Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

szerző fényképe Rét Ágnes

Megfélemlítés, zaklatás, bántalmazás

A bántalmazás világszerte problémát jelent az iskolák számára. Egy viszonylag gyakori viselkedési formáról beszélünk, de sajnos, nehéz megjósolni a bántalmazott diákok számát, mivel különböző módon történik a bullying mérése. Egy 2014-es tanulmány arra mutatott rá, hogy a gyerekek 35%-a valamilyen módon részese volt zaklatásnak. Ez azt jelenti, hogy egy 30 fős osztályból 10 tanuló megfélemlítés áldozata lesz. A Childline (gyerekek számára létesített, Nagy-Britanniában ingyenesen elérhető segélyvonal) szerint a bántalmazás az első három probléma között szerepel, ami miatt kapcsolatba lépnek velük a gyerekek.

 

Tovább
Ezeket a viselkedési módokat várd el a gyerekedtől és magadtól iskolakezdéskor

Az iskolakezdés napjai, hetei egy nagyon speciális időszak. Egyfajta izgalom van a levegőben, új íróeszközöket vásároltok, új füzeteket és talán új ruhákat is. Egyben az átmenet ideje is, a könnyen megszokott nyári pihenésből át kell állni a szoros iskolai időbeosztásra, vissza kell térni az iskolapadba, vagy meg kell kezdeni az első iskolás napokat.

Tovább
Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Tovább
Az agresszió agressziót szül!

Az egyik legfőbb gyereknevelési tabu az, hogy elismerik-e a szülők, hogy verik a gyereküket, vagy sem. A Children’s Society felmérése szerint, a szülők mindössze 14%-a gondolja elfogadhatatlannak a verést. Furcsa, hogy még mindig nagyon sok szülő választja a verést, mint elfogadható büntetési formát, amikor már mindenfajta nevelési módszerük csődöt mondott.

Tovább
6 módja, ahogyan segíthetsz az kisiskolás gyerekednek barátokat szerezni

A gyerekek többsége az iskola első éveiben kezdi el kialakítani az első komoly barátságait. De sokan mások nem tudják hogyan is tegyék ezt. Megosztunk veletek néhány olyan módszert, amivel segíthettek a kisiskolásaitokat elindítani ezen az úton.

Tovább
6 tipp, hogyan tudod csökkenteni a gyereked iskolakezdés miatti szorongását

Az elmúlt 11 hétben a szorongó gyerekek felszabadultan élték mindennapjaikat. Amikor ezeknek a gyerekeknek újból vissza kell ülniük az iskolapadba, érthetően újból elkezdenek szorongani. Lehet, hogy nem sikerül teljes mértékben megnyugtatnod, de álljon itt néhány tipp, amely segíthet a szorongás leküzdésében.

Tovább
Iskolakezdés Addie Williams tanárnő szemével

Érdemes olvasgatni  Addie blogját, szülőnek, tanárnak egyaránt, mert okos, szellemes, kreatív ötleteivel kiszínezhetjük napjainkat. Mi nagyon szeretjük a személyességét, hogy nem egy távoli csillag ragyog rá a gyerekekre, hanem egy hús-vér ember, aki kinyitja önmagát. Ez a suli indító foglalkozás is ezt mutatja. Mert amúgy mi más is lehetne érdekesebb a tanár magánéleténél? Talán az osztálytársunké? (szerk)

Tovább
6 tipp szülőknek a könnyed iskolakezdéshez

Az iskolakezdés rengeteg változást hoz: új tanárokat, új napirendet, új iskolai követelményeket. A sikeres újrakezdés kulcsa a tervezés. Álljon itt hat, már szülők által kipróbált ötlet.

Tovább
A kettős anyanyelvűek máshogy ítélik meg az idő múlását, mint azok, akik csak egy nyelvet beszélnek

Kutatók úgy vélik, hogy a kétnyelvűség hosszú távon előnyökkel járhat a mentális jólét szempontjából. Azok számára, akik csak egy nyelvet beszélnek, a két- vagy többnyelvűek csodabogárnak tűnhetnek. Vajon milyen nyelven gondolkodnak? Közben átváltanak egyikről a másikra? Csak az egyik nyelven álmodnak, vagy mindkettőn? Kiderül, hogy ezek a kérdések nem hiábavalóak, a kétnyelvűek valóban másképpen ítélik meg az idő múlását.

Tovább
11 kielégítő válasz gyerekeink azon kérdéseire, amire hirtelen nem tudjuk, mit feleljünk

Néha a gyerekek olyan kérdéseket tesznek fel, hogy nem tudjuk sírjunk-e vagy nevessünk. De fontos megismerniük a korrekt választ. Nem helyes, ha elengedjük a fülünk mellett, vagy nem mondunk igazat, esetleg kinevetjük a naiv kérdés miatt.

Íme, a 11 legmegfelelőbb válasz a legösszetettebb kérdésekre.

Tovább
Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Tovább
Miért jó, ha rossz a hangulatod? A szomorúság meglepő előnyei

A Homo Sapiens egy nagyon szeszélyes faj. Annak ellenére, hogy a szomorúság és a rossz hangulat mindig is az emberi tapasztalat részét képezték, most olyan korban élünk, amely figyelmen kívül hagyja vagy leértékeli ezeket az érzelmeket. Manapság néhány normál emberi érzelmet, mint pl. az átmeneti szomorúságot, gyakran rendellenességként kezeljük. A manipulatív reklámokban azzal az üzenettel találjuk szemben magunkat, hogy ha nem vagyunk folyamatosan boldogok, akkor valamit nagyon elrontottunk. De jó, ha tudjuk, a rossz hangulat továbbra is fontos részét képezi a mindennapjainknak.

Tovább
A középsőgyerek-szindróma megelőzése

Tanulmányok kimutatták, hogy a középső gyerekek gyakran kevésbé állnak közel a szüleikhez. És ez érthető is. Soha nem voltak az „egyetlen gyerek” kategóriában, mint a legidősebb gyerekek, viszont kiestek a babastátuszból, amikor megszületett a kistestvérük. Általában rövidebb ideig lehetnek babák és kevesebb szülői figyelmet kapnak. Gyakran valóban előfordul, hogy a középső gyerekek kevésbé állnak közel a szüleikhez, mivel kevesebb személyes idő jut a szoros gyerek-szülő kapcsolat kiépítésére.

Tovább
Szülőnek lenni folyamatos búcsúzkodást jelent

A közelmúltban, amikor egy repülőtéren várakoztam a biztonsági átvilágításnál, tanúja voltam annak, mit is jelent egy fiatal felnőtt szülejének lenni. Egy főiskolás korú lány állt mögöttem jól megpakolt hátizsákkal, nyakában lógó fülhallgatóval és beszélgetett a tőle néhány méterre álló apjával.

Tovább
52 dolog, amit szeretném, ha tudna a fiam

Ha az otthonodban akár csak egy olyan fiú is van, aki éppen a kamaszkor küszöbén áll, akkor ne menj sehova, olvasd el ezt. Álljanak itt azok a mondatok, amiket szeretném, ha tudnának a serdülő fiaim…. ha végre meghallgatnának.

Tovább
Fejlett szociális intelligenciát minden óvodásnak!

Az óvodások szociális lények, általában nagyon érdeklődnek más gyerekek iránt és gyorsan megjegyzik és magukévá teszik a társadalmi normákat. Egyre jobban tudják kontrollálni saját érzelmeiket, egyre könnyebben tudják verbalizálni az érzéseiket, ezzel megnyitnak egy sor egyéb lehetőséget a kiabáláson és a verekedésen felül. Ilyenkor jön el a tökéletes időpont ahhoz, hogy megtanítsuk azokat a társadalmi elvárásokat, amik egész életük során el fogja őket kísérni.

Tovább
Kedves büdös, motiválatlan, lusta, mélabús és összezavarodott 14 éves fiúk mamája!

A nagy problémám az, hogy a 14 éves fiamat egyáltalán nem érdeklik az iskolai tanulmányok. Egyáltalán nem akar tanulni, nem akarja kijavítani a jegyeit, nem érdekli a jövője. A jegyei gyengék és néhány területen egyre rosszabbul teljesít, megbukik. Nem tesz egy ici-pici erőfeszítést sem, nagyon lusta. A saját szavaival élve, nem akar idegeskedni. És ráadásul nem képes megérteni, hogy milyen izzadságszaga van és hogy nem lehet mocskos ruhákban járni. Segítsen! És Maggie az alábbi tanácsot adta.

Tovább
5 dolog, amit tehetünk, hogy javítsunk gyermekeink táplálkozási szokásain

Az étkezési szokások a korai gyermekkorban alakulnak ki és jól vagy rosszul, de kihatnak a serdülőkorra, valamint még a felnőttkorra is. Egy új tanulmányban kimutatták az összefüggést a 2-3 éves gyerekek és anyukájuk étkezési szokásai között. Forrás: theconversation.com

Tovább
30 lenyűgöző fotó iskolás lányokról a világ minden szegletéből

Nelson Mandela egyszer azt mondta: „Az oktatás a leghatékonyabb fegyver, amelynek segítségével meg tudjuk változtatni a világot.”

Tovább
<< < 1 - 19 / 160 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.