Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Babérliget Általános Iskola, ahova öröm bejárni

A Babérliget Általános Iskola 2014-ben alakult, alapítványi fenntartású iskola, amely Budapesten, a II. kerületben található. A nyolcosztályos általános iskola, jelenleg 6 osztállyal (első, második, harmadik, ötödik, hatodik és hetedik) működik.

http://www.baberligetiskola.hu/

Egy-egy osztályba 20-24 gyerek jár, a tantárgyak egy részét (angol, bizonyos évfolyamokon matematika, természetismeret, számítástechnika, ének) csoportbontásban tanulják a diákok.

Oktatásuk teljes egészében a NAT által meghatározott keretekhez igazodik, ezért az átjárás egyéb iskolákba, illetve más iskolákból a Babérligetbe, akadálymentes. Osztályonként egy sajátos nevelési igényű gyermeket integrálhatnak, ami jelenleg azt jelenti, hogy két mozgássérült diák jár az iskolába.

Az iskolában egy egyedi értékelő- és motiváló rendszert hoztak létre, amely a gyermekek egész iskolai létét áthatja, és merőben eltér a klasszikus fekete- és piros pontos rendszertől. (Osztályzatokat második év felétől kapnak a gyerekek.)

Az angol oktatás magas szinten zajlik, kis csoportokban, magas óraszámban, anyanyelvi tanár jelenlétével.

Minden nap 8.30-kor kezdődik a tanítás, ezt megelőzően egy ráhangoló közös mozgáson, vagy vezetett meditáción vehetnek részt a gyerekek. A tanórák 45 percesek, 15 perces szünetekkel. Az alsó tagozatosoknak ebéd előtt négy tanórájuk van, ebédet követően pedig egy hosszabb udvari játékkal folytatják a napot. Délután egy tanórájuk van, majd leckeírás, és végül irányított szabadidő. A felsősöknek 6-7, esetleg 8 órájuk van egy nap, attól függően, hogy részt vesznek-e az iskola által biztosított felvételi előkészítőkön.

A tantárgyakat ugyanolyan felosztásban oktatják, mint bármely más (állami) iskola, azonban nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a gyerekek már elsős koruktól félévente legalább egyszer önálló előadásokkal, projektekkel készüljenek. Ezek terjedelme és mélysége természetesen változó a különböző évfolyamokon, de önálló ismeretszerzés mellet kiváló lehetőséget nyújt a későbbi vizsgahelyzetek stresszmentes megélésére.

Tankönyvet minden pedagógus szabadon választhat, szabadon gazdálkodhat a kiegészítő anyagokkal, különböző módszerekkel is.

Alapvetésük, hogy a pedagógus akkor tud igazán jó munkát végezni, ha szabadon gondolkodhat, és szabadon reagálhat a gyermekek igényeire.

A Babérliget egy családias hangulatú, komoly tudást közvetítő kicsi iskola, ahol a gyerekek a kötelező tanórákon túl válogathatnak különböző délutáni elfoglaltságok között. Aki szeretne, plusz angol órákon is részt vehet, van zongoraoktatás, jóga, tánc, foci, kézműves, rajz, hangtál, judo foglalkozás. Van osztálykirándulás, nyári tábor, havi rendszerességgel terepgyakorlatok.

Az alapítók egy olyan iskolát hoztak létre, ahol gyerek, szülő, és tanár egyaránt jól érzi magát, valós párbeszédek zajlanak egyenrangú felek között, akik így erős egységet alkotnak.

Azonban az biztos, hogy tanítványaik kedvvel tanulnak, mosolyogva érkeznek reggel, és nehezükre esik a távozás.

Hogy kiderüljön, hogy mindez a valóságban is így van-e, meglátogattam a harmadikosok nyelvtanóráját és a hatodikosok történelemóráját.

A nyelvtanórát Urbanovich Anett osztályfőnök tartotta, aki már az alapításnál is jelen volt.

Az óra elején a gyerekek összedörzsölték a kezüket, rátették a szemükre pár másodpercig, jól megmozgatták a karjukat, ujjaikat és már kezdődhetett is az új tananyag bevezetése.

Anett nagyon határozottan, de végtelenül kedvesen fordult a gyerekekhez, egész órán járkált a szigetekben letett padok között, jöttében-mentében biztatólag meg-megsimogatta a gyerekek hátát. Csoportosan és egyénileg is dolgoztak a gyerekek.

A történelemórát László Attila tartotta a hatodikosoknak, ahol érdekesség, hogy a 19 gyerekből, összesen egy lány van. Az egyik tanuló sni-s, aki, ugyanúgy részese volt az órának, jelentkezett, kérdezett, válaszolt. Az iskola mindennapjaiban két konduktor is jelen van.

Attila folyamatosan magán tudta tartani a gyerekek figyelmét határozott, de szellemes viselkedésével. A diákok együtt éltek az órával, amelyben volt játék, filmnézés és a muhi csata részletes elemzése. Mindenki nagyon okos kérdéseket tett fel, volt aki, nem tudta kivárni, hogy rákerüljön a sor, voltak türelmesebbek, de a tanár igyekezett mindenki kérdésére felelni.

Szó, mi szó, ennek a két órának a meglátogatásával bizonyosságot kaptam afelől, amit már előre megtudtam az iskoláról.

És végül álljon itt néhány szülő véleménye:

1.”Kislányom utolsó óvodai évét megelőzően elkezdtem kérdezősködni iskolákról, oktatásról szóló cikkeket olvasgattam, feltérképeztem a környéken lévő intézményeket. Sajnos elég lehangoló kép alakult ki bennem. Nem szerettem volna "versenyistállóba" küldeni a gyerkőcöt, viszont "waldorfos" szülőnek sem vallom magam. Így kinéztem egy normálisnak tűnő iskolát, fel is vették a lányunkat, de valahol legbelül féltem az egésztől. Augusztusban értesültem a Babérliget elindulásáról. Mindenki azt mondta, hogy már nincs hely, nem lehet bejutni, stb. Mégis felhívtam az igazgatót, aki behívott minket egy beszélgetésre, Blankával is megismerkedtek. Ettől a találkozótól kezdve éreztem, hogy itt a helyünk. Végül augusztus utolsó napjaiban felvételt nyertünk, bátran belevágtunk, egy történelem nélküli iskola tanulója lett a lányunk - ez a legjobb döntésnek bizonyult.

A tanár nem büntetéssel "vívja" ki magának a tiszteletet, hanem partnernek tekinti a tanulókat. A tényleges tudást osztályozzák, nem számít a végső jegybe a külalakra kapott vagy az otthon hagyott felszerelés után járó rossz jegy. Fenntartják a gyerekek érdeklődését, nem veszik el a kedvüket a kíváncsiságtól, kérdések feltevésétől. Tudják, hogy nem mindenki egyforma, nem lehet valaki ügyes mindenből. Tisztában vannak a gyerekek korosztályának megfelelő változásaival, nem "erőszakolják" meg felesleges dolgokkal őket. A szülőkkel folyamatos a kapcsolattartás, napi szinten értesülhetünk mindenről. A lányomtól még soha nem hallottam, hogy nem akar iskolába menni - kell ennél több?”

2.” Azért választottuk a Babérligetet, mert Robi és a Ti (a tanári kar, szerk.) az első pillanattól mosolyogtatok. Barátságos légkör fogadott minket minden alkalommal, amikor az iskolába érkeztünk. Az ismerősök jó véleménnyel voltak az iskoláról és a gyerekek is örömmel mentek a suliba.

Az 5. osztályban sikerült a váltás, nem ismertük korábbról Demeter Robit. A korábbi iskola több tanára nem volt tekintettel a lányunkra, ha versenye volt, vagy ha beteg volt. Egy általános elvárásnak kellett megfelelnie és közben a fiúk viselkedése eldurvult, amit tétlenül néztek a tanárok, amíg el nem fajult az ügy. Lányunk aggódott társaiért és egyre inkább stresszelt a tanulás miatt is. Ennek az ördögi körnek csak úgy tudtunk véget vetni, hogy egy barátságosabb és kevésbé stresszesebb környezetet kerestünk. Szerencsénk volt a Babérligettel, azóta is hálásak vagyunk. Reggelente a lányunk örül, hogy oda járhat.”

3. „Babérliget: gyermekközpontú, spontánabb, színes programok, gyermek-tanár-szülő kapcsolat szoros a felsőben is, rugalmas megoldások a gyermekek igényei tekintetében

Korábbi suli: teljesítmény- és viselkedés központú, túlszabályozott, formális gyermek-tanár-szülő kapcsolat, a családnak kell alkalmazkodnia a sulihoz többnyire”

4. „A fiam személyiségéhez igyekeztem a legmegfelelőbb iskolát kiválasztani, hét iskola tanulmányozása, megnézése után nem is volt kérdéses számunkra, hogy a Babérliget az a hely, ahol a fiamat nem fogják átformálni, és ahova szívesen fog éveken keresztül járni! A Babérliget olyan, mint egy nagy család, reggelente szívesen megy iskolába, délutánonként nehezen jön haza, mert még szeretne egy kicsit a barátaival lógni. Pár hónap után megkaptuk tőle azt a visszajelzést, hogy nagyon jól választottunk, az őszi szünetben a második nap már hiányzott neki az iskola, és alig várta, hogy újra mehessen.

Demeter Róbert személyisége pedig magával ragadó, szerintem nem létezik olyan gyerek az iskolában, aki ne imádná. Mindenkire figyel, mindenkihez van pár jó szava, amikor elmegy a gyerekek mellett a folyosón.

Ezen a helyen motiválják a gyerekeket, és megszerettetik velük az olvasást, tanulást! Jó látni, hogy a fiam hazajön, majd egy könyvvel a kezében leül mellém és magától olvas.

Bár a fiam még csak elsős, de már most látjuk, hogy mik a jellemzőek a Babérligetre: szabadság, motiválás, nyugalom, türelem, kreativitás, elfogadás, odafigyelés, szeretet, összetartás.”

5.„Mi azért választottuk a Babérliget Iskolát, mert maximálisan egyetértünk Robi bácsi gyerek barát szemléletével. Nagyon fontosnak tartom a gyerekek játékos úton való nevelését nem stresszelni feleslegesen. Imádom a családias hangulatot, a sok színdarabot (ebből rengeteg minden pluszt kapnak a gyerekek).

Abból az iskolából, ahonnan jöttünk senki nem figyelt a gyerekekre, a kötelező minimumot is csak alig kapták meg a gyerekek.
Semmi vicc program vagy jó hangulat nem volt”

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.