Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

A "nem akarom" blues

„Nem akarok iskolába menni!”

Már hallottuk és még sokszor fogjuk hallani. Valójában néha mi magunk is azt gondoljuk, hogy „nem akarok dolgozni menni”. A gyerekek is és a felnőttek is néha szenvednek azoktól a dolgoktól, amiket meg kell csinálni. Ilyen például a mosogatás, a tiszta ruhák összehajtogatása, vagy a takarítás.

De mit is akar igazából mondani a gyerekünk, amikor azt halljuk tőle, hogy „nem akarok iskolába menni”?

  • Lehet, hogy azt, hogy milyen nagyszerű volt a hétvége a mamával és a papával és nem érti, miért kellene elválni most egymástól?
  • Lehet, hogy azt, hogy szorong az iskolában, mert új helyhez, új arcokhoz és új szokásokhoz kell hozzászoknia?
  • Lehet, hogy azt, hogy fáradt és éhes? Talán nem aludta ki magát az éjszaka?

Számtalan oka lehet annak, ha egy gyerek nem akar iskolába menni. Íme, álljon itt néhány lehetőség, hogy hogyan tudjuk ezeken a nehezen induló napokon, fenyegetés nélkül, támogatni gyermekünket a pozitív hozzáállásban:

  • Nézzétek át együtt a naptárt és beszéljétek meg, hogy mely napok az iskolanapok és melyek a szabadnapok. Ha ezt rendszeresen megteszitek, hozzásegíted a gyermekedet ahhoz, hogy biztonságban érezze magát a mindennapjaiban.
  • Üljetek le egy pillanatra és figyelj a gyerekedre. Hagyd, had mondja el, mi bántja és biztosítsd arról, hogy minden rendben lesz.
  • Emlékeztesd azokra a dolgokra, amiket szeret az iskolában. Sorold fel azokat a gyerekeket, akikkel szeret játszani, mondd el neki, hogy tettél egy meglepit az uzsonnás dobozába, biztasd, hogy mesélje el a kedvenc tanítójának, mi történt vele előző délután.
  • Menjetek végig a napján, lépésről-lépésre. „Elviszlek a suliba, elköszönéskor jól megölelgetlek és megpuszilgatlak. Egész nap a barátaiddal leszel, én meg bemegyek a munkahelyemre dolgozni. Délután érted megyek, együtt hazamegyünk, játszunk és megvacsorázunk.”

Minden nap egy új nap, de ha nyugodtan és magabiztosan reagálsz a gyereked jelzéseire, biztos lehetsz benne, hogy meg fogja kedvelni az iskolai mindennapokat.

Forrás: https://primary.community/app/#/articles/22006

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.