Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Mikor ne segíts a gyerekednek?

A gyereked nagyon sok mindent meg tud csinálni segítség nélkül. Természetesen, amikor látod, hogy küzd valamivel, szenved valamitől, segíteni szeretnél neki. De a fejlődésének, önbizalmának és függetlenedésének érdekében fontos megállni pár másodpercre, mielőtt közbeavatkoznál. Figyeld meg, hogy kínlódik valamivel, vagy éppen egy új készséget sajátít el.

Álljon itt néhány szituáció, amikor jobban teszed, ha nem avatkozol közbe.

Amikor egyedül akarja becipzárazni a kabátját. Csak azután kérjen segítséget, ha néhányszor megpróbálja és nem megy. Ahelyett, hogy teljesen felhúznád a cipzárt, csak illeszd össze és egy picit kezd el. Mindezt lassan csináld, hogy megtanulhassa. Aztán hagyd, had húzza fel ő teljesen. Legközelebb kérdezd meg tőle: „Emlékszel, hogy hogy csináltam?” és segíts neki, de csak szavakkal. Előbb utóbb már önállóan is menni fog.

Amikor egyedül akarja kinyitni az tízórais dobozát, vagy a joghurtos poharat. Először is, olyan tízórais dobozt vegyetek, amit egyedül ki tud nyitni. Természetesen léteznek olyan dobozok, amik trükkösebben nyílnak, de ilyenkor is hagyd, had tanulja meg egyedül kinyitni, ami egyrészt fejleszti a szem-kéz koordinációt, másrészt úgysem vagy a suliban mellette. A joghurtos pohárnál segíthetsz megkezdeni lehúzni a saroknál a tetejét, de engedd, had húzza ő le teljesen.

Amikor egyedül akarja elrakni a játékokat. A „nem tudom megcsinálni” jelentheti azt, hogy „nem akarom megcsinálni”. Mindannyian egyfolytában rohanunk. A munkahelyünkről a gyerekünkért, onnan haza, elvégezni a házimunkát. Ha a gyereked nem akarja elpakolni a legóit, menj be hozzá, de ne pakolj helyette, csak ülj le és mondd, neki, hogy itt leszel mellette, amíg ő rendet rak. Vagy, ha már nagyon fáradt, mondd neki, hogy látod, hogy nagyon elfáradt, szívesen segítesz neki a rendrakásban.

Csak olyankor nyújts segítséget, amikor elengedhetetlenül szüksége van rá. Figyelj oda minden rezdülésére! Segítségre van szüksége, kér egyáltalán segítséget, vagy csak hozzászokott ahhoz, hogy a legkisebb problémánál is mindig kéznél vagy?

Forrás: https://primary.community/not-help-child

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.