Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Hogyan lehetsz Te is fejlődéstudatos szülő?

Nap, mint nap záporoznak ránk a gyereknevelés tuti receptjeit kínáló megoldások, elméletek és tapasztalatok. Szülő legyen a talpán, aki az egymást túlharsogó szakértői tanácsáradatból ki tudja választani a neki és gyermekének legmegfelelőbb nevelési módszert! Ugyanakkor a közösségi médiában felfigyelhetünk egy olyan új jelenségre, ahol az elméletek és szaktanácsadások kaotikus garmadájából - vagy mintegy arra válaszként - egyre élesebben és egységesebben szűrődnek át a megfásult szülői hangok: nem jól működünk!

Terri O’Fallon és Kim Barta integrál szemléletű pszichoterapeuta testvérpár alapelve, hogy a gyermekkel együtt a szülőnek is változnia kell. Ehhez azonban meg kell ismernie mind önmaga, mind gyermeke fejlődési szintjeit. Téves elképzelések azok, amelyek a gyerek fejlődési szakaszait elsősorban életkorhoz kötik. Valójában ez korántsem így néz ki, sokkal inkább van szó a fejlődési szintek egymásra csúszásáról. Van, amelyik még nem ért véget, van, amelyik már elkezdődött, és van az, ahol gyermekünk itt és most a legtöbbet időzik. Ennek feltérképezéséhez Terri O’Fallon és Kim Barta saját Fejlődéstudatos Gyermeknevelés (Developmental Parenting) módszertanában, a StAGES modellben egy három kérdéses rendszert dolgozott ki. Ezek megválaszolásából megtudjuk, hogy gyermekünk mely szinten tartózkodik épp a legtöbbet és itt mely nevelési stratégia alkalmazásával segíthetjük őt a legjobban.

Ugyanezen elv alapján tanítják meg a szülőket saját fejődési szintjük beazonosítására. Ez egyrészt azért nagyon hasznos, mert a legtöbben ekkor döbbennek rá, hogy az általuk választott nevelési stílus sokkal inkább igazodik a saját, mintsem gyermekük fejlődési szakaszához. Másrészt ez betölti azt az űrt, amire oly sok, a gyermeknevelés mellett önmegvalósításra vágyó szülő szomjazik. Azon túl, hogy ez egy összecsiszolódott, harmonikusabb szülő-gyerek kapcsolatot eredményez, növeli a szülő önmagára fordított figyelmét is. A gyereknevelés ebben a megközelítésben többé nem az önfeladás, hanem az önismeret és az önmegvalósítás egy forradalmian új ösvényét kínálja. A legtöbb, amit gyermekünknek, önmagunknak és egész családunknak adhatunk: a figyelem, amely egyenlő a szeretettel. Ha ebben értés és tudatosság is van, gyermekünket egy boldogabb, kiegyensúlyozottabb élet felé terelhetjük.

A hazánkba látogató amerikai tréner testvérpár ebben segít nekünk, szeptember 26-án egy előadást, szeptember 27-29-ig pedig egy gyakorlati képzést is magában foglaló workshop keretében, ahová minden tudatosodni vágyó szülőt és érdeklődő szakembert szeretettel várnak!

További részletek a programmal kapcsolatban: http://fejlodjtudatosan.wixsite.com/stages

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.