Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Ezeket a viselkedési módokat várd el a gyerekedtől és magadtól iskolakezdéskor

Az iskolakezdés napjai, hetei egy nagyon speciális időszak. Egyfajta izgalom van a levegőben, új íróeszközöket vásároltok, új füzeteket és talán új ruhákat is. Egyben az átmenet ideje is, a könnyen megszokott nyári pihenésből át kell állni a szoros iskolai időbeosztásra, vissza kell térni az iskolapadba, vagy meg kell kezdeni az első iskolás napokat.

Ne várd, hogy túl sokat fog mesélni!

Amikor a gyereked új iskolába megy, vagy akár új osztályterme lesz, vagy megismerkedik az új tanáraival, új osztálytársaival, rengeteg dolog történik vele egy időben. Ne aggódj, ha nem mond el mindent. Rengeteg dologgal kell foglalkoznia. Biztos lehetsz benne, hogy amikor készen áll rá, el fogja neked mesélni, ami foglalkoztatja.

Egy tanács: Türelmesen hallgass!

Hangulatingadozásai lesznek.

A napi rutin megváltoztatása nagyon nehéz feladat. Adjál egy kis időt a gyereknek, hogy megszokja újból a napi időbeosztását és legyél készen az érzelmek széles skálájának kezelésére. Az átmeneti idő alatti hangulatingadozás teljesen helyénvaló, a könnyes elválástól, a rendkívül vidám találkozásig bármi történhet. Érdemes felkészülni rá.

Egy tanács: Legyél pozitív!

Következetes napirend kialakítása.

Az egyik nap nem pont olyan, mint a másik, de ahogy a gyereked kezd beleszokni az új napirendben, egyre stabilabbnak fogod érezni. Egyre nagyobb biztonságban fogja érezni magát, egyre magabiztosabb lesz és általában véve vidámabb lesz, pontosan tudni fogja, hogy mit várnak el tőle és tudni fogja, hogy mi következik.

Egy tanács: Segíts neki azzal, hogy rendezett otthoni környezet várja.

Beszéljétek át az első 6 hetet!

Bármennyire is nem szeretjük hallani, hogy várjunk türelemmel, de nagyon sokszor ez a legjobb megoldás a problémára. Adjunk 6 hetet, aztán nézzünk vissza és értékeljünk. Javultak a dolgok?

Egy tanács: 6 hetente értékeljétek a minennapjaitokat!

Forrás: https://primary.community/expect-back-school-behaviors

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.