Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Milyen módszerrel tanul a gyereked?

Csak úgy, mint a személyiségünk a tanulási technikáink is különbözőek. A szülők számára hasznos lehet megérteni, hogy hogyan tanul a leghatékonyabban a gyerekük. 

Bár többféle tanulási módszer létezik, de a legtöbbet idézett elmélet azt állítja, hogy 4 különböző stílusban tanulnak a gyerekek.

1. A vizuális: ezek a gyerekek élvezettel rajzolnak, színeznek, kirakósoznak és kreatívkodnak. Nekik látniuk kell a megtanulandó anyagot, ahhoz, hogy a legjobban elsajátítsák.

2. A verbális: ezek a gyerekek szeretnek meséket, történeteket hallgatni és lehet, hogy kicsit hamarabb kezdtek el beszélni az átlagnál. Könnyen követik a szóbeli instrukciókat és szeretnek beszélni.

3. A taktilis (tapintós): ezek a gyerekek szeretik megfogdosni az anyagokat és érezni az anyagok közötti különbséget. Szeretik bemutatni, amit megtanultak.

4. A kinesztetikus (mozgásos): ezek a gyerekek, mint a taktilis tanulók, szeretnek hozzáérni a különböző anyagokhoz, de emellett könnyebben sajátítják el mozgás közben a tananyagot.

A szülők számára számos eszköz rendelkezésre áll ahhoz, hogy meghatározhassák milyen tanulási stílussal rendelkezik a gyerekük. Érdemes megfigyelni játék közben és odafigyelni a beszédstílusára. Például egy vizuális beállítottságú gyerek szívesen használja ezeket a fordulatokat: „láttad, hogy mi történt?”, vagy „láttam, ideges volt”. A verbális úgy írja le a körülményeket, hogy különös hangsúlyt fektet a kimondott szavakra, hanglejtésekre. A taktilis gyerek az eseményekkel kapcsolatos érzésekre fókuszál: „úgy éreztem, ideges volt”. Végül egy kinesztetikus tanuló szereti eljátszani, bemutatni, amit látott, érzett, tanult.

Íme, néhány előnye a gyerek tanulási stílusának megtalálásának:

  • -jobb teljesítmény az iskolában
  • -lógások számának csökkenése
  • -iskolából való kimaradások számának csökkenése
  • -elősegíti az élethosszig való tanulási iránti vágy felkeltését

A következő módszerek alkalmazhatóak a konkrét tanulási módszerek elsajátításának támogatására:

1. Vizuális: szerezz be egy prezentációs táblát, színes tollakat, kiemelőket

2. Verbális: bátorítsd a gyereked, hogy járjon színjátszókörbe, drámapszichológiára vagy vitacsoportba. Az idősebb gyerekek számára, az órán készült hangfelvétel is segítség lehet.

3. Taktilis: olyan technikák tanítása, amelyek arra ösztönzik a gyerekeket, hogy megérezzék a koncepciót. Pl. úgy tudjuk megkülönböztetni a négyzetet a körtől, hogy a négyzetnek négy éles oldala van, a kör pedig sima és kerek. Javasoljuk az ujjal festést vagy a körvonalak átrajzolását.

4. Kinesztetikus: a szerepjátékok és a színjátszás remek segítségek. Olyan játékokat biztosítsunk nekik, mint a Lego, ami lehetőséget ad a kézhasználat útján való tanulásra. A leghatékonyabb tanulást mászkálás, vagy fittball-on való rugózás közben érik el. Nyugodtan adhatunk stresszlabdát a gyerek kezébe, miközben tanul.

Az ausztrál nemzeti kerettantervben, amely idén lép érvénybe, különös figyelmet fordítanak a diákok tanulási stílusának. A kerettanterv íróit kifejezetten kérték, hogy a dokumentum megírásakor vegyék figyelembe a gyerekek különböző tanulási technikáit. Mintaportfóliókat fejlesztettek ki, amelyekben példákon keresztül mutatták be, miként nyújthatnak széleskörű lehetőséget a tanárok annak érdekében, hogy a különböző tanulási stílust igénylő diákok megértsék a koncepciót. Például, megkérték a gyerekeket, hogy írjanak egy levelet. Az alábbi tanulási technikákat ajánlották fel nekik: a vizuálisok kiválaszthatták a szavakat egy táblázatból, a verbálisok beszélgethettek az osztálytársaikkal, a taktilis tanulók szótárt használhattak, a kinesztetikus gyerekek, ha megakadtak, járkálhattak az órán.

Amikor mi voltunk gyerekek, elképzelhetetlen volt, hogy valaki egy fittball-on rugózva üljön végig egy tanórát. Manapság már egyre több iskolában megértik a tanárok, hogy minden gyerek más, minden gyereknek egyéni útja van, ami más-más tanulási technikával van kikövezve. 

Forrás: essentialkids.com.au

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Lego másképp
iskola, óvoda

Lego másképp

Gondoltál már arra, hogy amikor a gyerekek együtt legóznak milyen fejlesztő tevékenységet végeznek? Később a felnőttek több ezer dollárt költenek arra, hogy csapatépítés, stratégia alkotás vagy együttműködés fejlesztés tréningen alkalmazzák. Érdemes ki- és felhasználni a játékot, ami minden gyereknél megtalálható és szinte nincs olyan terület, amelynél ne lehetne használni ezeket a remek kis építőkockákat.

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Szabályok és Tiltások
ajánló

Szabályok és Tiltások

A fegyelmezés az egyik leginkább központi kérdés a gyereknevelésben. Mikor teszek jót? Ha eltiltom, megmondom, szabályozom vagy rávezetem? Úgy tűnik, hogy nagyon nincs meg a biztos válasz, leginkább talán helyzetek vannak, amikor próbálgatunk ezt-azt.

Összeszedtünk néhány példát, ötletet mit lehet alkalmazni. Vagy bejön vagy nem. De ettől is szép!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.