Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Iskolaválasztás 10 lépésben

Ha még nem találtad meg kisgyermeked számára az igazi sulit, vagy ha még a kereséssel sem indultál el, 10 szempontot hoztunk Neked, hogy segítsen, milyen irányba indulj.

  • 1. Elsőként a legfontosabb, hogy összeszedd, mik a legfontosabb elvárásaid az iskolával szemben. Például a teljesítmény, versenyek, siker, eredmények, a gyermek közérzete, családias hangulat, tehetséggondozás, egyéni figyelem vagy a felszereltség, a környezeti adottságok.
  • 2. És ugyanilyen fontos, hogy összeszedd, vajon mik a legfontosabbak a gyermeked számára. Mert bár egy kisiskolás nem áll kész szempontrendszerrel az iskolaválasztás elé, de már nagyon sok tapasztalattal rendelkezünk az óvodás éveiről. Igyekezzünk az ő egyéniségét figyelembe venni, ne csak a saját elvárásainkat.
  • 3. Vegyük figyelembe a családunk szokásait, életvitelét, világfelfogását. Fontos, hogy az iskola illeszkedjen a családunk életéhez. Ne legyen túl messze se földrajzilag, se gondolatilag.
  • 4. Legyünk bizonyosak abban, hogy gyermekünk testileg és lelkileg is fel van készülve az iskolára. Ha bármiben bizonytalanok vagyunk, akkor kérjük ki szakember véleményét, és vagy várjunk még egy évet, vagy keressünk speciális iskolát. A lassabb lépések biztosabbak, mintha belekényszerítjük egy teljesíthetetlen elvárásrendszerbe.
  • 5. Ki lesz az, aki a gyermekünkkel tölti az időt az iskolában. Azaz ismerjük meg mielőbb a pedagógust! Azok az iskolák, akik nem engednek bepillantást mindennapi életükbe, ahol nehéz a tájékozódás, ahol megtagadják a tanítókkal való előzetes konzultációt, biztosan nem jó hely a gyerekek számára. Lehetőleg a gyerek is találkozzon előre a tanítóval, a hellyel, hogy ne a teljes ismeretlenbe csöppenjen. Megnyugtató, bizalommal teli légkörbe kell érkeznie a kisiskolásnak.
  • 6. Ismerjük meg az iskola pedagógiai programját is. Milyen lesz a napirend, hogyan tervezik az évet, milyen egyéb programokat biztosítanak a gyerekek számára. Hogyan értékelik, és mennyi feladatot adnak a gyerekeknek. Az iskolai élet aktivitásra, barátságokra, a társas élet szépségeire is felkészíti a gyermekeket, vagy csak a követelményrendszer mentén zajlik az élet.
  • 7. Mennyire “gyerekbarát” az iskola. Nézzük meg a dekorációt, a szünetek hangulatát, vagy magát a felvételi eljárást. Nem félni mennek a gyerekek az iskolába, hanem tanulni és élni.
  • 8. Van-e olyan iskola, ahová gyermekem barátai is mennek? Nehéz közös nevezőt találni a szülőtársakkal, de hihetetlen biztonságot adhat a gyerekeknek, ha olyanokkal ülnek egy osztályban, akik közül néhányukkal már ismerik egymást. Pláne ha még barátok is!
  • 9. Van-e elegendő idő és tér a mozgásra. Olyan mintha titkolnánk, hogy a 6-7 éves gyerekek számára az egyik legfontosabb tevékenység a futás, ugrálás, rohangálás. Jó lenne, ha ezt az iskolában is tudná a tanítónéni. És még ha ehhez alkalmazkodna is, az maga volna a csoda!
  • 10. Ha ezeket a szempontokat körbejártuk, nyugodjunk meg, hogy jól döntünk. És ne veszítsük szem elől, hogy gyermekünk boldogságra és sikerre vezető útját nem az iskola, hanem a család teremti meg.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás
iskola, óvoda

Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek.

 

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.