Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Veszekedés nélküli leckeírás? Igen!

A házi feladat megírása nagy eséllyel torkollik veszekedésbe, zokogásba. Olvasd el ezeket a könnyen kivitelezhető ötleteket, ha szeretnéd megszüntetni a gyerekeddel való mindennapos csatározásokat.

Legyél kéznél!

Alsós gyermeked nem biztos, hogy készen áll az önálló leckeírásra, de ha ott ülsz az íróasztalánál, lehet, hogy túl nagy nyomás nehezedik rá. Maradj a közelben és legyél kéznél, ha szüksége van rád! Ha a közelében vagy, azt jelenti számára, hogy számíthat rád, de azt is, hogy megbízol benne.

Tartsatok szünetet!

Ha egyszerre akarjátok megcsinálni az összes leckét, túl soknak érezheti a gyerek. Támogasd abban, hogy tartson pár perces szünetet a különböző tantárgyak házi feladatai között. Amikor úgy érzed, hogy kezd nyugtalanná válni, álljon fel, mozogjon egy kicsit, igyon vizet, rágcsáljon egy kis gyümölcsöt, zöldséget. Egy kis szünet, frissebbé teszi az agyát, sokkal produktívabban fogja folytatni a feladatok elvégzését.

Legyél következetes és nyugodt!

Amennyiben következetes vagy a házi feladatra szánt idő megszervezésében, úgy ez rád is és a gyerekedre is megnyugtatólag hat és elkerülhetővé válnak a csatározások. Jelöljetek ki egy helyet a lakásban, ahol megírhatja a leckéjét. Beszéljétek meg a leckeírásra fordított időkeretet, így neked is könnyebb kéznél lenned.

Derítsd ki, mitől keseredett el!

A házi feladat körüli veszekedések nem a semmiből jönnek. A gyerekek általában okkal panaszkodnak és lesznek idegesek. Ha sikerül kiderítened, hogy mi az oka, meg tudod előzni a vitát is és így segíthetsz konkrét megoldásokat találnod azokra a területekre, amik nehezebben mennek. Ha nehezen megy az írás, de sok írásbelije van, tartsatok nagyobb szüneteket egy-egy feladat között. Ha az olvasással küszködik, olvassatok felváltva.

Bátorítsd!

Az alsósok most tanulják, hogyan kell házi feladatot készíteni. Elveszthetik a lelkesedésüket, ha nehéz és sok a lecke. Gyermeked bátorítása többet jelent, mint megdicsérni a jól elvégzett feladatért. Hallgasd meg, ha panaszkodik, mondja el, mi jelent számára nehézséget, és beszéljétek meg, hogy ha kész a házi feladataival, akkor mi várja. Kimentek a kertbe, vagy összebújva mesélsz neki, vagy ne adj isten, kap egy fél óra kütyüidőt.

Forrás: understood.org

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Lego másképp
iskola, óvoda

Lego másképp

Gondoltál már arra, hogy amikor a gyerekek együtt legóznak milyen fejlesztő tevékenységet végeznek? Később a felnőttek több ezer dollárt költenek arra, hogy csapatépítés, stratégia alkotás vagy együttműködés fejlesztés tréningen alkalmazzák. Érdemes ki- és felhasználni a játékot, ami minden gyereknél megtalálható és szinte nincs olyan terület, amelynél ne lehetne használni ezeket a remek kis építőkockákat.

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.