Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Hogyan ne legyen táplálkozási zavaros a gyereked

Sajnos manapság sokan kipróbálunk sokféle egészségtelen fogyókúrát. És a gyerekeink is így tesznek. Szakértők szerint, ez az első generáció, amelyik kevésbé egészséges, mint a szüleik. Amikor a gyerekek műkaja fogyasztását és a testmozgás hiányát összevetjük a jelenlegi soványságot fetisizáló kényszerképzettel, abból egyenesen következik az étkezési rendellenességek kialakulása. Az étkezési rendellenességek komoly kockázati tényezőt jelentenek gyermekeink számára. Minél korábban veszik észre és avatkoznak be a szülők, annál könnyebben sikerül megoldani a problémát. A serdülőkorban való közbe lépés, sokkal bonyolultabb és kevésbé hatékony.

Mit tehetsz annak érdekében, hogy megakadályozd az táplálkozási zavar kialakulását? Segíts gyermekednek egy egészséges test, és egy egészséges testkép kialakításában.

Te elfogadod olyannak magad, amilyen vagy?

Remélem, szereted a tested minden egyes porcikáját függetlenül attól, hogy mit látsz a tükörben?! Sajnos, legtöbbünket meglehetősen befolyásol a soványság divatjának rögeszméje, amiért keményen elítéljük magunkat a tükörben látott képünk miatt. Tehát, amikor meglátjuk, hogy a gyerekünk elkezd hízni, az összes negatív gondolatunkat rávetítjük és elkezdünk aggódni, hogy egész életében fogyókúráznia kell. A gyerekeink rögtön átveszik a félelmeinket és azt gondolják, hogy valami baj lehet velük. Használd ki ezt a lehetőséget arra, hogy te is próbálj meg egy egészséges kapcsolatot kialakítani önmagaddal, fogadd el magadat olyannak, amilyen vagy, így talán nem fogod átörökíteni a szégyenérzetet, és a „nem vagyok elég jó” gondolatot a következő generációra.

Magyarázd el a gyerekednek, hogyan kapcsolja össze a média a soványságot minden egyéb pozitív tulajdonsággal!

Hívd fel a figyelmét, hogy a magazinokban lévő modell lányok olyan mértékben vannak photoshop-olva, hogy már közük sincs az eredeti kinézetükhöz. Mutasd meg ezt az elképesztő videót a lányodnak, no meg a fiadnak is, ahogy egy közönséges fiatal lányból egy plakátlányt varázsolnak. Beszéljétek meg, hogy azok az emberek, akik meg akarnak felelni a mostani testkultusznak, semmivel sem boldogabbak.

Mutass példát a jó táplálkozási szokásaiddal!

Tudd, ahogy csinálod, úgy fogják ők is csinálni! Ha cukros üdítőt iszol, a gyerekeid is cukros üdítőt fognak inni. Ha egy tál sárgarépát rágcsálsz napközben, ők is így tesznek. Megvonod magadtól a finom falatokat? Gondold át még egyszer, mert a rossz étkezési szokásaidat örökül hagyod a gyerekeidnek! Hajlandó vagy változtatni, hogy megóvd a gyerekeidet? A kicsattanó egészséged, vitalitásod, jó megjelenésed azzal lesz jutalmazva, hogy a gyerekeid több sárgarépát kérnek. J

Ne beszélj a fogyókúráról!

Tény, hogy nem fogyókúrázni kell, hanem egészségesen táplálkozni és mozogni. Ezek a szokások be kell, hogy épüljenek a család minden tagjának a hétköznapjaiba. A drasztikus fogyókúrázás nem működik, az étel megvonása olyan mértékű sóvárgást okoz, ami már kellemetlenné teszi a mindennapokat. És megváltoztatja a test kémiáját, úgyhogy a fogyókúrázók szinte mindig visszaszedik a leadott kilókat, amit a következő alkalommal még nehezebb lesz leadni. Csak a hosszú távú egészséges táplálkozás és a mozgás beiktatása a hétköznapokba, képes segíteni abban, hogy lefogyjunk és meg is tartsuk a kívánt súlyunkat. Meg szeretnéd tanítani a gyerekednek az önkontrollt? Kezdjétek azzal, hogy hallgasson a testére! Amikor a gyereked édességet szeretne, de te nem szeretnéd, hogy egyen, ahelyett, hogy rögvest elutasítanád, tehát megvonsz tőle valamit, mondd neki, hogy majd egy másik időpontban kaphat. „A cukrászda mindig itt van, nem lehet minden nap bemenni. Majd egy különleges alkalommal sütizünk egyet.” Kutatások azt mutatják, hogy ez a hozzáállás csökkenti a vágyakozást és a mértéktelen evészetet és úgy fogjuk érezni, hogy képesek vagyunk mértéktartó döntést hozni.

Ne tegyél megjegyzéseket a gyerekedre, ha egy kicsit dagi!

Ehelyett növeld a család fizikai aktivitását és csökkentsd a szénhidrát fogyasztásotokat. Ha úgy döntesz, hogy a gyerekednek le kellene adnia néhány kilót, vond be az egész családot egy egészségesebb táplálkozási programba. Az étkezési szokások megváltoztatása mindenki számára kihívást jelent. És az, hogy a gyerektől elvárod, hogy ne egye azokat a finomságokat, amiket a többiek esznek, az egyszerűen ésszerűtlen.

Dobd ki a műkajákat és ne halmozz fel édességet!

Csak kivételes alkalmakkor egyetek édességet. Ez mindenki hasznára válik. Így könnyebben lehet nemet mondani a gyereknek. Ha nincs otthon, nincs kisértés, nem tudják titokban megenni. Sok kamaszlány a titokban evéssel válik bulimiássá. Elcseni az édességet és utána kihányja.

Szerettessük meg velük a zöldségeket!

Egyetlen gyerek sem nyúl önállóan egy ismeretlen ételhez. De, ha kínáljuk, megkóstolja. Ezért van az, hogy azok a gyerekek, akikkel sokféle ételt kipróbáltattak a szüleik, sokkal kifinomultabb evők. Meghitt családi környezetben a gyerekek sokkal jóízűbben étkeznek.

Vidd el a gyerekedet sportolni!

Minden gyereknek rendszeres testmozgásra van szüksége. Azok a gyerekek, akik részt vesznek valamilyen sportfoglalkozáson, sokkal egészségesebben viszonyulnak a testükhöz. Amikor a gyerekek már kiskorukban megtalálják azt a sportot, amit örömmel végeznek, nagyobb valószínűséggel maradnak fittek egész életükben. Ahelyett, hogy azt mondjuk, hogy azért sportoltunk, hogy leadjuk a felesleges kilóinkat, magyarázzuk el, hogy a sport egészségesebbé, boldogabbá teszi a mindennapjainkat. Ragaszkodj a hétvégenkénti családi testmozgáshoz és te is tarts a családdal!

Soha ne tegyél megjegyzést más testére!

Ha mindig azt mondod, hogy milyen vékony, vagy kövér valaki, akkor a gyerek azt tanulja meg, hogy az ember alakja milyen fontos, és mindig úgy fogja érezni, mintha az emberek az ő testét néznék.

Hozzatok közösen szabályokat!

Ha rugalmatlan vagy, a tiltott ételek még csábítóbbak lesznek, így a gyerek szabotálni fogja az erőfeszítéseidet. De az egyébként könnyen betartható egészséges étrendet a délutáni cukros üdítők és csipszek keresztül tudják húzni. Találd meg az egyensúlyt!

Szoptasd a gyerekedet!

Szoptasd a gyerekedet, hogy csökkentsd a felnőttkori elhízás esélyét!

Csökkentsd a stresszt!

Azok a gyerekek, akiknek magasabb a stresszhormon szintjük, fizikailag kevésbé egészségesek és hajlamosabbak a hízásra.

Csökkentsd a képernyő-nézési időt!

Azok a gyerekek, akik naponta több, mint 2 órát néznek bármiféle képernyőt, nagyobb valószínűséggel lesznek túlsúlyosak és lesz magasabb a koleszterinszintjük. Úgy tűnik, a reklámnak ugyanolyan köze van az elhízáshoz, mint a mozgáshiánynak. David Ludwig amerikai elhízási szakértő megerősíti a gyermekekkel kapcsolatos élelmiszerreklámok tilalmát. „Egy olyan korban, amikor a gyermekkori elhízás katasztrofális méreteket ölt, az élelmiszeriparnak nem kellene, hogy üzleti célja legyen a kisgyerekeket megcélozni gyorséttermek, üdítő italok, magas kalória tartalmú, rossz minőségű harapnivalók reklámjával.” Tudtad, hogy a legtöbb országban tilos a gyermekeknek való reklámozás? A TV hirdetéseket is beleértve.

Fogadd el a gyermekedet pontosan olyannak, amilyen!

Minden gyereket feltétel nélkül kell szeretni! Soha, semmilyen körülmények között ne éreztesd a gyerekeddel, hogy lehetne szebb, kedvesebb, könnyebben szerethetőbb, ha másmilyen lenne az alakja! Ehelyett egyértelműen biztosítsd arról, hogy az számít, milyenek vagyunk belül és milyen szerepet szánunk magunknak a nagybetűs életben.

http://www.ahaparenting.com/parenting-tools/safety/prevent-eating-disorder-child

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.