Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
Magán tanulok
Komisz kölykök, kezdjetek el élni!

Vannak, akik nyomot hagytak az emberiség történelmében, hovatovább gyökeresen megváltoztatták, miközben a suliban mihasznának, butának, semmirekellőnek, naplopónak tartották őket. Családjukat, környezetüket, munkatársaikat kétségbe ejtették, halálra idegesítették, bosszantották, kilógtak a sorból. A kandalló mellett bóbiskoltak vagy céltalanul bóklásztak százfelé mielőtt rátaláltak a nekik rendelt útra vagy benyitottak a megfelelő ajtón.

Tovább
Harcolós játékok? A tudomány szerint szükségesek!

Teljességgel érthető, hogy néhány szülő miért irtózik a harcolós játékok minden formájától, a játékfegyverektől, a kardoktól, de akár még a birkózástól is. Manapság a világ hírei ijesztőek és kissé lehangolóak, mi meg ezektől szeretnénk megóvni a gyermekeinket és biztonságban tudni őket.

Tovább
​Egy szingapúri igazgató levele az érettségiző diákok szüleinek

A facebookon keringett ez a levél.  Úgy gondoljuk, hogy nagyon fontos útmutatás a szülők felé, a mai, versenyorientált világunkban. Ezért lefordítottuk nektek. 

Tovább
Veszekedés nélküli leckeírás? Igen!

A házi feladat megírása nagy eséllyel torkollik veszekedésbe, zokogásba. Olvasd el ezeket a könnyen kivitelezhető ötleteket, ha szeretnéd megszüntetni a gyerekeddel való mindennapos csatározásokat.

Tovább
Zaklatás az iskolában tanár módra

Az iskolai zaklatások témakörét körbejárva nem mehetünk el amellett, hogy arról is beszéljünk, milyen kulturális közegben szeretnénk elérni azt, hogy a gyerekeink együttműködők, elfogadók legyenek és ne zaklatók, kirekesztők. 

Tovább
Gonoszságból jeles

A gyerekközösség tud a leggonoszabb és a legbántóbb lenni. Tekintet nélkül nyírják egymást. És a gyerekközösség tud a legféltőbb, leginkább együttérző és összetartó társaság lenni. Tekintet nélkül tudják egymást szeretni. Hogy mitől függ ez? Azoktól a tapasztalatoktól, amelyek őket személyesen érik.

Tovább
Gyerekek lázadása

Mitől nem működnek az eddigi eljárások, a korábbi minták a gyereknevelésben? Sokféle válasz létezik. Egyik az információs társadalom kihívásaiban, a másik a megváltozott kapcsolatrendszerben találja meg a választ. És lehet még sok, szerteágazó oka, amelyek bizonyára mind együttesen okozzák a tehetetlenséget, ami szülőket, tanárokat lep meg az alfa generáció kapcsán.

Tovább
A teljesség felé…

A Teljes Iskola Megközelítés (Whole School Approach)

Az iskolával kapcsolatosan mostanáig felhalmozott tudást sokan, sokféleképpen szűrtük át magunkon. Mostanra egyértelműen látszik, hogy nem csak itt, hanem a világ egészen különböző pontjain is az elméletek és a gyakorlati tapasztalatok szintézise nagyon hasonló. 

Tovább
​Mi tartozik az alapműveltségbe?

Szerinted mit kell tudnia egy érettségizettnek? Egy nyolcadikosnak? Egy hatodikos diáknak? Mitől tartjuk műveltnek, tájékozottnak egymást? És mi értelme van annak, ha kívülről fújom az Árpád-házi uralkodók listáját?

Tovább
A "nem akarom" blues

„Nem akarok iskolába menni!”

Már hallottuk és még sokszor fogjuk hallani. Valójában néha mi magunk is azt gondoljuk, hogy „nem akarok dolgozni menni”. A gyerekek is és a felnőttek is néha szenvednek azoktól a dolgoktól, amiket meg kell csinálni. Ilyen például a mosogatás, a tiszta ruhák összehajtogatása, vagy a takarítás.

Tovább
Ezeket a viselkedési módokat várd el a gyerekedtől és magadtól iskolakezdéskor

Az iskolakezdés napjai, hetei egy nagyon speciális időszak. Egyfajta izgalom van a levegőben, új íróeszközöket vásároltok, új füzeteket és talán új ruhákat is. Egyben az átmenet ideje is, a könnyen megszokott nyári pihenésből át kell állni a szoros iskolai időbeosztásra, vissza kell térni az iskolapadba, vagy meg kell kezdeni az első iskolás napokat.

Tovább
Iskolakezdés Addie Williams tanárnő szemével

Érdemes olvasgatni  Addie blogját, szülőnek, tanárnak egyaránt, mert okos, szellemes, kreatív ötleteivel kiszínezhetjük napjainkat. Mi nagyon szeretjük a személyességét, hogy nem egy távoli csillag ragyog rá a gyerekekre, hanem egy hús-vér ember, aki kinyitja önmagát. Ez a suli indító foglalkozás is ezt mutatja. Mert amúgy mi más is lehetne érdekesebb a tanár magánéleténél? Talán az osztálytársunké? (szerk)

Tovább
Néhány mondat, hogyan is indítsd az iskolába...

A hosszú nyári szünetet ellenzőknek az egyik érvük, hogy nehéz visszarázódni a suliba. Ez igaz. Így van egy kis dolgunk ezzel, hogyan állítsuk pályára a gyerekeket, szeptember elsején, amikor szól a vekker, kelni kell, és nagyon fáj az embernek minden porcikája. Aztán jönnek a rutinszerű hétköznap reggelek, amibe már bele lehet halni.

De van néhány gondolat, ami jót tesz a lelkünknek, ha mondjuk, vagy ha hallgatjuk. Itt van néhány ötlet. Próbáljátok ki!

Tovább
Gondolkodj globálisan, cselekedj a saját környezetedben!

A kritikai gondolkodás ma az egyik „leginkább felkapott”, sokat emlegetett XXI. századi kompetencia, aminek lényege a reflektív, elemző, következtetések levonására, érvek és ellenérvek megfogalmazására alkalmas gondolkodásmód. Lényeglátás, rendszerezés, értékelés annak érdekében, hogy döntéseket hozzunk, hogy válaszokat találjunk, hogy állást foglaljunk. Olyan működés, amiben a kétkedés, a kérdésfeltevés célja, hogy megközelítsük az objektív valóságot és hogy konstruktív részesei lehessünk a minket körülvevő világnak. Mit jelenthet ez az állampolgárságra vonatkoztatva?

Tovább
Első nap az iskolában

Régen volt, de tisztán emlékszem rá, milyen volt az első napom az iskolában. Szovjet himnusz, vörös csillag, nagyon sok gyerek, fehér blúz és kék szoknya. Mindenki idegen. Ülünk a perzselő napon, alacsony tornapadokon, egy mikrofonban kórus énekel, egy csomó néni ránk mosolyog, milyen cukik vagyunk. A szüleink hátul állnak, aztán az ünnepség végén elbúcsúzunk, ebéd után értem jönnek. 

Tovább
Ne beszéld ki!

Úgy tűnik, az elmúlt több, mint fél évszázad során a pszichológiai gyakorlat betegségközpontúvá vált. Ennek egészen messzire menő okait a pozitív pszichológia meghatározó alakjai, Csíkszentmihályi Mihály és Martin Seligman abban látják, hogy a XX. századot meghatározó háborúkat követően a negatív történelmi tapasztalatok és örökségek a pszichológiát is a kóros jelenségek gyógyításának irányába terelték.

Tovább
Tizenéves fiúk és a gépezés – 10 megállapodás az egészséges egyensúlyért

Nemrégiben egy 15 éves fiú mamája jött oda hozzám és egy gyakran feltett kérdésre várta a választ: „Honnan tudjam, hogy a fiam játékszenvedélye már túlzás-e, illetve káros-e?”

Tovább
Szükség van egy második felvilágosodásra

A középkorban érvényes gyermekkép szerencsére a 21. századra jelentősen megváltozott, amit talán röviden így foglalhatnánk össze: a gyerekek gyerekek lehetnek, ha szerencsés csillagzat alatt születtek. Nem kell dolgozniuk. Játékokat, saját szobát, eszközöket, tereket, intézményeket, ellátórendszert hoztunk létre zavartalan fejlődésük érdekében. Boldog felnőttek boldog gyerekekből lesznek. Nem túl bonyolult képlet. Egészen addig, amíg el nem kezdünk töprengeni azon, hogy miért nem vagyunk boldogok és mitől is lesz boldog egy gyerek. Első pillantásra ez sem tűnik túl bonyolultnak, mégis egyre többen és többet gondolkodnak erről. Olyannyira felismertük a gyerekkor fontosságát, hogy bátran ki merem jelenteni, sok jel mutat arra, sokan már át is estek a ló túloldalára. Bár az általam vizionált lónak minimum két túloldala van. 

Tovább
<< < 1 - 19 / 74 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Hogyan csökkentsd a rivalizáslást a testvérek között
iskola, óvoda

Hogyan csökkentsd a rivalizáslást a testvérek között

Bármiből versenyt tudnak csinálni a testvérek.

Kié a legnagyobb sültkrumpli? Kinek van több házi feladata? Ki mossa jobban a fogát?

Komolyan. Nincsenek határok. És bármennyire is próbálod velük megértetni, hogy nem számít kinek hosszabb a rózsaszín körme, egyikük sem akar második lenni. 

Béke az osztályban
interjúk

Béke az osztályban

Sok szülő hajlamos az iskolát felelőssé tenni, ha konfliktus, bántalmazás, meg nem értés van. Különösen az áldozatok szülei válnak anya/apa-tigrissé, tehetetlenségükben, amiért nincs befolyásuk az iskolai folyamatokra. És még az is kérdéses, hogy ki a valódi áldozat? Mit tehet a tanár, tanító, hogy az osztályában az erőszakmentes kommunikáció legyen a bevált irány? Erről kérdeztem Kiss Virágot, aki a Fillér utcai Általános Iskola tanítónője.

5 európai fiatal osztja meg velünk milyen hazájukban a felsőoktatás
határon túl

5 európai fiatal osztja meg velünk milyen hazájukban a felsőoktatás

Egyes európai országokban az állam fizeti részben, vagy egészben az oktatást az iskola-előkészítőtől az egyetemig. A kormányok fedezik a felsőoktatásban felmerülő költségeket, így a diplomások adósság nélkül, tiszta lappal indulhatnak el a nagyvilágba.

Segíts a gyerekednek átvészelni a karácsonyi nyüzsgést!
ajánló

Segíts a gyerekednek átvészelni a karácsonyi nyüzsgést!

Úgy érzem, november közepén minden szülőnek kellene egy figyelmeztetés, amely így szólna: Vigyázat! Az önkontroll csekély mértékűre csökkent!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.