 19 / 120 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.