Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Mikor ne segíts a gyerekednek?

A gyereked nagyon sok mindent meg tud csinálni segítség nélkül. Természetesen, amikor látod, hogy küzd valamivel, szenved valamitől, segíteni szeretnél neki. De a fejlődésének, önbizalmának és függetlenedésének érdekében fontos megállni pár másodpercre, mielőtt közbeavatkoznál. Figyeld meg, hogy kínlódik valamivel, vagy éppen egy új készséget sajátít el.

Álljon itt néhány szituáció, amikor jobban teszed, ha nem avatkozol közbe.

Amikor egyedül akarja becipzárazni a kabátját. Csak azután kérjen segítséget, ha néhányszor megpróbálja és nem megy. Ahelyett, hogy teljesen felhúznád a cipzárt, csak illeszd össze és egy picit kezd el. Mindezt lassan csináld, hogy megtanulhassa. Aztán hagyd, had húzza fel ő teljesen. Legközelebb kérdezd meg tőle: „Emlékszel, hogy hogy csináltam?” és segíts neki, de csak szavakkal. Előbb utóbb már önállóan is menni fog.

Amikor egyedül akarja kinyitni az tízórais dobozát, vagy a joghurtos poharat. Először is, olyan tízórais dobozt vegyetek, amit egyedül ki tud nyitni. Természetesen léteznek olyan dobozok, amik trükkösebben nyílnak, de ilyenkor is hagyd, had tanulja meg egyedül kinyitni, ami egyrészt fejleszti a szem-kéz koordinációt, másrészt úgysem vagy a suliban mellette. A joghurtos pohárnál segíthetsz megkezdeni lehúzni a saroknál a tetejét, de engedd, had húzza ő le teljesen.

Amikor egyedül akarja elrakni a játékokat. A „nem tudom megcsinálni” jelentheti azt, hogy „nem akarom megcsinálni”. Mindannyian egyfolytában rohanunk. A munkahelyünkről a gyerekünkért, onnan haza, elvégezni a házimunkát. Ha a gyereked nem akarja elpakolni a legóit, menj be hozzá, de ne pakolj helyette, csak ülj le és mondd, neki, hogy itt leszel mellette, amíg ő rendet rak. Vagy, ha már nagyon fáradt, mondd neki, hogy látod, hogy nagyon elfáradt, szívesen segítesz neki a rendrakásban.

Csak olyankor nyújts segítséget, amikor elengedhetetlenül szüksége van rá. Figyelj oda minden rezdülésére! Segítségre van szüksége, kér egyáltalán segítséget, vagy csak hozzászokott ahhoz, hogy a legkisebb problémánál is mindig kéznél vagy?

Forrás: https://primary.community/not-help-child

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Lego másképp
iskola, óvoda

Lego másképp

Gondoltál már arra, hogy amikor a gyerekek együtt legóznak milyen fejlesztő tevékenységet végeznek? Később a felnőttek több ezer dollárt költenek arra, hogy csapatépítés, stratégia alkotás vagy együttműködés fejlesztés tréningen alkalmazzák. Érdemes ki- és felhasználni a játékot, ami minden gyereknél megtalálható és szinte nincs olyan terület, amelynél ne lehetne használni ezeket a remek kis építőkockákat.

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.