Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Amikor a te gyereked a zaklató...

Félemlített vagy vert már meg a gyereked másik gyereket? Hívatták már be az igazgatóiba, mert megfenyegette az osztálytársait? 

Akárcsak más gyerekek, akik zaklatók, a te gyereked is érezheti úgy, hogy szeretné megszerezni az irányítást. Talán problémái vannak az érzelmei kontrollálásával, vagy nehezen szerez barátokat. Frusztráltnak és tehetetlennek érzi magát. Még ha a viselkedését meg is lehet magyarázni, fontos, hogy a gyermeked tudja, ha utazik valakire, az már zaklatást jelent. Az érzelmek és cselekedek kordában tartásának megtanítása egy lépés a zaklatási folyamat megállítása felé.

Tedd egyértelművé, hogy nem értesz egyet a zaklatással!

Mondd el a gyerekednek, hogy szerinted nem vicces, nem menő, nem elfogadható másokat bántani vagy kellemetlen helyzetbe hozni. Ez ugyanúgy vonatkozik a testvérekre, mint az osztálytársakra. Ha az iskolájának van zaklatással kapcsolatos szabályzata, nézzétek át együtt. Ez segíthet abban, hogy megértse, hogy mindenhol olyan szabályok vannak érvényben, amelyek biztosítják a gyermekek lelki és testi biztonságát.

Nyugodt körülmények között beszéljétek át a zaklatási incidenst.

  • Mit tettél?
  • Miért volt ez egy rossz döntés?
  • Kit bántottál?
  • Mit akartál ezzel elérni?
  • Legközelebb hogyan érheted el azt, amit szeretnél, anélkül, hogy megbánts illetve bánts másokat?

Beszéljetek meg egyértelmű következményeket!

Ez azt mutatja, hogy mennyire komolyan veszed az ügyet. Például: kérjen elnézést az áldozattól, legyen negatív következménye a viselkedésének. Például nem tévézhet, számítógépezhet, telefonozhat, vagy nem mehet el a barátaihoz egy meghatározott ideig.

A következményeket idővel megváltoztathatod. Csak győződj meg róla, hogy a gyereked tudja, hogy megváltoztattad.

Fontos, hogy tudja a gyereked, ha utazik valakire, az már zaklatásnak számít!

Tudd mindig, hogy mit csinál a gyereked!

Kivel lóg ? Hogyan tölti a szabadidejét? Mit csinál online? Figyeld meg, hogyan viselkedik az élet különböző területein. Amint észreveszed, hogy zaklat valakit, beszélj vele! Ez segít neki abban, hogy megértse mi az, ami elfogadható és mi az, ami nem.

Másokat is vonj be!

Beszélj a tanáraival és az iskolán kívüli foglalkozásait vezető felnőttekkel. Beszéljétek meg, hogy mindenki ugyanazokat az elvárásokat és következményeket állítsa fel, mint te és segítsenek a szociális- és problémamegoldó készségei fejlesztésében.

A kedvesség legyen a norma.

Adjál esélyt a gyermekednek, hogy olyan emberekkel legyen körülvéve, akik kedvesek egymással. Legyetek ti is, a családban kedvesek egymással! Amikor együtt vagytok, hívd fel a figyelmét, ha éppen valakit láttok gondoskodni másról. Akár együtt önkénteskedhettek, hogy megérezze milyen másokon segíteni.

Fontos, hogy számon kérd, amikor zaklat valakit. De ugyanolyan fontos, hogy azt is megjegyezd, amikor kedves a társaival. Dicsérd a viselkedését, amikor kedves valakivel, vagy úrrá tud lenni az érzelmein. És fontos tudnod, hogy te vagy a pozitív változás kulcsfigurája!

Összegzés:

  • A gyerekek gyakran a zaklatással akarják visszaszerezni az irányítási hatalmukat.
  • Amikor egyértelművé teszed, hogy számodra nincs rendben a zaklatás, a gyerekednek tudnia kell, hogy egyértelmű következményei lesznek a viselkedésének.
  • A következményekhez való ragaszkodás, támogatás kérése és az együttérzés ösztönzése segíthet idővel megakadályozni a zaklatást.

https://www.understood.org/en/friends-feelings/common-challenges/bullying/what-to-do-when-your-child-is-the-bully

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A matematikához nem vezet szolgai út
iskola, óvoda

A matematikához nem vezet szolgai út

Félelemmel vegyes tisztelet, utálattal vegyes rettegés. Körülbelül így írható le, mit érez a gyerekek és szülők nagy része a matematika szó hallatán. Nem szeretik. Persze több iskolai tantárgy is van, amit sokan nem szeretnek, mégis azt tapasztalom, hogy a matek az, amivel kapcsolatosan nagyon kilengenek az érzelmek. Vannak felnőttek, akiknek ma is rémálmaikban jön elő a matematika érettségi, vagy egy kudarcos táblai feladatmegoldás megszégyenítő élménye. A matematika ahelyett, hogy magabiztosságot adna, túlságosan is sokszor vezet az önbizalom csökkenéséhez, kisebbrendűségi érzéshez, az önértékelés romlásához, sőt, az önsztereotipizáláshoz.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk
határon túl

Amit az autista gyerekek szülei szeretnének, ha tudnánk

Rengeteg tévhit él az autizmusról, különösen, ha gyerekekről beszélünk. Az alábbiakat szeretnék tudatni a világgal a Huffington Post olyan olvasói, akik autista gyerekek szülei.

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal
ajánló

5 hétköznapi lehetőség, hogyan legyen csodás kapcsolatod a kiskamaszoddal

A kisgyerekekkel való kapcsolódás gyakran azt jelenti, hogy ülünk a szőnyegen és Legózunk vagy Barbie-zunk. A bújócskázás vagy egy csendes összebújás, mind a napi rutin részei. De most, hogy már kiskamasz lett a kisgyerekből, kevésbé egyszerű, sőt néha bonyolult megtalálni a kapcsolódási pontokat.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.