Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Iskolakezdés Addie Williams tanárnő szemével

Érdemes olvasgatni  Addie blogját, szülőnek, tanárnak egyaránt, mert okos, szellemes, kreatív ötleteivel kiszínezhetjük napjainkat. Mi nagyon szeretjük a személyességét, hogy nem egy távoli csillag ragyog rá a gyerekekre, hanem egy hús-vér ember, aki kinyitja önmagát. Ez a suli indító foglalkozás is ezt mutatja. Mert amúgy mi más is lehetne érdekesebb a tanár magánéleténél? Talán az osztálytársunké? (szerk)

Az első hét az iskolában mindig egy szeretem-nemszeretem hullám, nagyszerű újra látni a munkatársaimat, találkozni a barátokkal és az osztályommal, azonban amikor elárasztanak a kitöltendő papírok, az rettenetes.

Nagyon fontos számomra, hogy megismerjem az új diákjaimat és minél hamarabb szoros kapcsolatot létesítsek velük, ezért nem egy szokványos iskolakezdésről szóló kérdőívet készítek, hanem egy kicsit mást, talán kicsit furcsát. Például megkérem őket, hogy írják össze azokat a dalokat, amiket egész nyáron dúdoltak, vagy sorolják fel a kedvenc fagyijaikat.

  1. Te magad készítsd el a kérdőívet, de tényleg! És oszd meg a saját válaszaidat a diákjaiddal. A gyerekek szeretnek minél több kis részletet megtudni a tanítójukról és így közelebb kerülhetsz a csendesebbekhez, visszahúzódóbbakhoz. És még egy kis plusz. Így megtudják, hogy mennyire szeretem a csokit……, egész elképesztő mennyien hoznak nekem a későbbiekben.
  2. Ne egyszerre töltsétek ki az egész kérdőívet! Általában megkérem a diákokat, hogy válaszoljanak meg néhány kérdést, aztán tegyék le a ceruzát. Adok néhány percet, hátha meg akarja valaki osztani a válaszát a többiekkel és én is elmondom az enyémet. Ezzel megadom az esélyt a diákoknak, hogy meghallgassák egymást és lássák, hogy én is hajlandó vagyok magamról elárulni részleteket.
  3. Egy újabb 10-15 perc múlva megint megkérem a diákjaimat, hogy hagyják abba a kérdőív kitöltését és megkérem őket, hogy karikázzák be azt a kérdést, amit a legjobban szerettek. Megkérem őket, hogy mondják el a padtársaiknak. Erre 2-3 percet kapnak. Kérek néhány önként jelentkezőt, hogy ossza meg mindannyiunkkal a válaszát, de arra is megkérem, hogy mondja el a padtársáét. És persze én is megosztom velük a válaszomat, sőt bátorítom őket, hogy nyugodtan kérdezzenek tőlem.
  4. Az egyik szokásos kérdésem az, hogy mi volt az a sláger, amit egész nyáron dúdolgattak. Öntapadós cetlikre felírják és kiragasztják a táblára. Na, ezeket a dalokat rendszeresen eljátszom nekik az első hetekben. Mondhatom, mindig óriási sikere van.
  5. Szeretek sok időt hagyni a kérdőív megválaszolására. Akár ki is hagyunk egy napot és később visszatérünk rá. Néhány diák számára az első iskolás napok nyomasztóak tudnak lenni, így ha már kicsit feloldódtak, sokkal ötletesebben válaszolnak a kérdésekre.
  6. A kérdőív válaszainak segítségével villám randit játszunk. Két egyenlő részre osztom az osztályt, és összepárosítom őket egy rendszer segítségével. Találd meg azt, aki ugyanazt válaszolta egy kérdésre, vagy, találd meg azt, aki pont az ellenkezőjét válaszolta, mondd el a kedvenc kérdésedet, tegyél fel új kérdést.
  7. Az válaszaikkal ellátott öntapadós címkékre, amiket kiragaszthatnak a táblára, nem kell ráírni a nevüket. Aztán megkeresem mi bennük a közös. Például, sokan látták a szünetben a Hotel Transylvania 3-at! Ez egy tökéletes ugródeszka egy beszélgetés elkezdéséhez.
  8. Meg szoktam kérni a tanulókat, hogy az egyik válaszukat fejtsék ki bővebben, így egyrészt, egy kicsit jobban megismerem őket, másrészt rögtön kiderül, mik az erősségeik, illetve az esetleges elmaradásuk a fogalmazás terén.

Mindezt persze kisebbekkel a nekik való kérdésekkel, tartalmakkal szóban is el lehet játszani, nem kell hozzá írni tudás!

Az alábbi linken letölthető az Addie által készített angol nyelvű kérdőív.

Forrás: http://teachertalk-addie.blogspot.hu/2012/07/fun-back-to-school-student-survey.html

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Korlátozzuk az okostelefonokat!
iskola, óvoda

Korlátozzuk az okostelefonokat!

Hangzik sok szülő felhívása. Együtt, közösen üzenjünk hadat, az iskola ne engedeje, a szomszéd fiú ne mutogasson videokat a gyerekemnek, és számos világhírű fejlesztőre, kutatóra hivatkozva óvjuk meg gyerekeinket. Miközben azt fejeltik el, hogy az első eszközt nem az iskola, nem a szomszéd kisfiú, hanem ők maguk adták a gyerek kezébe. Ők kapcsolták be a tévét és ők tanítják a felhasználói szokásokat a saját gyermeküknek.

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.