Kapcsolat Facebook Bejelentkezés

szerző fényképe Rét Ágnes

A fejlődéstudatos hozzáállás nem elég!

Ahhoz, hogy a diákok szembe tudjanak nézni az élet kihívásaival, a tanároknak törekedniük kell a készségek széles skálájának átadására. A tanárok hajlamosak azt hinni, hogy ha fejlesztik a diákok fejlődéstudatos hozzáállását, akkor eléggé felkészültek lesznek ahhoz, hogy szembe nézzenek az élet változásaival és kihívásaival. Pedig a fejlődéstudatos hozzáállás elsajátítása önmagában nem vértez fel senkit arra, hogy kihozza magából a lehető legtöbbet. 

Tovább
Ez nem az én feladatom!

A szülőség nagyon kemény munka. Sokan azt állítják, hogy a legnehezebb munka. Ami engem illet, biztos, hogy nehezebbé tettem magam számára a dolgom azzal, hogy több feladatot vállaltam el, mint amit kellett volna. Az én feladatom, hogy szeressem a gyerekeimet és törődjek velük, hogy megteremtsem nekik a biztonságot nyújtó környezetet és megtanítsam őket elnavigálni a nagybetűs életben. Az a feladatom, hogy megtanítsam a fiaimnak a helyes értékrendet és hogy az apjuk és én kedvesek legyünk velük. Az a feladatom, hogy jól iskolázott, felelős, jólelkű embereként induljanak el a világba. 

Tovább
Hogyan segíthetsz kialakítani a gyereked jó ítélőképességét?

Sok felnőtt lebénul, amikor nehéz döntéssel áll szemben. Mások, ami talán még rosszabb, önmaguknak ártó döntéseket hoznak és rendszeresen rossz ítélőképességről tesznek tanúbizonyságot. De senki sem születik jó ítélő-, és bölcs döntéshozatali képességgel. A jó ítélőképesség és a döntéshozatali képesség a tapasztalatszerzés és a reflexiók útján alakul ki. Ahogy egy bölcs mondás hangzik: Az ítélőképesség a tapasztalatokból fejlődik ki, a jó ítélőképesség pedig a rossz tapasztalatokból.

Tovább
3 ok (és a megoldások), amikor a gyerekek kitérnek a felelősség alól

Visszhangzik a ház a gyerekek üvöltésétől.

Belépsz a szobába és látod, hogy teljesen elborult az agyuk. Erre megkérdezed, hogy mi történt?

„Ő kezdte!” „Nem én kezdtem, ő kezdte!” „Nem!” „De igen!”
Ez a beszélgetés nem vezet sehova. „Megkérhetlek, hogy egymás után mondjátok el, hogy mi történt?”

„Nem hagyott békén!” „Nem, te nem hagytál békén!”

Az egymásra mutogatás folytatódik tovább. Senki sem ismeri el a hibáját. Senki sem mondja el a saját szerepét a veszekedésben.

Miért nem képesek beismerni?

„Mama, igaza van a tesómnak. Egyszerűen nem hagytam békén, pedig megkért rá. Iszonyú dühös voltam, nem voltam képes végiggondolni a tetteim következményét. Bocsánat.”

Igen, valahogy így. Ez olyan nehéz?

Tovább
Figyeljünk, ne csak hallgassunk!

„Mami, sétáltathatom a kutyát?” „Nem kicsim, nem vagy még elég nagy hozzá.”, „Papa, felmászhatok a fára?” „Nem drágám, túl veszélyes.” , „Egyedül szeretném felvenni a cipőmet.” „Nincs most erre időnk, nagyon sietünk.”, „Játszhatok?” „Nem, majd később.”

Tovább
A legjobb ajándék, amit a kamasz gyerekednek adhatsz, de ő sosem fogja magától kérni

Amikor fiatal voltam, egyetlen telefonunk volt. Egy vonalas. Egy szuperhosszú vezetékkel csatlakoztatva a falhoz. A zsinór elért az alagsori lépcsőig, ez volt az egyetlen hely, ahol senki nem hallott, amikor cseverésztem a barátnőimmel. Ha valaki éppen lógott a telefonon, két lehetőségem volt, vagy türelmesen vártam, vagy megsürgettem azt, aki beszélt.

Tovább
Hogyan váljunk tehetetlen szülőből magabiztos szülővé?

„Azt a játékot akarom!” – mondja a gyereked.

„Most nem, drágám, csak egy pár dologért ugrottunk be.”

„De én akarom!”

„Tudom, de….”

A gyerek határozottan közbevág: „Minden barátomnak van már és én is akarok egyet. Beteszem a bevásárlókocsiba.”

„Ühüm, jó, rendben.”

Összezavarodottan és legyőzötten odatolod a kocsit a pénztárhoz és megveszed a játékot. 

Tovább
3 tipp iskolai mobilhasználathoz, nem csak tanároknak

Ahhoz, hogy minél nagyobb tanulási potenciált hozzunk ki az iskolai mobiltelefonhasználatból és csökkentsük a figyelemelterelési faktort, kulcsfontosságú mihamarabb felállítani a mobilhasználattal kapcsolatos elvárásokat.

Tovább
Az agresszió agressziót szül!

Az egyik legfőbb gyereknevelési tabu az, hogy elismerik-e a szülők, hogy verik a gyereküket, vagy sem. A Children’s Society felmérése szerint, a szülők mindössze 14%-a gondolja elfogadhatatlannak a verést. Furcsa, hogy még mindig nagyon sok szülő választja a verést, mint elfogadható büntetési formát, amikor már mindenfajta nevelési módszerük csődöt mondott.

Tovább
14 ok, amiért te is azt szeretnéd, hogy a gyereked finn iskolába járjon

Tanulmányok szerint a finn iskolások a világ legjobban teljesítő diákjai közé tartoznak. Kevesebb időt töltenek az iskolában, mint más országbeli gyerekek és maximum 30 percet fordítanak naponta a házi feladat megírására.

A Bright Side feltárja, mi meg lefordítottuk nektek a finn oktatás titkát, amelyet a világ minden táján csodálnak. 

Tovább
Hogyan kezeljük a testvérféltékenységet?

Minden olyan családban, ahol egynél több gyerek van, minden bizonnyal versengés folyik a szülők figyelméért. A verseny hevesebb lehet azokban a családokban, ahol akár egy tanulási- és figyelemzavaros gyerek is van. A testvérek neheztelhetnek rájuk. Íme, néhány ötlet, hogy hogyan tudod megőrizni a békét.

Tovább
Mikor ne segíts a gyerekednek?

A gyereked nagyon sok mindent meg tud csinálni segítség nélkül. Természetesen, amikor látod, hogy küzd valamivel, szenved valamitől, segíteni szeretnél neki. De a fejlődésének, önbizalmának és függetlenedésének érdekében fontos megállni pár másodpercre, mielőtt közbeavatkoznál. Figyeld meg, hogy kínlódik valamivel, vagy éppen egy új készséget sajátít el.

Tovább
A "nem akarom" blues

„Nem akarok iskolába menni!”

Már hallottuk és még sokszor fogjuk hallani. Valójában néha mi magunk is azt gondoljuk, hogy „nem akarok dolgozni menni”. A gyerekek is és a felnőttek is néha szenvednek azoktól a dolgoktól, amiket meg kell csinálni. Ilyen például a mosogatás, a tiszta ruhák összehajtogatása, vagy a takarítás.

Tovább
Miért döntöttünk úgy, hogy nem mondjuk a gyerekünknek állandóan, hogy „csak óvatosan”?

Szülői pályafutásunk kezdetén úgy döntöttünk a férjemmel, hogy száműzzük a szótárunkból a „légy óvatos” kifejezést. Igazából az egész család szókészletéből ki akartuk tiltani, de úgy tűnik, a nagyszülők a DNS-ükben hordozzák és onnan kitörölhetetlen. 

Tovább
Ezeket a viselkedési módokat várd el a gyerekedtől és magadtól iskolakezdéskor

Az iskolakezdés napjai, hetei egy nagyon speciális időszak. Egyfajta izgalom van a levegőben, új íróeszközöket vásároltok, új füzeteket és talán új ruhákat is. Egyben az átmenet ideje is, a könnyen megszokott nyári pihenésből át kell állni a szoros iskolai időbeosztásra, vissza kell térni az iskolapadba, vagy meg kell kezdeni az első iskolás napokat.

Tovább
A házimunka nem opció!

Kivétel nélkül minden nap ez játszódik le: legalább egyszer emlékeztetem az összes gyerekemet (és akkor ez egy jó nap, ha csak egyszer), hogy ne felejtsék el megcsinálni az elvállalt házimunkájukat.

Tovább
Hogyan segítsd kamasz gyereked bimbózó függetlenedését?

„A 13 éves gyerekem állandóan a barátaival van. Mi lesz a családi együttléteinkkel?”

Abszolút helyén való, hogy a tinik egyre több időt töltenek a barátaikkal, mint a szüleikkel. A mi feladatunk, hogy támogassuk őket az önállóvá válásban, ami azt jelenti, hogy próbálgatniuk kell a szárnyaikat a nagyvilágban. Ha elfogadtuk kisgyermekként a függőségét és közben megerősítettük önálló személyiségét, akkor továbbra is ragaszkodni fog hozzánk még akkor is, ha már egyre több időt fog tölteni a barátaival, egyre jobban fókuszál a szenvedélyeire, amiket igazán szeret.

Tovább
Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Tovább
Iskolakezdés Addie Williams tanárnő szemével

Érdemes olvasgatni  Addie blogját, szülőnek, tanárnak egyaránt, mert okos, szellemes, kreatív ötleteivel kiszínezhetjük napjainkat. Mi nagyon szeretjük a személyességét, hogy nem egy távoli csillag ragyog rá a gyerekekre, hanem egy hús-vér ember, aki kinyitja önmagát. Ez a suli indító foglalkozás is ezt mutatja. Mert amúgy mi más is lehetne érdekesebb a tanár magánéleténél? Talán az osztálytársunké? (szerk)

Tovább
<< < 1 - 19 / 83 > >>

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Nemzeti ünnep az iskolában
iskola, óvoda

Nemzeti ünnep az iskolában

Vagy otthon, nehéz erről mit mondani a gyereknek. Mi, akik szülők vagyunk ezekben az években, jellemzően nem éltük meg október 23-át. Van, akinek a szülei sem, vagy csak csecsemő korúan. Mit keres ez a mi otthonunkban, iskoláinkban? Van-e keresnivalója?

Hogyan váljunk tehetetlen szülőből magabiztos szülővé?
interjúk

Hogyan váljunk tehetetlen szülőből magabiztos szülővé?

„Azt a játékot akarom!” – mondja a gyereked.

„Most nem, drágám, csak egy pár dologért ugrottunk be.”

„De én akarom!”

„Tudom, de….”

A gyerek határozottan közbevág: „Minden barátomnak van már és én is akarok egyet. Beteszem a bevásárlókocsiba.”

„Ühüm, jó, rendben.”

Összezavarodottan és legyőzötten odatolod a kocsit a pénztárhoz és megveszed a játékot. 

Ez nem az én feladatom!
határon túl

Ez nem az én feladatom!

A szülőség nagyon kemény munka. Sokan azt állítják, hogy a legnehezebb munka. Ami engem illet, biztos, hogy nehezebbé tettem magam számára a dolgom azzal, hogy több feladatot vállaltam el, mint amit kellett volna. Az én feladatom, hogy szeressem a gyerekeimet és törődjek velük, hogy megteremtsem nekik a biztonságot nyújtó környezetet és megtanítsam őket elnavigálni a nagybetűs életben. Az a feladatom, hogy megtanítsam a fiaimnak a helyes értékrendet és hogy az apjuk és én kedvesek legyünk velük. Az a feladatom, hogy jól iskolázott, felelős, jólelkű embereként induljanak el a világba. 

A legjobb ajándék, amit a kamasz gyerekednek adhatsz, de ő sosem fogja magától kérni
ajánló

A legjobb ajándék, amit a kamasz gyerekednek adhatsz, de ő sosem fogja magától kérni

Amikor fiatal voltam, egyetlen telefonunk volt. Egy vonalas. Egy szuperhosszú vezetékkel csatlakoztatva a falhoz. A zsinór elért az alagsori lépcsőig, ez volt az egyetlen hely, ahol senki nem hallott, amikor cseverésztem a barátnőimmel. Ha valaki éppen lógott a telefonon, két lehetőségem volt, vagy türelmesen vártam, vagy megsürgettem azt, aki beszélt.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.