Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

A "nem akarom" blues

„Nem akarok iskolába menni!”

Már hallottuk és még sokszor fogjuk hallani. Valójában néha mi magunk is azt gondoljuk, hogy „nem akarok dolgozni menni”. A gyerekek is és a felnőttek is néha szenvednek azoktól a dolgoktól, amiket meg kell csinálni. Ilyen például a mosogatás, a tiszta ruhák összehajtogatása, vagy a takarítás.

De mit is akar igazából mondani a gyerekünk, amikor azt halljuk tőle, hogy „nem akarok iskolába menni”?

  • Lehet, hogy azt, hogy milyen nagyszerű volt a hétvége a mamával és a papával és nem érti, miért kellene elválni most egymástól?
  • Lehet, hogy azt, hogy szorong az iskolában, mert új helyhez, új arcokhoz és új szokásokhoz kell hozzászoknia?
  • Lehet, hogy azt, hogy fáradt és éhes? Talán nem aludta ki magát az éjszaka?

Számtalan oka lehet annak, ha egy gyerek nem akar iskolába menni. Íme, álljon itt néhány lehetőség, hogy hogyan tudjuk ezeken a nehezen induló napokon, fenyegetés nélkül, támogatni gyermekünket a pozitív hozzáállásban:

  • Nézzétek át együtt a naptárt és beszéljétek meg, hogy mely napok az iskolanapok és melyek a szabadnapok. Ha ezt rendszeresen megteszitek, hozzásegíted a gyermekedet ahhoz, hogy biztonságban érezze magát a mindennapjaiban.
  • Üljetek le egy pillanatra és figyelj a gyerekedre. Hagyd, had mondja el, mi bántja és biztosítsd arról, hogy minden rendben lesz.
  • Emlékeztesd azokra a dolgokra, amiket szeret az iskolában. Sorold fel azokat a gyerekeket, akikkel szeret játszani, mondd el neki, hogy tettél egy meglepit az uzsonnás dobozába, biztasd, hogy mesélje el a kedvenc tanítójának, mi történt vele előző délután.
  • Menjetek végig a napján, lépésről-lépésre. „Elviszlek a suliba, elköszönéskor jól megölelgetlek és megpuszilgatlak. Egész nap a barátaiddal leszel, én meg bemegyek a munkahelyemre dolgozni. Délután érted megyek, együtt hazamegyünk, játszunk és megvacsorázunk.”

Minden nap egy új nap, de ha nyugodtan és magabiztosan reagálsz a gyereked jelzéseire, biztos lehetsz benne, hogy meg fogja kedvelni az iskolai mindennapokat.

Forrás: https://primary.community/app/#/articles/22006

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás
iskola, óvoda

Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek.

 

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.