Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Szupererőink 8. - Testi-kinesztetikus intelligencia

Mi is ez? Ez az intelligencia terület képessé tesz minket a testünk változásainak, a testmozgás, egyensúly, testtartás, statikus helyzetek intenzív, tudatos érzékelésére és irányítására. Ennek az intelligenciának a segítségével könnyedén tudjuk a testünket és testrészeinket tökéletes egyensúlyban mozgatni, képesek vagyunk a testünkkel (mimika, gesztikuláció, tánc) érzelmeket kifejezni, különböző mozgásformákat (sport, tánc) elsajátítani, vagy tárgyakat, eszközöket használni, elkészíteni. A többszörös intelligenciáról szóló bevezető cikkünket itt találjátok: http://szulo2pont0.hu/munka/770-tudod-miben-kiemel...

Magába foglalja a praktikus intelligenciát (ennek révén vagyunk képesek problémák fizikai úton való megoldására) és az érzelmeink és gondolataink kifejezésének képességeit is, a testmozgáson (mimika, testbeszéd, tánc, stb.), a manuális, előadó és képzőművészeti alkotó tevékenységeken keresztül.

Miből láthatod, hogy a te gyereked jól áll ezekkel a szupererőkkel?

Ha kifejezetten szereti a kézművességet, a barkácsolást, szerelést, ha keresi és előnyben részesíti a mozgással, művészeti, alkotó tevékenységgel kapcsolatos élményeket, tapasztalatokat, szereti az érintést adni és kapni és nagyon szereti megfogni, letapogatni a tárgyakat valószínűleg erős ezen a területen. Ő az a gyerek, aki szinte azonnal ügyes, bármilyen sportról van szó. Ő az, aki kétévesen magabiztosan közlekedett a kisiskolásoknak tervezett mászókák legtetején is, míg az aljában borzadva súgtak össze az anyukák, hol lehet a felelőtlen anyja ennek a szegény gyereknek. Ha valamilyen csapatsportot űz, az edzője könnyen lehet, hogy jól fejlett játékintelligenciával „vádolja”.

Hogyan segítheted a fejlődésben?

Alapvető, hogy egészséges testtudattal rendelkezzen a gyermeked, hogy reális legyen a testképe.A szem-kéz koordináció és a finommozgások fejlesztéséhez klasszikusan jó tevékenység a gyöngyfűzés, de talán még jobb móka meztelen lábujjakkal fölszedni a parkettáról a szétgurult üveggolyókat. Ha a te gyermekedet sokkal jobban érdekli a gasztronómia, mint a kézműveskedés, akkor tanuljatok meg együtt pálcikával enni. A mozgáskoordinációt kifejezetten fejleszti a korcsolyázás, a trambulinozás, a kalandparkok pályái. Izgalmas kaland lehet egy hastánc tanfolyam, mert ebben a mozgásformában alapvető a testrészek, izomcsoportok izolált és tudatos használata. Minden más egyéni és társastánc komplexen hat a testi-kinesztetikus képességeinkre.

Miből tudhatod, hogy az iskolában figyelnek a testi-kinesztetikus szupererők fejlesztésére?

Fontos, hogy a testnevelés órák tananyaga, a sporttechnikák, játékok és versenyek mellett a jóga, a tánc, bármilyen kreatív mozgás vagy akár a mozgásos improvizáció is megjelenjen az iskolai tevékenységek között. Fejlesztően hat bármilyen ritmusgyakorlat, különböző jelbeszédek tanulása, kipróbálása. Ha a drámapedagógia a mindennapokban megjelenik, akkor biztosan tudatosan is foglalkozhatnak a gyerekek a mimika, a gesztikuláció és testbeszéd értelmezésével és gyakorlásával. Ha például különböző egyensúlyozó eszközök, hinták, labdák állnak a gyerekek rendelkezésére és azokat mind a tanórák, mind a szünetek alatt használhatják, már rengeteg lehetőséget kapnak arra, hogy fejlődjenek ezen a téren. Ha a pedagógusok stressz- és feszültségoldó technikákat, légzőgyakorlatokat tanítanak a gyerekeknek, azzal jó úton indítják el őket a testtudatos létezés felé.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.