Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

​Sorsdöntő Találkozások

Ez a címe annak az újra kiadott, kibővített kötetnek, amelyet a Nyitott Akadémia jelentetett meg a napokban. Kedvenc szerzőink, jeles tudósaink, gondolkodóink a legszemélyesebb kalandra hívnak bennünket. Arról elmélkednek, miként és milyen körülmények között találkoztunk szüleinkkel, ez milyen hatással volt ránk, és mit adunk ebből tovább gyermekeinknek.

Te, kedves olvasó, aki olvasod ezt a bejegyzést, bizonyára tudatosan éled az életed. Gyereke vagy valakinek, és minden bizonnyal szülője is, aki keresi az utat, azt a módot, ahol a legjobban tudod kiteljesíteni önmagadat, a feladataidat. Neked szól ez a kötet, amelyben F. Várkonyi Zsuzsa, Orvos-Tóth Noémi, Popper Péter, Ranschburg Jenő és Vekerdy Tamás összegzi azokat a gondolatokat, amelyek a szülő – gyerek kapcsolatról, az önismeretről, a teljes élet megéléséről szólnak. Újraolvasva, felordítottam magamban, vajon miért nem veszünk erről tudomást? Úgy, abban a stílusban, szóhasználattal, olyan magával ragadóan, ahogy ők írnak, mindig újszerűnek éljük meg a tartalmat, de valójában tudjuk ezeket már régebb óta tőlük, vagy mástól, és mégsem tesszük igazán magunkévá. Mégsem hisszük el, mégsem tartjuk elég fontosnak az életkori sajátosságot, az együtt töltött idő minőségét, a beszélgetéseket, a szeretet kifejezését.

Pedig az értekezésekben benne vannak azok a történetek, amelyek velünk is megesnek. Amelyeket a bőrünkön tapasztalunk, a családtagjainkon, szeretteinken látunk. Mindaz, ami gyerekkorunkban történik velünk, kitörölhetetlenül végigkísérnek az életünk folyamán. Jó, ha ezzel szembesülünk. És mindaz, amit közösen megélünk a gyerekeinkkel, bennük is kitörölhetetlen emlék lesz. Biztos mindenki tud egy történetet, ami jelentéktelen, nem kötődik semmi fontos hozzá, mégis meghatározó emléke. És bizonyára mindenkinek van olyan rossz, traumatikus esete, amelyet magával hurcol az évek során.

Azért érdemes kezünkbe venni ezt a kötetet, mert segít ráismerni, azonosítani és elemezni a történteket. Ad egy szemléletet, egy odafordulást magunkhoz és ezen keresztül a gyermekünkhöz. Rögzíti és tudatosítja, milyen jelentősége is van egy-egy elejtett szónak, érintésnek, eseménynek. Ezek nem azért fontosak, hogy rátaláljunk a hibáinkra, és ostorozzuk magunkat, amiért helytelenül érzünk, gondolkodunk vagy teszünk. Hanem azért, hogy az ezek mögött húzódó motivációt megértsük. Hogy magunkkal jól bánjunk. Mert ha ez így van, akkor a gyerekeinkkel is jól fogunk bánni. És nincs annál fontosabb küldetésünk.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.