Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Ezeket a viselkedési módokat várd el a gyerekedtől és magadtól iskolakezdéskor

Az iskolakezdés napjai, hetei egy nagyon speciális időszak. Egyfajta izgalom van a levegőben, új íróeszközöket vásároltok, új füzeteket és talán új ruhákat is. Egyben az átmenet ideje is, a könnyen megszokott nyári pihenésből át kell állni a szoros iskolai időbeosztásra, vissza kell térni az iskolapadba, vagy meg kell kezdeni az első iskolás napokat.

Ne várd, hogy túl sokat fog mesélni!

Amikor a gyereked új iskolába megy, vagy akár új osztályterme lesz, vagy megismerkedik az új tanáraival, új osztálytársaival, rengeteg dolog történik vele egy időben. Ne aggódj, ha nem mond el mindent. Rengeteg dologgal kell foglalkoznia. Biztos lehetsz benne, hogy amikor készen áll rá, el fogja neked mesélni, ami foglalkoztatja.

Egy tanács: Türelmesen hallgass!

Hangulatingadozásai lesznek.

A napi rutin megváltoztatása nagyon nehéz feladat. Adjál egy kis időt a gyereknek, hogy megszokja újból a napi időbeosztását és legyél készen az érzelmek széles skálájának kezelésére. Az átmeneti idő alatti hangulatingadozás teljesen helyénvaló, a könnyes elválástól, a rendkívül vidám találkozásig bármi történhet. Érdemes felkészülni rá.

Egy tanács: Legyél pozitív!

Következetes napirend kialakítása.

Az egyik nap nem pont olyan, mint a másik, de ahogy a gyereked kezd beleszokni az új napirendben, egyre stabilabbnak fogod érezni. Egyre nagyobb biztonságban fogja érezni magát, egyre magabiztosabb lesz és általában véve vidámabb lesz, pontosan tudni fogja, hogy mit várnak el tőle és tudni fogja, hogy mi következik.

Egy tanács: Segíts neki azzal, hogy rendezett otthoni környezet várja.

Beszéljétek át az első 6 hetet!

Bármennyire is nem szeretjük hallani, hogy várjunk türelemmel, de nagyon sokszor ez a legjobb megoldás a problémára. Adjunk 6 hetet, aztán nézzünk vissza és értékeljünk. Javultak a dolgok?

Egy tanács: 6 hetente értékeljétek a minennapjaitokat!

Forrás: https://primary.community/expect-back-school-behaviors

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Ádéhádést csinálunk a gyerekekből
iskola, óvoda

Ádéhádést csinálunk a gyerekekből

Mindannyiunk rettegett jelensége a túlmozgásos, figyelmetlen, lenyugtathatatlan, örökmozgó, rosszgyerek. (ADHD, már a kicsik is így azonosítják magukat, egymást.) Akivel semmire sem megyünk, nincs rá időnk, nincs rá energiánk, a fejünkre nőnek és kudarc a felnőttek számára.

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Kaleidoszkóp.. nekem ilyen a karácsony
határon túl

Kaleidoszkóp.. nekem ilyen a karácsony

Az üveggömbök és a gyertyák fényében előjönnek régi képek. Az első adventi kalendárium. 24 számozott lap, a hatodikon Mikulás, az utolsón fenyő, és minden nap letéptünk egyet. Rajzzal. Eleinte anyám rajza, később a saját girbegurba számaink… a várakozás gyötrelmes gyönyöre.

 

Az ünnep feladata
ajánló

Az ünnep feladata

Az ünnepnek is van ám feladata! Nem csak úgy jön el! Néhány rendkívül fontos tudást hordoz magában! A következő hetekben ezeket kell megtenni ahhoz, hogy sikerrel zárjátok a téli szünetet, ezzel az évet is!
Lehet készíteni check list-et, mindet pipálni, így garantáltan nem marad ki egyetlen fontos elem sem!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.