Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Varázspálca szakszerviz

Nagyjából 10 éve nem találkoztam Győri Ildivel, amikor pedig újra leültünk egy kávéra nagyon hamar kiderült, hogy annál, ami velünk történt ebben a hosszú időben sokkal fontosabb az, amit létrehozott társával, Sárvári Töttös Györgyivel közösen. A Life Garden, a Varázspálca szakszerviz, és a Szülőakadémia csupa olyan dolog, amit minden szülőnek érdemes ismernie.

Mindenki találhat segítséget

Ildi és Györgyi 2012-ben indították el társadalmi felelősségvállalás programjukat, a Lifegardent. Céljuk az volt, hogy elérhetővé tegyenek olyan szakembereket, akikhez támogatásért, tanácsért fordulhatnak az emberek, tippeket, tanácsokat kapjanak az életüket érintő fontos kérdésekben. Az elmúlt években 120 szakember; pszichológusok, coachok regisztráltak az oldalon, aminek ma már többezres olvasótábora van.

Győri Ildikóék vállalatokhoz is eljuttatták programjukat; a céges környezet nyitottnak bizonyult a munkavállalók támogatására, és kinőtte magát egy komoly, stressz-megelőző program, ami több száz ember ért már el.
Aztán az élet úgy hozta, hogy a két nőnek nagyjából egyszerre megszülettek a gyermekei és a figyelmük hirtelen a gyerekek világa felé fordult. A gyereknevelés váratlan helyzetek elé állította a fiatal édesanyákat, ezekre pedig vidám, könnyed válaszokat szerettek volna adni maguknak és a gyerekeiknek is.
Mindennek hatására születtek meg a
Kreatív Gyermeknevelési Eszközök.

Egyszerre tanul gyerek és szülő

Az eszközök „varázserővel” bírnak, segítenek a szülőknek és a gyerekeknek is sikerrel megélni a mindennapok küzdelmeit. Az elalvásban a legnagyobb segítség a "Védőpajzs Generátor", vitás helyzetekben az "Indulat Vulkán".
válik be a legjobban és még sorolhatnánk a nagyon ötletes és hihetetlen módon valóban működő segítő eszközöket.

A két szakember által szervezett Szülőakadémiákon addig, míg a szülőknek tartanak interaktív előadásokat arról, hogyan kezeljék a gyereknevelés kapcsán felmerülő helyzeteket, problémának tűnő jelenségeket, addig a gyerekek a módszerhez elengedhetetlen eszközöket gyártják le egy kézműves foglalkozás keretében. Mire véget ér egy-egy alkalom, elkészülnek a hangulathőmérők, indulat vulkánok, szeretlek sárkányok. És a szülők és a gyerekek egyszerre jönnek rá, mit mire tudnak használni, hogyan működik ez a tényleg működő rendszer.

Varázspálca szakszerviz

Ildi és Györgyi a Szülőakadémiák visszajelzéseinek alapján olyan megoldáson törte a fejét, mely „hazavihető”, bármikor előkapható; így született meg a Varázspálca Szakszerviz mesekönyv, kifejezetten az óvodás, kisiskolás korosztály és szüleik számára.

A roppant igényes, csodálatosan illusztrált kiadvány egy hétéves kisfiúról, Danóról szól, aki különleges barátságot köt a kertjükben élő hatalmas diófával. A bölcs fa, Sapienso játszva tanítja meg Danónak, hogyan kezelje az érzéseit; mit tegyen, ha dühös, csalódott, szomorú, fél valamitől vagy éppen képtelen elaludni. Ahogyan az esti mesék során halad végig a felolvasó szülő és a hallgató gyerek úgy bontakozik ki egy-egy mesével egy-egy megoldás. Hogy ez a „varázslatos eszköz”, a mesekönyv mennyire hatásos, mi sem bizonyítja jobba, minthogy más második kiadását éli.

De talán még beszédesebbek egy hálás apuka szavai;

„A korábban zárkózott gyerekünkből pozitív gondolkodású, sokkal tudatosabb és felszabadultabb kislány lett. Remélem, minél több emberhez eljut ez az újfajta szemlélet.” – egy 8 éves kislány apukája.

A Varázspálca Szakszerviz a Kolibri Kiadó gondozásában vásárolható meg, a Szülőakadémiáról a info@humanmenu.hu címen érdeklődhet.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.