Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Finnország nem ül a babérjain!

Az első ország, ahol eltörlik az iskolai tantárgyakat.
Sokak szerint a finn oktatási rendszer tekinthető a legjobbnak ma a világon. Mindenesetre a nemzetközi listákon mindig az első tíz között szerepel. Mindezek ellenére az oktatásügyi hatóságok nem ülnek a babérjaikon, hanem úgy döntöttek, hogy igazi forradalmat visznek végig az egész oktatási rendszeren.

A finn hivatalnokok száműzik az iskolai tantervből a tantárgyakat. Nem lesz egyik osztályban sem irodalom, fizika, matek vagy földrajz.
A helsinki-i oktatási miniszter, Marjo Kyllonen a változásokat így magyarázza:

A hagyományos iskolamodellek az 1900-as évek szükségleteinek felelnek meg. Ma mások az elvárásaink, ma más válaszokra, egy 21. századi, korszerűbb rendszerre van szükség. Egyéni tartalmakra, a jelenségek és a történések interdiszciplináris megközelítésre van szükség. Például a második világháborút meg kell vizsgálnunk az események, a földrajz, a matematika oldaláról. És ha a diákok a tananyagot aktív résztvevőként dolgozzák fel, teljes valójukban élik át a tudást a nyelvtani, gazdasági és kommunikációs készségek terén.

Ez a rendszer Finnországban, a felsőbb évfolyamokon, 16 éves kortól kerül bevezetésre.
Az általános elképzelés szerint a diákok maguk választják ki, mely témák, vagy jelenségek érdeklik őket, miket akarnak tanulni, szem előtt tartva a terveiket, továbbtanulási ambíciójukat, képességeiket.
Ezzel a módszerrel a diákoknak nem kell végigmenniük egy teljes fizika vagy kémia tananyagon, hogy mindvégig azon törjék a fejüket miért is van szüksége ezekre az ismeretekre.

A hagyományos tanár diák kommunikációban is változás jön! A diákoknak nem kell már többé az iskolapadban azon aggódniuk, hogy egyszer csak váratlanul felszólítják. Az iskola nem leckézteti, hanem megtanítja kis csoportokban együttműködve dolgozni a diákokat, és megvitatni a problémákat. A finn oktatási rendszer együttműködő munkára ösztönzi a diákokat, és ez az oka, amiért a tanári attitűdnek is változnia kell. Az iskolai reform sikerességéhez elengedhetetlen a tanárokkal való együttműködés és összhang, hogy megvalósulhassanak az eltérő tartalmak. Helsinkiben a tanárok kb 70%-a vállalt előkészítő munkát a megújító folyamatban, amelyhez persze anyagi ösztönzést is kapnak. Várhatóan 2020-ra fejeződik be az átalakítás.

Magyarországon, hogyan megy ez?

Forrás: BRIGHT SIDE

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?
iskola, óvoda

Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?

Az ADHD, (figyelemhiányos, hiperaktív) gyerekekről egyre több információnk van. Egyre többükkel találkozunk, és egyre nagyobb arányban jelentkezik a probléma, ami nem a létükkel, hanem azzal kapcsolatos, hogy nemigen tudunk mit kezdeni velük.  Forrás: http://www.huffingtonpost.com/entry/what-my-son-with-adhd-taught-me-about-minecraft-and_us_5846e43be4b0b261c8342778

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

Posztolj egy pucér képet magadról!
határon túl

Posztolj egy pucér képet magadról!

Neem? Oké, akkor legyen fürdőruhás. Esetleg olyan, amin festékes az arcod, paradicsomos spagetti lóg a homlokodba.. vagy egy toporzékolósat? Azt mondod, hogy nekem elment az eszem? Én korábban ezt simán megtettem. Igaz, nem én voltam rajta, hanem a gyerekek. Aztán egyre több infó jött szembe velem a digitális szülőségről és elszégyelltem magam. 

Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása
ajánló

Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása

Banális, de elbűvöl, hogy a kisgyerekek milyen korán egyéni szimpátiával, preferenciával bírnak egymás iránt. Van, aki bejön, van, aki nem. És hiába mondja a sok buggyant felnőtt, hogy nézd, ott egy kisgyerek játssz vele, ha nem szimpi, te sem beszélgetsz a szomszéd nénivel. 

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.