Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Mi a teendő, ha a kamaszod visszautasítja a segítségedet?

Teljesen normális, ha a tizenévesek önállósodni szeretnének. Ha a tanulási és figyelemzavaros kamaszod frusztrálónak találja a házi feladat megírását, lehet, hogy nem fogja elfogadni a segítségedet. Próbáld meg megfejteni az elutasítás okát és gondold végig, hogy mit tehetsz. 

Miért utasítják vissza a tinik a segítséget?

Mire a gyerekek középiskolások lesznek elkezdik az önállósodás egy újabb szakaszát. A tanulási és figyelemzavaros tizenévesek frusztrálónak érezhetik az iskolát és hezitálhatnak a szülőről való leszakadás és a másokra való támaszkodás között.

Ha a gyerek tehetetlennek érzi magát, lehet, hogy elhanyagolja a házi feladat megírását és nem is kér tőled segítséget. Ezt valószínűleg azért teszi, mert a visszautasítás egyfajta kontroll érzetét adja. Úgy érzi, ez az egyetlen mód arra, hogy ura legyen a helyzetnek. Lehetséges, hogy dühvel próbál elszakadni azoktól, akiktől a leginkább függ. Ami azt jelenti, hogy nem lesz nyitott a segítségedre.

Mit tehetsz, ha visszautasítja a segítségedet?

Ha úgy tűnik, hogy a kamaszod nem motivált abban, hogy elfogadja a segítségedet, tudd, hogy ő igazából motivált. Motivált az elutasításban. Minél több energiát viszel abba, hogy vitatkozz vele, annál nagyobb elánnal fog visszautasítani.

Próbálj arra összpontosítani, hogy ne vitatkozz vele. Azzal kezd, hogy egyet hátra lépsz és megkérdezed, hogy ő mit gondol. Lehet, hogy jó tervei és ötletei vannak az iskolában és az otthon töltött időre vonatkozóan. Te is megpróbálhatod ösztönözni, hogy tegyen lépéseket az ügy érdekében. Esetleg szeretne egy szerződést írni, amiben meghatározzátok a céljait és kötelességeit? Megbeszélhetitek a következményeket is: Mi történik, ha nem tartja be a szerződést? Egy ilyen szerződés biztosítja azt az önállóságot, amire vágyik, valamint ösztönzőleg hat arra nézve, hogy a kívánt cél felé haladjon.

Biztosítsd arról, hogy a segítségkérés nem a gyengeség, hanem az érettség jele!

Ha szeretne, de nem tud tőled segítséget kérni, együtt fejlesszétek az önálló érdekérvényesítő készségét.

Ha nem tőled akar segítséget kérni, beszéld meg vele, milyen típusú segítséget kaphat attól függően, hogy hogyan szeretne tanulni. Lehet, hogy szívesebben dolgozik egyedül egy számítógépes program segítségével a számtan feladatain, minthogy valaki segítene neki. De az is lehet, hogy külső segítségre lesz szükség az iskolai feladatok elvégzéséhez.

Külső segítség kérése

Ha tőled nem fogadja el a segítséget, jó ötlet lehet idősebb iskolatársakhoz fordulni. Valószínűleg könnyebben fogadja el egy olyan valaki tanácsát, aki korban közelebb áll hozzá. Érdemes lehet megkérni az iskolát, hogy hozza össze egy idősebb tanulóval. Fejlesztő pedagógus, mentor, tanár támogatását is kérhetjük az iskolában, aki hatékonyabban tud segíteni, mint egy átlag szülő.

Nehéz végignézni a gyerek ellenállását, ha tudjuk, hogy szüksége lenne rá. Nem kell egyedül magadra vállalni a felelősséget. Növeld gyermeked bizalmát azzal, hogy tiszteled és tárj elé lehetőségeket, amelyekhez, illetve akikhez szívesen fordul segítségért.

Kulcsmondatok:

A tinédzserek önállósodni szeretnének, de még mindig szükségük van támogatásra.

Sok ember képes segíteni az iskolai feladatokban és érzelmi támogatást nyújtani.

Fontos a fejlesztő pedagógusokkal, mentorokokkal, tanárokkal való együttműködés.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.