Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Veszekedés nélküli leckeírás? Igen!

A házi feladat megírása nagy eséllyel torkollik veszekedésbe, zokogásba. Olvasd el ezeket a könnyen kivitelezhető ötleteket, ha szeretnéd megszüntetni a gyerekeddel való mindennapos csatározásokat.

Legyél kéznél!

Alsós gyermeked nem biztos, hogy készen áll az önálló leckeírásra, de ha ott ülsz az íróasztalánál, lehet, hogy túl nagy nyomás nehezedik rá. Maradj a közelben és legyél kéznél, ha szüksége van rád! Ha a közelében vagy, azt jelenti számára, hogy számíthat rád, de azt is, hogy megbízol benne.

Tartsatok szünetet!

Ha egyszerre akarjátok megcsinálni az összes leckét, túl soknak érezheti a gyerek. Támogasd abban, hogy tartson pár perces szünetet a különböző tantárgyak házi feladatai között. Amikor úgy érzed, hogy kezd nyugtalanná válni, álljon fel, mozogjon egy kicsit, igyon vizet, rágcsáljon egy kis gyümölcsöt, zöldséget. Egy kis szünet, frissebbé teszi az agyát, sokkal produktívabban fogja folytatni a feladatok elvégzését.

Legyél következetes és nyugodt!

Amennyiben következetes vagy a házi feladatra szánt idő megszervezésében, úgy ez rád is és a gyerekedre is megnyugtatólag hat és elkerülhetővé válnak a csatározások. Jelöljetek ki egy helyet a lakásban, ahol megírhatja a leckéjét. Beszéljétek meg a leckeírásra fordított időkeretet, így neked is könnyebb kéznél lenned.

Derítsd ki, mitől keseredett el!

A házi feladat körüli veszekedések nem a semmiből jönnek. A gyerekek általában okkal panaszkodnak és lesznek idegesek. Ha sikerül kiderítened, hogy mi az oka, meg tudod előzni a vitát is és így segíthetsz konkrét megoldásokat találnod azokra a területekre, amik nehezebben mennek. Ha nehezen megy az írás, de sok írásbelije van, tartsatok nagyobb szüneteket egy-egy feladat között. Ha az olvasással küszködik, olvassatok felváltva.

Bátorítsd!

Az alsósok most tanulják, hogyan kell házi feladatot készíteni. Elveszthetik a lelkesedésüket, ha nehéz és sok a lecke. Gyermeked bátorítása többet jelent, mint megdicsérni a jól elvégzett feladatért. Hallgasd meg, ha panaszkodik, mondja el, mi jelent számára nehézséget, és beszéljétek meg, hogy ha kész a házi feladataival, akkor mi várja. Kimentek a kertbe, vagy összebújva mesélsz neki, vagy ne adj isten, kap egy fél óra kütyüidőt.

Forrás: understood.org

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.