Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Szupererőink 8. - Testi-kinesztetikus intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligencia terület képessé tesz minket a testünk változásainak, a testmozgás, egyensúly, testtartás, statikus helyzetek intenzív, tudatos érzékelésére és irányítására. Ennek az intelligenciának a segítségével könnyedén tudjuk a testünket és testrészeinket tökéletes egyensúlyban mozgatni, képesek vagyunk a testünkkel (mimika, gesztikuláció, tánc) érzelmeket kifejezni, különböző mozgásformákat (sport, tánc) elsajátítani, vagy tárgyakat, eszközöket használni, elkészíteni. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Magába foglalja a praktikus intelligenciát (ennek révén vagyunk képesek problémák fizikai úton való megoldására) és az érzelmeink és gondolataink kifejezésének képességeit is, a testmozgáson (mimika, testbeszéd, tánc, stb.), a manuális, előadó és képzőművészeti alkotó tevékenységeken keresztül.

Miből láthatod, hogy a te gyereked jól áll ezekkel a szupererőkkel?

Ha kifejezetten szereti a kézművességet, a barkácsolást, szerelést, ha keresi és előnyben részesíti a mozgással, művészeti, alkotó tevékenységgel kapcsolatos élményeket, tapasztalatokat, szereti az érintést adni és kapni és nagyon szereti megfogni, letapogatni a tárgyakat valószínűleg erős ezen a területen. Ő az a gyerek, aki szinte azonnal ügyes, bármilyen sportról van szó. Ő az, aki kétévesen magabiztosan közlekedett a kisiskolásoknak tervezett mászókák legtetején is, míg az aljában borzadva súgtak össze az anyukák, hol lehet a felelőtlen anyja ennek a szegény gyereknek. Ha valamilyen csapatsportot űz, az edzője könnyen lehet, hogy jól fejlett játékintelligenciával „vádolja”.

Hogyan segítheted a fejlődésben?

Alapvető, hogy egészséges testtudattal rendelkezzen a gyermeked, hogy reális legyen a testképe.A szem-kéz koordináció és a finommozgások fejlesztéséhez klasszikusan jó tevékenység a gyöngyfűzés, de talán még jobb móka meztelen lábujjakkal fölszedni a parkettáról a szétgurult üveggolyókat. Ha a te gyermekedet sokkal jobban érdekli a gasztronómia, mint a kézműveskedés, akkor tanuljatok meg együtt pálcikával enni. A mozgáskoordinációt kifejezetten fejleszti a korcsolyázás, a trambulinozás, a kalandparkok pályái. Izgalmas kaland lehet egy hastánc tanfolyam, mert ebben a mozgásformában alapvető a testrészek, izomcsoportok izolált és tudatos használata. Minden más egyéni és társastánc komplexen hat a testi-kinesztetikus képességeinkre.

Miből tudhatod, hogy az iskolában figyelnek a testi-kinesztetikus szupererők fejlesztésére?

Fontos, hogy a testnevelés órák tananyaga, a sporttechnikák, játékok és versenyek mellett a jóga, a tánc, bármilyen kreatív mozgás vagy akár a mozgásos improvizáció is megjelenjen az iskolai tevékenységek között. Fejlesztően hat bármilyen ritmusgyakorlat, különböző jelbeszédek tanulása, kipróbálása. Ha a drámapedagógia a mindennapokban megjelenik, akkor biztosan tudatosan is foglalkozhatnak a gyerekek a mimika, a gesztikuláció és testbeszéd értelmezésével és gyakorlásával. Ha például különböző egyensúlyozó eszközök, hinták, labdák állnak a gyerekek rendelkezésére és azokat mind a tanórák, mind a szünetek alatt használhatják, már rengeteg lehetőséget kapnak arra, hogy fejlődjenek ezen a téren. Ha a pedagógusok stressz- és feszültségoldó technikákat, légzőgyakorlatokat tanítanak a gyerekeknek, azzal jó úton indítják el őket a testtudatos létezés felé.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.