Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

​Sorsdöntő Találkozások

Ez a címe annak az újra kiadott, kibővített kötetnek, amelyet a Nyitott Akadémia jelentetett meg a napokban. Kedvenc szerzőink, jeles tudósaink, gondolkodóink a legszemélyesebb kalandra hívnak bennünket. Arról elmélkednek, miként és milyen körülmények között találkoztunk szüleinkkel, ez milyen hatással volt ránk, és mit adunk ebből tovább gyermekeinknek.

Te, kedves olvasó, aki olvasod ezt a bejegyzést, bizonyára tudatosan éled az életed. Gyereke vagy valakinek, és minden bizonnyal szülője is, aki keresi az utat, azt a módot, ahol a legjobban tudod kiteljesíteni önmagadat, a feladataidat. Neked szól ez a kötet, amelyben F. Várkonyi Zsuzsa, Orvos-Tóth Noémi, Popper Péter, Ranschburg Jenő és Vekerdy Tamás összegzi azokat a gondolatokat, amelyek a szülő – gyerek kapcsolatról, az önismeretről, a teljes élet megéléséről szólnak. Újraolvasva, felordítottam magamban, vajon miért nem veszünk erről tudomást? Úgy, abban a stílusban, szóhasználattal, olyan magával ragadóan, ahogy ők írnak, mindig újszerűnek éljük meg a tartalmat, de valójában tudjuk ezeket már régebb óta tőlük, vagy mástól, és mégsem tesszük igazán magunkévá. Mégsem hisszük el, mégsem tartjuk elég fontosnak az életkori sajátosságot, az együtt töltött idő minőségét, a beszélgetéseket, a szeretet kifejezését.

Pedig az értekezésekben benne vannak azok a történetek, amelyek velünk is megesnek. Amelyeket a bőrünkön tapasztalunk, a családtagjainkon, szeretteinken látunk. Mindaz, ami gyerekkorunkban történik velünk, kitörölhetetlenül végigkísérnek az életünk folyamán. Jó, ha ezzel szembesülünk. És mindaz, amit közösen megélünk a gyerekeinkkel, bennük is kitörölhetetlen emlék lesz. Biztos mindenki tud egy történetet, ami jelentéktelen, nem kötődik semmi fontos hozzá, mégis meghatározó emléke. És bizonyára mindenkinek van olyan rossz, traumatikus esete, amelyet magával hurcol az évek során.

Azért érdemes kezünkbe venni ezt a kötetet, mert segít ráismerni, azonosítani és elemezni a történteket. Ad egy szemléletet, egy odafordulást magunkhoz és ezen keresztül a gyermekünkhöz. Rögzíti és tudatosítja, milyen jelentősége is van egy-egy elejtett szónak, érintésnek, eseménynek. Ezek nem azért fontosak, hogy rátaláljunk a hibáinkra, és ostorozzuk magunkat, amiért helytelenül érzünk, gondolkodunk vagy teszünk. Hanem azért, hogy az ezek mögött húzódó motivációt megértsük. Hogy magunkkal jól bánjunk. Mert ha ez így van, akkor a gyerekeinkkel is jól fogunk bánni. És nincs annál fontosabb küldetésünk.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Lego másképp
iskola, óvoda

Lego másképp

Gondoltál már arra, hogy amikor a gyerekek együtt legóznak milyen fejlesztő tevékenységet végeznek? Később a felnőttek több ezer dollárt költenek arra, hogy csapatépítés, stratégia alkotás vagy együttműködés fejlesztés tréningen alkalmazzák. Érdemes ki- és felhasználni a játékot, ami minden gyereknél megtalálható és szinte nincs olyan terület, amelynél ne lehetne használni ezeket a remek kis építőkockákat.

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek
határon túl

Iskolai tízórai/ebéd/uzsonna ötletek

Egy háromgyerekes amerikai anyuka összegyűjtötte a legfantáziadúsabb iskolai ebéd ötleteket. Mi meg lefordítottuk nektek és belinkeltük az eredeti oldalakat, hátha megkönnyítjük ezzel a mindennapi fejtörést.

Olvasni, verselni nulla éves kortól
ajánló

Olvasni, verselni nulla éves kortól

Az olvasóvá nevelés egészen kicsi kortól kell hogy kezdődjön, tudjuk jól. A sok mese és vers, a történetek jól fejlesztik a gyerekek szókincsét, megalapozza a későbbi szövegértést, segít a kötődés kialakításában, a kiegyensúlyozott érzelmi élet megteremtésében. De hogyan kezdjünk neki a totyogósnál, a kisbabánál? Az nem mindig egyértelmű. Erre adunk néhány ötletet.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.