Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

szerző fényképe nianna

Figyelem, öszpontosítás, koncentráció… a lehetetlen kihívás

Míg ezt a kis összeállítást készítettem, négyszer szólalt meg a telefonom, háromszor néztem rá a postafiókomra, eszembe jutott gyorsan kiteregetni, és a mellettem lévő bevásárló listára is felírtam időnként egy-egy tételt. Lent az utcán két autó dudált, elment egy mentő, kb 5 busz, és a szomszéd is bevágta egyszer az ajtót. És a gyerekeink sincsenek ezzel másképp.

Tovább
Szex az iskolában?

Mármint kinek a dolga a felvilágosítás? Szülőé, baráté, az iskoláé? Nehéz kérdés, és egyre korábban kerül elő. Nem olyan régen, a nyolcéves fiam egyik este megkérdezte tőlem: „neked milyen érzés volt a papával szexelni?” És fapofával válaszoltam, hogy jó. Ebből egy nagyon komoly és fontos beszélgetés kerekedett.

Tovább
Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Tovább
Ezeket a kérdéseket tedd fel magadban az iskolai tanév végén

Az év végi utolsó hetek sok helyen megkeserítik azokat a napokat, amit a jól megérdemelt pihenés közeledte adhat. Az utolsó hajrá, a rákészülés, az „ezt a dolgozatot még a lehető legjobban kell teljesítenem” elvárás egy hazug és értelmetlen világra utal. Nem így kéne véget érnie egy fáradságos munkának.

Tovább
A banánköztársaság újabb fenegyereke I.

A választások óta eltelt néhány hétben sokféle elemzést és értelmezést olvashattunk. Magam nem hiszem, hogy válaszokat tudnék adni a kérdésekre, azonban erősen gondolkodóba estem, milyen világképet kapunk, milyen hétköznapokban kell leélnünk az életünket. És most itt van nekünk Kásler Miklós miniszter úr, aki összefoglalja, melyek azok a legfontosabb gondolatok, amelyekhez igazodnunk kell.

Tovább
Egy dolgozat margójára

Az iskolában azt tanultuk, hogy meg kell felelni. Jól kell válaszolni és hibátlannak kell lenni, mert különben semmit sem érsz. Mindezt önállóan és egyedül kell véghezvinni, mert a segítséggel elért eredmény kevesebbet ér. Biztosan erről szól a világ, és van ennek értelme? Vagy csak egy régi szokás, egy teljesíthetetlen elvárás, amivel nyomorgattuk magunkat és most a gyerekeinket is?

Tovább
A japán oktatás 10 jellemzője, ami miatt irigykedünk erre a nemzetre

A japánok az intelligenciájukról, a kicsattanó egészségükről, az udvariasságukról, és az életvitelükről híresek. De miért olyan különleges és egyedülálló ez a nemzet? A Bright Side szerint a menő oktatási rendszerük miatt.

Ismerjük hát meg, és döntse el ki-ki maga, mennyire tartja követendőnek az oktatási rendszerük felfogását.

Tovább
Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.

Tovább
Korlátok és szárnyak - amikor a gyerek üt 2.

A düh és az agresszió valamennyiünk problémája nem csak a gyereké vagy a házastársé. Együtt vagyunk felelősek érte. Ha a gyerekünk belénk rúg, mert nem veheti fel a nyári szoknyát egy novemberi reggel, akkor bármennyire is felpaprikázódunk, ő az, aki nagyobb bajban van az adott szituációban, és nálunk van a megoldás kulcsa!

Tovább
Korlátok és szárnyak – amikor a gyerek üt 1.

Próbáljuk gyerekeinket fékezni. Megállítani az erőszakot. Általános az a vélekedés, hogy az utóbbi generációknál jelentősen megnövekedtek az erőszakos cselekmények. De vajon rájöttünk mit kell tennünk?

Tovább
Nem vagy többé a barátom! - A barátság, mint kapcsolat tanulása

Banális, de elbűvöl, hogy a kisgyerekek milyen korán egyéni szimpátiával, preferenciával bírnak egymás iránt. Van, aki bejön, van, aki nem. És hiába mondja a sok buggyant felnőtt, hogy nézd, ott egy kisgyerek játssz vele, ha nem szimpi, te sem beszélgetsz a szomszéd nénivel. 

Tovább
Fegyelem mindenek felett

Nagyon emlékszem, amikor gyerek, majd kamaszkoromban kifejezetten inspirált minden tiltás, feddés az ellenszegülésre. Egyre nagyobb kedvvel és megállíthatatlanul álltunk ellen minden regulának. Még ma is ösztönösen gyomortáji izgalom fog el, ha valamit nem szabad. Nekem ne lenne szabad?! Pedig nem vagyok egy igazi anarchista típus.

Tovább
Leszakadók – akik kilógnak a generációelméleti jellemzés alól

A digitális kor gyermekeire sokféle jellemzőt csokorba tudunk szedni. Számunkra is tanulási folyamat, hogyan tekintsünk rájuk, miként közelítsünk hozzájuk szülőként, pedagógusként. De nem mehetünk el azok mellett, akik szintén e kor szülöttei, de földrajzi vagy szociális elhelyezkedésük okán, mégsem illeszkednek bele a dotcom gyerekek sorába. Kik ők?

Tovább
Szerepjáték, a gyerekek legjobb támasza

A játék az élet dolgaira tanít. Tét nélkül próbálgathatjuk. Segít örülni a sikernek, büszkévé tesz, önismeretre, kudarctűrésre tanít. A szerepjáték során belebújunk vágyott vagy félt képeinkbe, ezzel erőt adva ahhoz, hogy elhiggyük, felül tudunk kerekedni a nehézségeken.

Tovább
Iskolapolgárok

Pistike ellenörzőjébe beír a tanár: Tisztelt Szülő! Pistike az órán fegyelmezetlen volt. Aláírás: Osztályfőnök. Szülő válasza: Tisztelt Osztályfőnök! Pistike este nem ette meg a spenótot. Aláírás: szülő.

A fenti megtörtént “levelezés” mellett sok hasonlót ismerünk, ha máshonnan nem, a közösségi oldalakról. S jól példázzák a groteszk helyzetet, ami kialakulhat, ha tanár és szülő áthárítja egymásra a gyereknevelés problémáját, ahelyett, hogy együttműködne. De hogyan?

Tovább
A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Tovább
Influenza miniszabi, azaz miért jó, ha beteg a gyerek

Ha beteg a gyerek, az sosem jó. És soha nem is jön jókor. Mert elmarad a nagypapa születésnapja, lemaradunk egy fontos utazásról, karácsony van, vagy éppen az év legfontosabb projektzárója zajlik a munkahelyen. Arról nem is beszélve, hogy szenved a gyerek. De ha már beteg, mi lenne, ha összegyűjtenénk, mi benne a jó?!

Tovább
Demokratikus nevelés

Na, annál unalmasabb dolog vélhetően nincs, mint amikor valaki egy konferenciáról ír beszámolót. Én mégis most valami hasonlót teszek. De biztosíthatlak benneteket, lesz ebben néhány olyan mondat, amiért érdemes végigolvasni ezt a pár bekezdést. Különösen azoknak, akiket valóban érdekel, hogyan lehet partnerként, együttműködve terelgetni a gyerekeket, berendezni egy családot, netán egy osztályközösséget. 

Tovább
Március idusa

Tegnap reggel ünneplőben és kokárdával mentek a gyerekek az iskolába. Március 15-i ünnepre készültek. A kisiskolás fiú büszkén tűzte a mellére a trikolort, tudja már, hogy valami hazafias, katonás dologról van itt szó. Egy ünnepről, ami számára egy szép és nemes történet, fegyverekkel, ágyúkkal, énekekkel. A kamasz fintorogva, szájat húzva méregeti a szalagot, ő ugyan nem tűz magára semmilyen jelet. A felnőtt pedig megilletődve, bizonytalanul, kicsit zavarban is, mit tegyen a nemzet ünnepén?!

Tovább
<< < 1 - 19 / 112 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Te megütöd a gyereked?
iskola, óvoda

Te megütöd a gyereked?

A büntetés szüli az erőszakot.

Vertek gyerekkorodban? Akkor talán azt gondolod, hogy ez jó módja a gyereknevelésnek. Vagy talán nem akarsz pofonokat osztogatni, de nem tudod elképzelni, hogy lehet máshogy is csinálni? Azok a szülők, akiket nem ütöttek meg gyerekkorukban, maguk sem pofozkodnak, mert rosszul éreznék magukat. És tudod mit? Úgy gondolják, hogy van más útja-módja is a nevelésnek. Tény, hogy azok a gyerekek, akiket vernek, nehezebben tudják kordában tartani az érzelmeiket és többször keverednek bajba.

Az anyáknak a napja
interjúk

Az anyáknak a napja

A hétvégi anyák napján gondolkoztam. Ahogy lapozgattam a FB-ot, a sok anyuka a gyerekével, és sok gyerek az anyukájával...

És azon gondolkodtam, mitől olyan suta az anyák napja és mégis mitől fontos ez mindenkinek? Hogy miben rejlik a nagyszerűsége és a megismételhetetlensége?

Íme, milyen változással van napi 15 perc mozgás a gyerekek egészségére
határon túl

Íme, milyen változással van napi 15 perc mozgás a gyerekek egészségére

Egy szuper kezdeményezésről olvastam a The Conversation weboldalon. A világ 35 országának 3600 általános iskolájában már bevezették azt, hogy iskolaidőben kiviszik a tanulókat az udvarra, ahol 15 percen keresztül kell futniuk vagy gyalogolniuk. Azok, akik futnak kb. 1,6 km tesznek meg naponta. 

Figyelem, öszpontosítás, koncentráció… a lehetetlen kihívás
ajánló

Figyelem, öszpontosítás, koncentráció… a lehetetlen kihívás

Míg ezt a kis összeállítást készítettem, négyszer szólalt meg a telefonom, háromszor néztem rá a postafiókomra, eszembe jutott gyorsan kiteregetni, és a mellettem lévő bevásárló listára is felírtam időnként egy-egy tételt. Lent az utcán két autó dudált, elment egy mentő, kb 5 busz, és a szomszéd is bevágta egyszer az ajtót. És a gyerekeink sincsenek ezzel másképp.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.