Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

Iskolakeresés 10 lépésben

Lassan újra időszerű a kérdés, milyen iskolát válasszak a gyermekemnek? Ha még nem találtad meg kisgyermeked számára az igazi sulit, vagy ha még a kereséssel sem indultál el, 10 szempontot hoztunk Neked, hogy segítsen, milyen irányba indulj.

1. Elsőként a legfontosabb, hogy összeszedd, mik a legfontosabb elvárásaid az iskolával szemben. Például a teljesítmény, versenyek, siker, eredmények, a gyermek közérzete, családias hangulat, tehetséggondozás, egyéni figyelem vagy a felszereltség, a környezeti adottságok.

2. És ugyanilyen fontos, hogy összeszedd, vajon mik a legfontosabbak a gyermeked számára. Mert bár egy kisiskolás nem áll kész szempontrendszerrel az iskolaválasztás elé, de már nagyon sok tapasztalattal rendelkezünk az óvodás éveiről. Igyekezzünk az ő egyéniségét figyelembe venni, ne csak a saját elvárásainkat.

3. Vegyük figyelembe a családunk szokásait, életvitelét, világfelfogását. Fontos, hogy az iskola illeszkedjen a családunk életéhez. Ne legyen túl messze se földrajzilag, se gondolatilag.

4. Legyünk bizonyosak abban, hogy gyermekünk testileg és lelkileg is fel van készülve az iskolára. Ha bármiben bizonytalanok vagyunk, akkor kérjük ki szakember véleményét, és vagy várjunk még egy évet, vagy keressünk speciális iskolát. A lassabb lépések biztosabbak, mintha belekényszerítjük egy teljesíthetetlen elvárásrendszerbe.

5. Ki lesz az, aki a gyermekünkkel tölti az időt az iskolában. Azaz ismerjük meg mielőbb a pedagógust! Azok az iskolák, akik nem engednek bepillantást mindennapi életükbe, ahol nehéz a tájékozódás, ahol megtagadják a tanítókkal való előzetes konzultációt, biztosan nem jó hely a gyerekek számára. Lehetőleg a gyerek is találkozzon előre a tanítóval, a hellyel, hogy ne a teljes ismeretlenbe csöppenjen. Megnyugtató, bizalommal teli légkörbe kell érkeznie a kisiskolásnak.

6. Ismerjük meg az iskola pedagógiai programját is. Milyen lesz a napirend, hogyan tervezik az évet, milyen egyéb programokat biztosítanak a gyerekek számára. Hogyan értékelik, és mennyi feladatot adnak a gyerekeknek. Az iskolai élet aktivitásra, barátságokra, a társas élet szépségeire is felkészíti a gyermekeket, vagy csak a követelményrendszer mentén zajlik az élet.

7. Mennyire “gyerekbarát” az iskola. Nézzük meg a dekorációt, a szünetek hangulatát, vagy magát a felvételi eljárást. Nem félni mennek a gyerekek az iskolába, hanem tanulni és élni.

8. Van-e olyan iskola, ahová gyermekem barátai is mennek? Nehéz közös nevezőt találni a szülőtársakkal, de hihetetlen biztonságot adhat a gyerekeknek, ha olyanokkal ülnek egy osztályban, akik közül néhányukkal már ismerik egymást. Pláne ha még barátok is!

9. Van-e elegendő idő és tér a mozgásra. Olyan mintha titkolnánk, hogy a 6-7 éves gyerekek számára az egyik legfontosabb tevékenység a futás, ugrálás, rohangálás. Jó lenne, ha ezt az iskolában is tudná a tanítónéni. És még ha ehhez alkalmazkodna is, az maga volna a csoda!

10. Ha ezeket a szempontokat körbejártuk, nyugodjunk meg, hogy jól döntünk. És ne veszítsük szem elől, hogy gyermekünk boldogságra és sikerre vezető útját nem az iskola, hanem a család teremti meg.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?
iskola, óvoda

Nevelni ésszel, szívvel, vagy hagyománnyal?

Mindenki ért a gyerekneveléshez. Mindenki vagy nevelt, vagy nevel vagy őt nevelték, de bármilyen vonatkozásban is találkozik a neveléssel, szakértővé válik. A saját élmény, az otthonról hozott hagyomány és tapasztalat erősebb bármilyen szakszerű megnyilatkozásnál, sőt akár ellentétes állásfoglalásként is megél egymás mellett.

 

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Lehet egy kérdéssel több?
határon túl

Lehet egy kérdéssel több?

Bennem megfogalmazódott vagy száz, amit fel kellett volna anno a fehér habos helyett a halványzöld, gyöngyös gallérúban, mert az én koromhoz (26) , az én helyzetemben... A kétéves lányom ordibált a szertartás alatt, hogy APA KOPASZ, jelzem legalább nem a császárról és a meztelenségről szólt az ének, de egyszerűen azóta is bánom, hogy ha már egyszer jelmezt húztam, - egyáltalán minek kell az a jelmez? - akkor miért nem lehetett 1000%osan. Szóval a kérdéseket miért nem tettem fel előtte, vagy közvetlen utána, vagy az eltelt húsz év során, és akkor most nem érezném úgy magam, mint a fuldokló, mikor a jószándékú segítők első lépésként bedugaszolják a végső menedék nádszálat a szájában.

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat
ajánló

A főzés, ami többféle intelligenciaterületet is megmozgat

Bevallom, fejben jobban főzök. Meg ízlelni is jobban szeretek. Szóval sosem voltam az a tudatos kitchen women. Mégis, most amellett kampányolok, hogy főzzetek a gyerekeitekkel, meg nélkülük is sokat, mert az élet olyan területeit nyitja meg, amire nagyon kevés időnk jut!

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.