Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Mi a teendő, ha a kamaszod visszautasítja a segítségedet?

Teljesen normális, ha a tizenévesek önállósodni szeretnének. Ha a tanulási és figyelemzavaros kamaszod frusztrálónak találja a házi feladat megírását, lehet, hogy nem fogja elfogadni a segítségedet. Próbáld meg megfejteni az elutasítás okát és gondold végig, hogy mit tehetsz. 

Miért utasítják vissza a tinik a segítséget?

Mire a gyerekek középiskolások lesznek elkezdik az önállósodás egy újabb szakaszát. A tanulási és figyelemzavaros tizenévesek frusztrálónak érezhetik az iskolát és hezitálhatnak a szülőről való leszakadás és a másokra való támaszkodás között.

Ha a gyerek tehetetlennek érzi magát, lehet, hogy elhanyagolja a házi feladat megírását és nem is kér tőled segítséget. Ezt valószínűleg azért teszi, mert a visszautasítás egyfajta kontroll érzetét adja. Úgy érzi, ez az egyetlen mód arra, hogy ura legyen a helyzetnek. Lehetséges, hogy dühvel próbál elszakadni azoktól, akiktől a leginkább függ. Ami azt jelenti, hogy nem lesz nyitott a segítségedre.

Mit tehetsz, ha visszautasítja a segítségedet?

Ha úgy tűnik, hogy a kamaszod nem motivált abban, hogy elfogadja a segítségedet, tudd, hogy ő igazából motivált. Motivált az elutasításban. Minél több energiát viszel abba, hogy vitatkozz vele, annál nagyobb elánnal fog visszautasítani.

Próbálj arra összpontosítani, hogy ne vitatkozz vele. Azzal kezd, hogy egyet hátra lépsz és megkérdezed, hogy ő mit gondol. Lehet, hogy jó tervei és ötletei vannak az iskolában és az otthon töltött időre vonatkozóan. Te is megpróbálhatod ösztönözni, hogy tegyen lépéseket az ügy érdekében. Esetleg szeretne egy szerződést írni, amiben meghatározzátok a céljait és kötelességeit? Megbeszélhetitek a következményeket is: Mi történik, ha nem tartja be a szerződést? Egy ilyen szerződés biztosítja azt az önállóságot, amire vágyik, valamint ösztönzőleg hat arra nézve, hogy a kívánt cél felé haladjon.

Biztosítsd arról, hogy a segítségkérés nem a gyengeség, hanem az érettség jele!

Ha szeretne, de nem tud tőled segítséget kérni, együtt fejlesszétek az önálló érdekérvényesítő készségét.

Ha nem tőled akar segítséget kérni, beszéld meg vele, milyen típusú segítséget kaphat attól függően, hogy hogyan szeretne tanulni. Lehet, hogy szívesebben dolgozik egyedül egy számítógépes program segítségével a számtan feladatain, minthogy valaki segítene neki. De az is lehet, hogy külső segítségre lesz szükség az iskolai feladatok elvégzéséhez.

Külső segítség kérése

Ha tőled nem fogadja el a segítséget, jó ötlet lehet idősebb iskolatársakhoz fordulni. Valószínűleg könnyebben fogadja el egy olyan valaki tanácsát, aki korban közelebb áll hozzá. Érdemes lehet megkérni az iskolát, hogy hozza össze egy idősebb tanulóval. Fejlesztő pedagógus, mentor, tanár támogatását is kérhetjük az iskolában, aki hatékonyabban tud segíteni, mint egy átlag szülő.

Nehéz végignézni a gyerek ellenállását, ha tudjuk, hogy szüksége lenne rá. Nem kell egyedül magadra vállalni a felelősséget. Növeld gyermeked bizalmát azzal, hogy tiszteled és tárj elé lehetőségeket, amelyekhez, illetve akikhez szívesen fordul segítségért.

Kulcsmondatok:

A tinédzserek önállósodni szeretnének, de még mindig szükségük van támogatásra.

Sok ember képes segíteni az iskolai feladatokban és érzelmi támogatást nyújtani.

Fontos a fejlesztő pedagógusokkal, mentorokokkal, tanárokkal való együttműködés.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.