Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Veszekedés nélküli leckeírás? Igen!

A házi feladat megírása nagy eséllyel torkollik veszekedésbe, zokogásba. Olvasd el ezeket a könnyen kivitelezhető ötleteket, ha szeretnéd megszüntetni a gyerekeddel való mindennapos csatározásokat.

Legyél kéznél!

Alsós gyermeked nem biztos, hogy készen áll az önálló leckeírásra, de ha ott ülsz az íróasztalánál, lehet, hogy túl nagy nyomás nehezedik rá. Maradj a közelben és legyél kéznél, ha szüksége van rád! Ha a közelében vagy, azt jelenti számára, hogy számíthat rád, de azt is, hogy megbízol benne.

Tartsatok szünetet!

Ha egyszerre akarjátok megcsinálni az összes leckét, túl soknak érezheti a gyerek. Támogasd abban, hogy tartson pár perces szünetet a különböző tantárgyak házi feladatai között. Amikor úgy érzed, hogy kezd nyugtalanná válni, álljon fel, mozogjon egy kicsit, igyon vizet, rágcsáljon egy kis gyümölcsöt, zöldséget. Egy kis szünet, frissebbé teszi az agyát, sokkal produktívabban fogja folytatni a feladatok elvégzését.

Legyél következetes és nyugodt!

Amennyiben következetes vagy a házi feladatra szánt idő megszervezésében, úgy ez rád is és a gyerekedre is megnyugtatólag hat és elkerülhetővé válnak a csatározások. Jelöljetek ki egy helyet a lakásban, ahol megírhatja a leckéjét. Beszéljétek meg a leckeírásra fordított időkeretet, így neked is könnyebb kéznél lenned.

Derítsd ki, mitől keseredett el!

A házi feladat körüli veszekedések nem a semmiből jönnek. A gyerekek általában okkal panaszkodnak és lesznek idegesek. Ha sikerül kiderítened, hogy mi az oka, meg tudod előzni a vitát is és így segíthetsz konkrét megoldásokat találnod azokra a területekre, amik nehezebben mennek. Ha nehezen megy az írás, de sok írásbelije van, tartsatok nagyobb szüneteket egy-egy feladat között. Ha az olvasással küszködik, olvassatok felváltva.

Bátorítsd!

Az alsósok most tanulják, hogyan kell házi feladatot készíteni. Elveszthetik a lelkesedésüket, ha nehéz és sok a lecke. Gyermeked bátorítása többet jelent, mint megdicsérni a jól elvégzett feladatért. Hallgasd meg, ha panaszkodik, mondja el, mi jelent számára nehézséget, és beszéljétek meg, hogy ha kész a házi feladataival, akkor mi várja. Kimentek a kertbe, vagy összebújva mesélsz neki, vagy ne adj isten, kap egy fél óra kütyüidőt.

Forrás: understood.org

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.