Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

A kettős anyanyelvűek máshogy ítélik meg az idő múlását, mint azok, akik csak egy nyelvet beszélnek

Kutatók úgy vélik, hogy a kétnyelvűség hosszú távon előnyökkel járhat a mentális jólét szempontjából. Azok számára, akik csak egy nyelvet beszélnek, a két- vagy többnyelvűek csodabogárnak tűnhetnek. Vajon milyen nyelven gondolkodnak? Közben átváltanak egyikről a másikra? Csak az egyik nyelven álmodnak, vagy mindkettőn? Kiderül, hogy ezek a kérdések nem hiábavalóak, a kétnyelvűek valóban másképpen ítélik meg az idő múlását.

A Lancaster University és a Stockholm UniversityJournal of Experimental Psychologylapban megjelent tanulmánya szerint, a kétnyelvű személyek különbözőképpen ítélik meg az időt attól függően, hogy melyik nyelvi környezetben gondolkodnak.

Két nyelvész professzor, Panos Athanaopoulos és Emanuel Bylund elmagyarázta, hogy a kétnyelvűek néha tudatosan, de néha tudat alatt váltogatják a nyelveket. Ezenkívül a különböző nyelvek nem ritkán eltérő időre is utalnak. Például amíg a svédül vagy angolul beszélők távolsággal fejezik ki, hogy „rövid szünetet tartanak”, addig a spanyolok mennyiséggel fejezik ki, hogy „kis szünetet tartanak”.

Kutatók arra kértek spanyolul is beszélő svéd anyanyelvűeket, hogy becsüljék meg, mennyi idő telik el egy vonal növekedésével egy képernyőn, illetve amíg megtelik egy tartály. A részvevőket arra bíztatták, hogy használják a spanyol „duracion” (időtartam) szót, vagy a svéd „tid” szót, aminek szintén ugyanez a jelentése. Amikor spanyolul használták az időtartam kifejezést, akkor a tartályban lévő folyadék mennyiségét fejezték ki vele, amikor svédre váltottak, ugyanezt a szót, a vonal növekedésére, azaz a hosszúságra vonatkoztatták.

Athanasopoulos professzor szerint a nyelvhasználatunk, sokkal jobban bekúszik a mindennapi érzelmeinkbe és észleléseinkbe, mint ahogy azt gondolnánk. A nyelv észrevétlenül befolyásolja a legegyszerűbb érzékeinket, beleértve az érzelmeinket, a vizuális észleléseinket és az időérzékünket. Az eredmények azt mutatják, hogy a kétnyelvűek sokkal rugalmasabban gondolkodnak, mint az egy nyelvet beszélők. A két nyelv váltogatása előnyöket biztosít a tanulásban és az egyszerre több feladat megoldásában, valamint hosszú távon a mentális jólétet biztosítja.

http://www.independent.co.uk/life-style/bilingual-speakers-time-different-people-one-language-study-swedish-spanish-a7715146.html?cmpid=facebook-post

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.