Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Egy tanulmány azt mutatta ki, hogy szuperhős jelmez viselése erőt ad a gyerekeknek

Kitartásra és céltudatosságra tanítani manapság a gyerekeinket, kemény feladat. Hiszen a mindenhol rendelkezésre álló kütyükkel azonnali kielégülést találnak. Hogyan támogathatjuk a gyerekeinket abban, hogy hosszabb távú célokat alakítsanak ki, amelyek mellett ki is tartanak és emellett boldog életük legyen? Az eredeti cikk, angol nyelven itt olvasható.

Egy kutatócsoport megtervezett egy kísérletet, amelyben megnézték, hogyan tudnak kitartani a gyerekek az elvégzendő feladat mellett, ha ott a kísértés, egy iPad képében. 4 és 6 éveseket kértek meg, hogy számítógépen végezzenek el egy 10 perces unalmas feladatot, de közben felajánlottak nekik egy alternatívát: ha unatkoznak, játszhatnak egy iPaden, ami egy közeli tesztteremben volt.

Azonban volt benne egy csavar. A 180 gyereket három csoportra osztották szét.

Az első volt a kontrollcsoport. Ezeket a gyerekeket megkérték, hogy elmélkedjen el feladat közben a gondolataikról, érzéseikről. És tegyék fel maguknak a kérdést, hogy „keményen dolgozom?” A második csoportot arra kérték, hogy 3. személyben gondolkodjanak el magukról. „Tom keményen dolgozik?” A harmadik csoportot arra kérték, hogy azon gondolkodjanak el, hogy valaki más kemény dolgozik-e. Néhány jólismert hős közül választhattak, mint például, Batman, Bob, az építőmester, Rapunzel, vagy Dora, a felfedező. Ezek a gyerekek felvették azt a jelmezt, amelyik hőst választották, majd megkérték őket, hogy gondolkodjanak el a választott karakteren. Pl. így: „Keményen dolgozik Rapunzel?”

A gyerekeknek azt mondták, hogy nagyon fontos az a munka, amit a számítógépen el kell végezniük, ezért arra kérik őket, hogy addig dolgozzanak a gépen, ameddig csak tudnak. A kitartásukat a számítógépes feladattal eltöltött idő mennyisége határozta meg.

10 percenként felállhattak a géptől és átmehettek az iPadhez játszani, de közben minden percben megszólalt a hangszóróból, hogy „Keményen dolgozom?”, „Tom keményen dolgozik?”, Rapunzel keményen dolgozik?”

Senki nem fog meglepődni, akinek van gyereke, vagy gyerekekkel dolgozik, azon, hogy az idejük 37%-át töltötték munkával, a maradék 63-at játékkal. De azok, akik úgy tettek, mintha ők lennének a szuperhősök több időt „dolgoztak”, mint a többiek. Azok a gyerekek többet töltöttek munkával, akik 3. személyben gondolkodtak magukról, mint azok, akik egyes szám első személyben.

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy amennyiben minél nagyobb távolságot tud tartani a gyerek saját maga és a kísértés között, annál jobban tud összpontosítani. Azok a gyerekek, akiket arra kértek, hogy úgy gondoljanak a feladatra, mintha ők más személyek lennének, kevésbé valószínű, hogy azonnali kielégülésre vágynak, sokkal inkább egy relatíve hosszabb távú cél érdekében dolgoznak – írták a szerzők A Batman-hatás: avagy hogyan növeljük a kisgyerekek kitartását című tanulmányukban.

A kísérletben részt vevő jelmezbe bújtatott gyerekek sokkal önmegtartóztatóbbak voltak társaiknál: sokkal inkább képesek voltak racionálisan gondolkodni, mivel egy másik személy adott nekik erőt ahhoz, hogy ellenálljanak az iPad kísértésének. És ennek eredményeképpen ezek a gyerekek több erőt kaptak, akár csak a szuperhősök. 

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.