Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

Flexibilis tantermek az amerikai középiskolákban

Múlt héten bemutattunk 7 flexibilis általános iskolai tantermet, a mai cikkben 4 középiskolai osztályteremmel találkozhattok.

A középiskolás diákok puszta mérete már aggodalomra adott okot a tanároknak, vajon hogyan lehet átalakítani a nem túl nagy osztálytermeket úgy, hogy ezeknek a nagyra nőtt srácoknak is kényelmes legyen. Többeknek szöget ütött a fejébe, vajon nem fognak-e elaludni a szuperkényelmes ülőalkalmatosságokon a diákok, illetve nem fogják-e úgy érezni, hogy inkább társadalmi életet élnek a haverjaikkal, mintsem tanulnánk. Más tanárok, akik már így is elég sok pénzt feccöltek bele az osztálytermük komfortossá tételébe, azon gondolkodtak, hogy miből fogják finanszírozni a megújulást. Lássuk, mire jutottak!

Egyöntetűen arról számoltak be a tanárok, hogy kevesebb fegyelmezési problémájuk van, amióta a flexibilis tantermekben folyik a tanítás. A finanszírozás nem volt egyértelmű, volt, ahol elfogyott a pénz és barátokhoz, a családhoz kellett fordulni, vagy garázsvásárokon, bolhapiacokon szerezték be bútorokat. Néhány tanárnak vissza kellett vinnie a hagyományos padokat addig, amíg nem sikerült beszerezni mindent. Kivétel nélkül mindenki úgy látta, hogy pozitív változást hozott az osztályában a flexibilis teremre való átállás. Egy tanár, aki 13 éve tanít, azt mondta az első év után, amelyet flexibilis osztályteremben tanított, hogy soha többé nem szeretne hagyományos teremben tanítani.

9. osztály: 27-31 diák, 72 nm

A cél az volt, hogy a diákok otthon érezzék magukat az osztályteremben. Nagyon kicsi költségvetéssel rendelkeztek, úgyhogy adományokból, barátoktól, diákok szüleitől, illetve a tanártól, saját magától érkeztek a bútorok. Meglepő módon néhány diák szívesebben maradt a hagyományos asztalnál. A fegyelmi problémák jelentősen csökkentek. A diákok nyugodtabbak és motiváltabbak lettek egy olyan környezetben, amely figyelembe veszi az ő döntéseiket. Nem kellett senkinek kijelölni a helyét, mert minden tanuló tudta, hogy ha nem végzi rendesen a munkáját az új helyen, akkor visszakerül a régi, hagyományos asztalhoz. Megértették a diákok, hogy ez nem büntetés, hanem a tanár azért van, hogy sikeresen végezzék a feladataikat, és ezért néha nehéz döntéseket kell hozni.

200 dolláros iskolai támogatásból vett és a barátok által adományozott bútorokkal rendezték be a termet.

A kényelemes bútorok mellett megtartottak néhány hagyományos bútort is, ami a legtöbb középiskolára jellemző.

Az olvasósarok mellett létrehoztak egy tech-állomást, számos tárolási funkcióval egyetemben. Az osztályfőnök kirakott Harry Potter plakátokat, amivel kicsit a saját személyiségét is becsempészte az enteriőrbe.

11. osztály: 30 diák, 72 nm

Karácsonyi fényfüzérek és Edison-lámpák lógnak a plafonról, amelyek a pihenés légkörét erősítik. Állítható támlájú székekkel, kétszemélyes kanapéval, dívánnyal rendezték be a tantermet és még egy diszkógömböt és felszereltek az okostábla mellé. A telefonoknak töltőállomást szerelt be, egy mini hűtőt és egy mikrót is hozott az osztályfőnök. A diákok kávét és teát készíthetnek maguknak. Minden egyes csoportnak van egy írószertartója, amelyben minden szükséges eszközt megtalál, ami a mindennapokban kellhet. Még egy akváriumnak is jutott hely, ahol Bruce, a sziámi harcoshal éldegél. Kicsit a tanár személyisége is megjelenik régi családi fotók, sportérmek és iskolai kitüntetések formájában. A diákok lelkesebben vesznek részt a feladatokban, javultak az eredményeik és sokkal kulturáltabban viselkednek. Ha a diákok aggódnak, hogy lemerül a telefonjuk, vagy azért, mert éhesek, szomjasak, sokkal kevésbé tudnak koncentrálni. Most már ezzel sem lehet problémájuk.

Sikerült egy jó kis relaxáló sarkot létrehozni, kanapéval, dohányzóasztallal és fényfüzérekkel.

Készítettek egy töltőállomást a mobiloknak. Az osztályfőnök nagy sportrajongó, ezért, hogy az ő személyisége is nyomott hagyjon az átalakításon, kitett néhány sporthoz kapcsolódó emléktárgyat.

Rugalmas támlájú székekkel és modern asztalokkal alakítottak ki egy olyan környezetet, ami támogatja a különböző tanulási módokat.

9. osztály: 30-32 diák, 70 nm

Mivel ebben az osztályteremben évente kétszer állami vizsgák is zajlanak, ezért ilyenkor a diákok segítenek visszaállítani az eredeti állapotot a hagyományos berendezésekkel. Garázsvásárokból, családoktól érkeztek az új bútorok. Nincsen ülésrend, az év elején minden diák kipróbálta az összes ülőalkalmatosságot, így lehetőségük volt kiválasztani a számukra legmegfelelőbbet. Tisztában vannak azzal, hogy a tanár fenntartja magának a jogot, hogy új helyre ültesse őket. Amióta megtörténtek az átalakítások a tanulók jobban összpontosítanak, mert kényelmesebben ülnek. Ennek ellenére nem volt még példa rá, hogy elaludtak volna óra alatt, ami a régi, kényelmetlen székeken többször is előfordult.

Az egyik sarkot berendezték babzsákokkal, összecsukható székekkel, kanapéval. Akár mind a 32 diák le tud heveredni.

A legtöbb bútort garázsvásárokon, adományokból szerezték. A flexibilis tantermek közös jellemzői a különböző magasságú asztalok, székek.

A vizsgák idején a diákok segítenek visszaállítani az eredeti állapotot a hagyományos asztalokkal, székekkel.

11. és 12. osztály: 25-37 diák, 73 nm

Év közben változtatták meg az ülésrendet. A 2016/17-es tanév első hónapjában 153 diák ült szemben a tanárral vagy csoportba rendezve a hagyományos asztalokat. Majd amikor sikerült beszerezni állóasztalokat, koktélasztalokat, babzsákokat, kanapét, fotelt, akkor a diákok két héten keresztül minden nap új helyen ültek, hogy kipróbálhassák, melyik ülőhely a legkényelmesebb számukra. Ezután a tanulók dönthették el, hogy ki melyik helyet választja véglegesen. Nagyon könnyen hozzászoktak az új ülőalkalmatosságokhoz és meglehetősen kedvelik azokat.

A hagyományos asztalok mellett jól megférnek a babzsákok, fotelekkel, kanapé, gépezéshez használt székek.

Az állóasztalok a diákok különböző tanulási preferenciáit szolgálják.

Az osztályterem berendezése átmenet a hagyományos és a flexibilis között.

Forrás: https://www.edutopia.org/article/high-school-flexible-seating-done-right

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.