Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Segíts a gyerekednek átvészelni a karácsonyi nyüzsgést!

Úgy érzem, november közepén minden szülőnek kellene egy figyelmeztetés, amely így szólna: Vigyázat! Az önkontroll csekély mértékűre csökkent!

A karácsony szele még csak közeleg, de az üzletek polcai már roskadoznak a legújabb játékoktól, csillogó szerkentyűktől, cukorkáktól, csokiktól és az olyan ajándékoktól, amik semmire sem jók. És ezt az izgalmi állapotot nekünk tudnunk kell kezelni Az év utolsó heteiben mi is kicsit gyorsabb tempóban élünk, megpróbálunk mindennel elkészülni karácsonyig.

Sajnos, a gyerekeinknek nincs könnyű dolguk.

Az önkontroll folyamatát még nem sajátították el teljes mértékben. Nem tudják, hogyan maradjanak nyugodtak, ha nyomás nehezedik rájuk, vagy ha nagy érzelmi hullámok csapnak át a fejük felett. Ez a tanulási folyamat nagy összeomlásokkal, túlzott szorongással, energiatöbblettel és a hatalmi harcok növekedésével jár. Az év ezen szakában különösen.

Szóval hogyan is segíthetsz a gyerekednek kezelni az év végi káoszt?

Mielőtt azzal fenyegetnéd, hogy nem kapja meg, vagy elveszed tőle a már átadott az ajándékot, nézd át a következő három lehetőséget:

Tartsd szem előtt az igényeit! Mire van szüksége a gyerekednek ahhoz, hogy kezelni tudja a nagy érzelmeit, illetve a cselekedeteit?

  • A karácsonyi ebéd, vacsora előtt, hagyd őt, hagy legyen hangosabb a kelleténél, vagy küldd ki a szabadba rohangálni, mielőtt megérkeznek a rokonok.
  • Korlátozd az édességet.
  • Készítsd fel, hogy mi várható, ha megjönnek a vendégek.
  • Engedd meg neki, hogy ő válassza ki az ünnepi ruháját.
  • Játsszátok el, hogy mit mondjon a nénikéjének, akit évente csak egyszer lát.

Legyetek többet együtt! Hogyan tudsz több időt eltölteni a gyerekeddel a káosz közepette?

  • Mielőtt elindultok a vendégségbe, játsszatok együtt 10 percet.
  • A nap folyamán öleld át kicsit többször a szokásosnál.
  • Ne maradjanak el a lefekvéskori összebújások.
  • Énekeljetek együtt mindenféle karácsonyi dalokat.
  • Kedveskedjetek csak úgy egymásnak.

Legyél még türelmesebb! Mit tehetsz, hogy átsegítsd a gyerekedet ezen az izgalmas időszakon?

  • Csökkentsd az elvárásaidat.
  • Kérj segítséget.
  • Mondd, hogy „nem”, ha nem tudsz bevállalni valamit.
  • Szánj magadra 5-10 percet.
  • Engedd meg magadnak, hogy az egyszerűbb utat válaszd.

Valószínűleg mindenkinél más működik a fent felsoroltak közül.

Tegyél egy kísérletet, mielőtt következtetéseket vonnál le vagy azt feltételeznéd, hogy nálatok ez biztosan nem működi.

Kontraproduktívnak tűnhet, hogy játsszál a gyerekkel, miközben ő a csilláron lóg, vagy öleld meg, miközben éppen kitépi a kezedből és rátapos a számára kikészített ünneplő ruhára. Úgy tűnhet, mintha nem a megfelelő dolgokra figyelnél. A gyerekednek nehéz lesz a következő hetekben kontrollálnia magát, ezért ahelyett, hogy azt várnád el tőle, hogy még fegyelmezettebb legyen ebben a stresszes, nyüzsgő környezetben, legyél elérhetőbb számára. Próbáld meg kitalálni azokat az igényeit, szükségleteit, amiről még maga sem tudja, hogy létezik.

Forrás: imperfectfamilies.com

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.