Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Amikor a te gyereked a zaklató...

Félemlített vagy vert már meg a gyereked másik gyereket? Hívatták már be az igazgatóiba, mert megfenyegette az osztálytársait? 

Akárcsak más gyerekek, akik zaklatók, a te gyereked is érezheti úgy, hogy szeretné megszerezni az irányítást. Talán problémái vannak az érzelmei kontrollálásával, vagy nehezen szerez barátokat. Frusztráltnak és tehetetlennek érzi magát. Még ha a viselkedését meg is lehet magyarázni, fontos, hogy a gyermeked tudja, ha utazik valakire, az már zaklatást jelent. Az érzelmek és cselekedek kordában tartásának megtanítása egy lépés a zaklatási folyamat megállítása felé.

Tedd egyértelművé, hogy nem értesz egyet a zaklatással!

Mondd el a gyerekednek, hogy szerinted nem vicces, nem menő, nem elfogadható másokat bántani vagy kellemetlen helyzetbe hozni. Ez ugyanúgy vonatkozik a testvérekre, mint az osztálytársakra. Ha az iskolájának van zaklatással kapcsolatos szabályzata, nézzétek át együtt. Ez segíthet abban, hogy megértse, hogy mindenhol olyan szabályok vannak érvényben, amelyek biztosítják a gyermekek lelki és testi biztonságát.

Nyugodt körülmények között beszéljétek át a zaklatási incidenst.

  • Mit tettél?
  • Miért volt ez egy rossz döntés?
  • Kit bántottál?
  • Mit akartál ezzel elérni?
  • Legközelebb hogyan érheted el azt, amit szeretnél, anélkül, hogy megbánts illetve bánts másokat?

Beszéljetek meg egyértelmű következményeket!

Ez azt mutatja, hogy mennyire komolyan veszed az ügyet. Például: kérjen elnézést az áldozattól, legyen negatív következménye a viselkedésének. Például nem tévézhet, számítógépezhet, telefonozhat, vagy nem mehet el a barátaihoz egy meghatározott ideig.

A következményeket idővel megváltoztathatod. Csak győződj meg róla, hogy a gyereked tudja, hogy megváltoztattad.

Fontos, hogy tudja a gyereked, ha utazik valakire, az már zaklatásnak számít!

Tudd mindig, hogy mit csinál a gyereked!

Kivel lóg ? Hogyan tölti a szabadidejét? Mit csinál online? Figyeld meg, hogyan viselkedik az élet különböző területein. Amint észreveszed, hogy zaklat valakit, beszélj vele! Ez segít neki abban, hogy megértse mi az, ami elfogadható és mi az, ami nem.

Másokat is vonj be!

Beszélj a tanáraival és az iskolán kívüli foglalkozásait vezető felnőttekkel. Beszéljétek meg, hogy mindenki ugyanazokat az elvárásokat és következményeket állítsa fel, mint te és segítsenek a szociális- és problémamegoldó készségei fejlesztésében.

A kedvesség legyen a norma.

Adjál esélyt a gyermekednek, hogy olyan emberekkel legyen körülvéve, akik kedvesek egymással. Legyetek ti is, a családban kedvesek egymással! Amikor együtt vagytok, hívd fel a figyelmét, ha éppen valakit láttok gondoskodni másról. Akár együtt önkénteskedhettek, hogy megérezze milyen másokon segíteni.

Fontos, hogy számon kérd, amikor zaklat valakit. De ugyanolyan fontos, hogy azt is megjegyezd, amikor kedves a társaival. Dicsérd a viselkedését, amikor kedves valakivel, vagy úrrá tud lenni az érzelmein. És fontos tudnod, hogy te vagy a pozitív változás kulcsfigurája!

Összegzés:

  • A gyerekek gyakran a zaklatással akarják visszaszerezni az irányítási hatalmukat.
  • Amikor egyértelművé teszed, hogy számodra nincs rendben a zaklatás, a gyerekednek tudnia kell, hogy egyértelmű következményei lesznek a viselkedésének.
  • A következményekhez való ragaszkodás, támogatás kérése és az együttérzés ösztönzése segíthet idővel megakadályozni a zaklatást.

https://www.understood.org/en/friends-feelings/common-challenges/bullying/what-to-do-when-your-child-is-the-bully

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.