Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Miért nem hajlandó megkötni ez a kölyök az istenverte cipőfűzőjét?

Nem tudom megmondani, hogy ez egy nagyszerű nevelési stratégia, vagy az elveim totális feladása, de úgy döntöttem, hogy nem érdekel, feladom a cipőfűző bekötése miatt folytatott harcomat. 

A gyerekem egész álló nap lógó cipőfűzővel közlekedik. Az őrületbe kerget vele. Az őrületbe kerget, mert egyszer tuti el fog benne esni és meg fog sérülni, mindezt egy istenverte cipőfűző miatt. Őrületbe kerget, mert széttapossa a cipőfűzőit és igen, kitaláltad, megint mehetek beszerezni egy újabb cipőfűzőt. És őrületbe kerget, mert egyszer már beakadt a egy liftajtóba, ezért gyorsan le kellett vennünk a cipőt a lábáról, ha nem akartuk, hogy egy végtaggal kevesebbel kelljen hazamennünk.

De most abban a korban van, 10 éves, amikor bármit mondok neki, úgy hallja, mintha veszekednék. Zsörtölődnék azon, hogy állandóan lóg a cipőfűzője, hogy zavaros a kézírása, hogy a ruháit a földre dobja, hogy könyörögnöm kell neki, hogy fésülködjön meg és hogy néha mosogassa el maga után a tányérját. Néhány dolog idegesít, de a többség nem. Mindenesetre, ő az összeset korholásnak érzi. Itt az ideje, hogy saját maga rájöjjön, hogy ki is ő, anélkül, hogy veszekednem kelljen vele.

Amikor azon gondolkodunk, hogy hagyjuk a gyerekeinket kibontakozni, fejlődni a saját maguk ütemében, akkor azt szeretnénk, ha önmagukhoz képest a lehető legklasszabbul fejlődnének. Ahogy egyre érettebbé válnak szervezettebbek lennének, jól teljesítenének a szeretett sportágukban, valamint a tanáraiktól azt a visszajelzést kapnánk, hogy milyen kedvesek és átgondoltak.

De arra sohasem gondolunk, hogy esetleg nem olyan ütemben fejlődnek, mint ahogy szeretnénk. Ilyenkor segítenünk kell nekik beosztani az idejüket, hogy meg tudják írni a házi feladatukat, megtanítani őket kedvesnek lenni, és figyelmeztetni őket, hogy kössék be a cipőfűzőjüket. De előbb-utóbb eljutnak abba a korba, amikor már nem tudjuk és akarjuk elvégezni helyettük a feladataikat. Nekik kell olyannak lenni, amilyenek. Akár jók, akár kevésbé.

Tehát, ha látsz az utcán egy sportos kölyköt, kócos szőke hajjal és lógó cipőfűzővel, az az én fiam. Ő egy bölcs ragyogó, okos, rendetlen, érzelmes, gyors, nagyobb magabiztosságot igénylő, gyönyörű történeteket író, amit persze senki sem tud elolvasni, mert nem képes lelassulni annyira, hogy megmutassa a gyönyörű kézírását, és logó cipőfűzőjű srác. Valószínűleg szólni fogsz neki, hogy kösse be a cipőjét, de ő nem fogja meghallani. Valószínűleg meg fog botlani a lógó cipőfűzőjében, vagy be fog akadni a lift ajtajába. Te meg ekkor meg fogod kérdezni: „Miért nem tanította meg cipőfűzőt kötni az anyja?” Ekkor ránézel a saját gyerekedre, akinek lóg a cipőfűzője, kócos a haja és eszedbe fog jutni, hogy a neveléshez hozzá tartozik, hogy a gyerekeink néha tévednek, elesnek, de onnan mindig talpra állnak.

Egy dolog biztos, minden gyerek megtanul cipőfűzőt kötni, mire egyetemista lesz. Legalább is én ezt mondogatom magamnak, amikor azt mondom neki, hogy hagyja, majd én bekötöm.

Forrás: scarymommy.com

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.