Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Amikor a te gyereked a zaklató...

Félemlített vagy vert már meg a gyereked másik gyereket? Hívatták már be az igazgatóiba, mert megfenyegette az osztálytársait? 

Akárcsak más gyerekek, akik zaklatók, a te gyereked is érezheti úgy, hogy szeretné megszerezni az irányítást. Talán problémái vannak az érzelmei kontrollálásával, vagy nehezen szerez barátokat. Frusztráltnak és tehetetlennek érzi magát. Még ha a viselkedését meg is lehet magyarázni, fontos, hogy a gyermeked tudja, ha utazik valakire, az már zaklatást jelent. Az érzelmek és cselekedek kordában tartásának megtanítása egy lépés a zaklatási folyamat megállítása felé.

Tedd egyértelművé, hogy nem értesz egyet a zaklatással!

Mondd el a gyerekednek, hogy szerinted nem vicces, nem menő, nem elfogadható másokat bántani vagy kellemetlen helyzetbe hozni. Ez ugyanúgy vonatkozik a testvérekre, mint az osztálytársakra. Ha az iskolájának van zaklatással kapcsolatos szabályzata, nézzétek át együtt. Ez segíthet abban, hogy megértse, hogy mindenhol olyan szabályok vannak érvényben, amelyek biztosítják a gyermekek lelki és testi biztonságát.

Nyugodt körülmények között beszéljétek át a zaklatási incidenst.

  • Mit tettél?
  • Miért volt ez egy rossz döntés?
  • Kit bántottál?
  • Mit akartál ezzel elérni?
  • Legközelebb hogyan érheted el azt, amit szeretnél, anélkül, hogy megbánts illetve bánts másokat?

Beszéljetek meg egyértelmű következményeket!

Ez azt mutatja, hogy mennyire komolyan veszed az ügyet. Például: kérjen elnézést az áldozattól, legyen negatív következménye a viselkedésének. Például nem tévézhet, számítógépezhet, telefonozhat, vagy nem mehet el a barátaihoz egy meghatározott ideig.

A következményeket idővel megváltoztathatod. Csak győződj meg róla, hogy a gyereked tudja, hogy megváltoztattad.

Fontos, hogy tudja a gyereked, ha utazik valakire, az már zaklatásnak számít!

Tudd mindig, hogy mit csinál a gyereked!

Kivel lóg ? Hogyan tölti a szabadidejét? Mit csinál online? Figyeld meg, hogyan viselkedik az élet különböző területein. Amint észreveszed, hogy zaklat valakit, beszélj vele! Ez segít neki abban, hogy megértse mi az, ami elfogadható és mi az, ami nem.

Másokat is vonj be!

Beszélj a tanáraival és az iskolán kívüli foglalkozásait vezető felnőttekkel. Beszéljétek meg, hogy mindenki ugyanazokat az elvárásokat és következményeket állítsa fel, mint te és segítsenek a szociális- és problémamegoldó készségei fejlesztésében.

A kedvesség legyen a norma.

Adjál esélyt a gyermekednek, hogy olyan emberekkel legyen körülvéve, akik kedvesek egymással. Legyetek ti is, a családban kedvesek egymással! Amikor együtt vagytok, hívd fel a figyelmét, ha éppen valakit láttok gondoskodni másról. Akár együtt önkénteskedhettek, hogy megérezze milyen másokon segíteni.

Fontos, hogy számon kérd, amikor zaklat valakit. De ugyanolyan fontos, hogy azt is megjegyezd, amikor kedves a társaival. Dicsérd a viselkedését, amikor kedves valakivel, vagy úrrá tud lenni az érzelmein. És fontos tudnod, hogy te vagy a pozitív változás kulcsfigurája!

Összegzés:

  • A gyerekek gyakran a zaklatással akarják visszaszerezni az irányítási hatalmukat.
  • Amikor egyértelművé teszed, hogy számodra nincs rendben a zaklatás, a gyerekednek tudnia kell, hogy egyértelmű következményei lesznek a viselkedésének.
  • A következményekhez való ragaszkodás, támogatás kérése és az együttérzés ösztönzése segíthet idővel megakadályozni a zaklatást.

https://www.understood.org/en/friends-feelings/common-challenges/bullying/what-to-do-when-your-child-is-the-bully

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.