Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Bemutatunk 7 fantasztikus, flexibilis tantermet az USA-ból

Általános iskolai tanárok engednek bepillantást a tantermeikbe és elmagyarázzák, hogy szervezték meg az átalakítást. A cikkben bemutatott tantermekbe és óvodás csoportszobába a bútorokat, felszereléseket a tanárok a családjaiktól, barátoktól, garázsvásárokon, olcsó webáruházakból szerezték be. Az alacsony költségű ülőalkalmatosságok, mint például szőnyegek, dobozok, jógalabdák, párnák mindegyik tanteremben megtalálhatók. Minden tanár időt szentelt arra, hogy modellezze a tanteremben a megfelelő használati és viselkedési módot, kérték a diákokat, hogy próbálják ki az összes ülőalkalmatosságot, hogy kiderüljön, melyik lesz nekik a legmegfelelőbb.

Számos tanár ülőhely-szerződést kötött a diákokkal az elvárások formalizálása érdekében. Íme, egy ilyen szerződés: „Megígérem, hogy az összes ülőalkalmatosságot helyesen használom. Egy olyan ülőhelyet választok, ami lehetővé teszi számomra, hogy a lehető legjobban végezzem el a feladatomat. Tisztelem a társaimat és vigyázok az osztály eszközeire. Ha nem tartom be ezeket a szabályokat, elfogadom, hogy a tanárom egy olyan helyre ültessen, ami jobban megfelel az igényeimnek.”

1. Iskolaelőkészítő: 18-19 diák, 70 nm

Nincs külön rendszer az ülőhelyek kiválasztásának. A gyerekek reggel leülnek egy helyre és egész nap azt használják. Év elején modelleztük, hogy mely ülőalkalmatosságot, hogyan lehet használni. Többször átbeszéltük a szabályokat, elvárásokat és a következményeket, annak érdekében, hogy a diákok megértsék. Egyértelmű elvárások szükségesek.

A diákok a tárolópultot munkaállomásnak használják.

Számos asztalmagasság van, ami a rugalmas tantermek mindegyikére jellemző. A középső asztal lábain lévő teniszlabdákkal könnyebben és csendesebben tudják arrébb rakni az asztalt.

Két kis hintaszék és egy asztalka alkotja az olvasósarkot.

2. Első osztály: 12-15 diák, 40 nm

Rengeteg lehetősége van a diákoknak. Három különböző méretű kerek asztal áll a rendelkezésükre, valamint az egyszerű szőnyegtől az imbolygó székig lehet ülőalkalmatosságot választani. Van kanapé, hintaszék, van számos szőnyeg, amin elnyúlhatnak. A diákok nagyobb felelősséget éreznek és szívesebben foglalkoznak a feladataikkal, mivel büszkék rá, hogy a lehető legkényelmesebben tudnak dolgozni a „saját” helyükön. Az év elején az összes tanuló kipróbálta az összes helyszínt, hogy megtapasztalja, melyik tetszik neki a legjobban. Sokan aggódnak, hogy hogyan lehet igazságosan elosztani az ülőhelyeket. Hát soha nem volt probléma vele.

A hosszú könyvespolc segít az átlátható tárolásban.

Többféle ülőalkalmatosságot kínál a kanapétól a szétszedhető székig.

Ha sima felületre van szüksége a gyerekeknek és nem az asztalnál dolgoznak felíró táblákat használnak.

3. 3-4. osztály: 18-20 diák, 67 nm

A diákok minden héten új ülőhelyet választanak. A rugalmas ülőhelyek csodát tettek az osztályban, gyerekközpontú környezetet teremtettek és elősegítették a felelősségvállalást.

Kevés olyan osztály van, amelyik egy magas sarkú cipő alakú székkel büszkélkedhet.

Levágták az egyik asztal lábát, hogy alacsony ülőhelyhez is passzoljon. A rugalmas tantermekben gyakori a csináld magad hozzáállás.

Különböző dekorációkat használnak, hogy vidám hangulatot teremtsenek.

4. 3-tól 5. osztályig: 61 diák, 3 és fél osztályterem lett átalakítva egy nagy térré

Az iskolakezdés első hónapját azzal töltötték, hogy megtanulják, hogyan működik a rugalmas terük. A diákok „tanulmányi sétákat” tettek a szobákban, hogy megtalálják minden helynek a legmegfelelőbb funkciót. Együtt állították fel a különböző helyszínekhez kapcsolódó különböző elvárásokat.

Templomból származó padokkal rendezték be a termet, valamint magas asztalokkal, amelyeknél ülve, de állva is lehet dolgozni.

Sokféle asztallal és ülőhellyel tették komfortossá a hatalmas teret (eredendően 3 és fél osztályterem), amelyben létrehoztak elszeparált sarkokat, ha a gyerekek kis nyugalomra vágynának.

A flexibilis ülőhelyek mellett hagyományos asztalokat és székeket is használnak.

5. 4. osztály: 28 diák, 75nm

A termet az osztályfőnök és a férje saját maga alakította át. Az igazgató mindenben támogatta a tanárt, de pénzt nem tudott a projektre elkülöníteni, és mivel nagyon szegény gyerekek járnak az iskolába, így szóba sem jöhetett a szülőktől való adománykérés. Bolhapiacokon és garázsvásárokon szerezték be a bútorokat. Asztalokat festettek át, távolították el a lábaikat, beszereztek babzsákokat, jógalabdákat, magas székeket, karosszékeket, padokat, színes párnákat, amiket saját kezűleg hoztak rendbe. Az iskola első heteiben a diákok az összes ülőalkalmatosságot kipróbálták. Néha nem tudtak jól dolgozni egyes helyeken, még ha azt is gondolták, hogy menni fog. Időt fordítottak arra, hogy a diákok megtanulják az egyes ülőhelyek megfelelő használatát és készítettek az elvárásaikról és a stratégiáikról egy listát. A tanulók tudják, hogy ahhoz, hogy sikeresek legyenek, olyan helyen kell ülniük, ahol tudnak koncentrálni. Minden gyereknek van egy kedvenc helye, ahova akkor ül, amikor helyettesítés van, vagy egyszerűen csak nehezebb napja van.

Sokféle ülőhely van, többek között ládák, vödrök, jógalabdák.

Levágták az asztal lábait, hogy a földön ülve lehessen dolgozni.

A különböző stílusú asztalok bolhapiacokról, garázsvásárokból származnak, amiket saját kezűleg hozott rendbe és dobott fel színes párnákkal a tanárnő.

Ezekben a flexibilis tantermekben rendetlenség van, de a tanárok azt mondják, hogy több az előnye, mint a hátránya.

6. 6. osztály: 21-25 diák, 84 nm

Megtartottak néhány asztalt, hogy annak a diáknak, akiknek szüksége van rá, legyen meghatározott helye. Az év elején az összes tanulónak volt lehetősége kipróbálni a különböző ülőalkalmatosságokat. Minden nap új helyre ülhettek a gyerekek, így könnyen el tudták dönteni, hogy melyik a számukra legmegfelelőbb.

Különféle magasságú munkaállomások vannak, így mindenki eldöntheti, hogy ülve, vagy állva szeretne dolgozni.

A laptop tartó asztalkával bárhová leülhetnek a diákok dolgozni.

Megtartottak hagyományos asztalokat is, de a terem nagy része nem-hagyományos asztalokkal, székekkel van tele.

7. 8. osztály: 32 diák, 84 nm

A tanórákon a diákok kijelölt asztaloknál ülnek, de a hosszú munkafolyamatok közben szabadon jöhetnek-mehetnek, hogy kényelmesen érezzék magukat. Minden gyerekre jut egy kis szőnyegdarab, amit kivihet egy napsütéses napon és azon ülhet kinn, vagy ráfeküdhet és bebújhat vele egy asztal alá, vagy egyszerűen csak a háta mögé teszi és nekidől a falnak. Régi könyvespolcokat alakítottak át álló asztalokká. A tanulók átrendezhetik a termet úgy, hogy kis félprivát munkaállomásokat hozzanak létre. Amennyiben választási lehetőséget adunk a diákoknak, úgy megtalálják a módját annak, hogy hogyan tudják saját maguk számára biztosítani a szükségleteiket. Rögtön évkezdéskor tisztázták az egyértelmű elvárásokat. Tényleg bárhová ülhetnek? Ez azt jelenti, hogy az asztal alá is? Attól, hogy máshogy, máshol ülnek, mások lesznek a viselkedési normák? Minden tanár elkészített év elején egy ülőhely-grafikont. A helyettes tanárnak egyszerűbb dolga van, valamint csökkenti a gyerekek aggodalmát, ha belépnek az osztályba és nem tudják hol is ül a barátjuk, vagy rögtön átlátják, hogy hol ül az az osztálytárs, aki piszkálni szokta.

A diákok puffon vagy a földön ülve, de állva is dolgozhatnak.

Meglévő bútorokkal is nagyszerű flexibilis munkaállomást lehet létrehozni. Itt éppen egy oldalára döntött asztalból épített az egyik diák egy kis magán tanulóhelyet.

Csak kevés probléma adódik abból, hogy a tanulók maguk választják meg a munkaállomásukat.

https://www.edutopia.org/article/7-outstanding-k-8-flexible-classrooms?utm_source=facebook&utm_medium=socialflow

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.