Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

​Sorsdöntő Találkozások

Ez a címe annak az újra kiadott, kibővített kötetnek, amelyet a Nyitott Akadémia jelentetett meg a napokban. Kedvenc szerzőink, jeles tudósaink, gondolkodóink a legszemélyesebb kalandra hívnak bennünket. Arról elmélkednek, miként és milyen körülmények között találkoztunk szüleinkkel, ez milyen hatással volt ránk, és mit adunk ebből tovább gyermekeinknek.

Te, kedves olvasó, aki olvasod ezt a bejegyzést, bizonyára tudatosan éled az életed. Gyereke vagy valakinek, és minden bizonnyal szülője is, aki keresi az utat, azt a módot, ahol a legjobban tudod kiteljesíteni önmagadat, a feladataidat. Neked szól ez a kötet, amelyben F. Várkonyi Zsuzsa, Orvos-Tóth Noémi, Popper Péter, Ranschburg Jenő és Vekerdy Tamás összegzi azokat a gondolatokat, amelyek a szülő – gyerek kapcsolatról, az önismeretről, a teljes élet megéléséről szólnak. Újraolvasva, felordítottam magamban, vajon miért nem veszünk erről tudomást? Úgy, abban a stílusban, szóhasználattal, olyan magával ragadóan, ahogy ők írnak, mindig újszerűnek éljük meg a tartalmat, de valójában tudjuk ezeket már régebb óta tőlük, vagy mástól, és mégsem tesszük igazán magunkévá. Mégsem hisszük el, mégsem tartjuk elég fontosnak az életkori sajátosságot, az együtt töltött idő minőségét, a beszélgetéseket, a szeretet kifejezését.

Pedig az értekezésekben benne vannak azok a történetek, amelyek velünk is megesnek. Amelyeket a bőrünkön tapasztalunk, a családtagjainkon, szeretteinken látunk. Mindaz, ami gyerekkorunkban történik velünk, kitörölhetetlenül végigkísérnek az életünk folyamán. Jó, ha ezzel szembesülünk. És mindaz, amit közösen megélünk a gyerekeinkkel, bennük is kitörölhetetlen emlék lesz. Biztos mindenki tud egy történetet, ami jelentéktelen, nem kötődik semmi fontos hozzá, mégis meghatározó emléke. És bizonyára mindenkinek van olyan rossz, traumatikus esete, amelyet magával hurcol az évek során.

Azért érdemes kezünkbe venni ezt a kötetet, mert segít ráismerni, azonosítani és elemezni a történteket. Ad egy szemléletet, egy odafordulást magunkhoz és ezen keresztül a gyermekünkhöz. Rögzíti és tudatosítja, milyen jelentősége is van egy-egy elejtett szónak, érintésnek, eseménynek. Ezek nem azért fontosak, hogy rátaláljunk a hibáinkra, és ostorozzuk magunkat, amiért helytelenül érzünk, gondolkodunk vagy teszünk. Hanem azért, hogy az ezek mögött húzódó motivációt megértsük. Hogy magunkkal jól bánjunk. Mert ha ez így van, akkor a gyerekeinkkel is jól fogunk bánni. És nincs annál fontosabb küldetésünk.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?
iskola, óvoda

Mit tanít egy ADHD-s gyerek a szüleinek a Minecraftról és a végrehajtó funkcióról?

Az ADHD, (figyelemhiányos, hiperaktív) gyerekekről egyre több információnk van. Egyre többükkel találkozunk, és egyre nagyobb arányban jelentkezik a probléma, ami nem a létükkel, hanem azzal kapcsolatos, hogy nemigen tudunk mit kezdeni velük.  Forrás: http://www.huffingtonpost.com/entry/what-my-son-with-adhd-taught-me-about-minecraft-and_us_5846e43be4b0b261c8342778

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

Posztolj egy pucér képet magadról!
határon túl

Posztolj egy pucér képet magadról!

Neem? Oké, akkor legyen fürdőruhás. Esetleg olyan, amin festékes az arcod, paradicsomos spagetti lóg a homlokodba.. vagy egy toporzékolósat? Azt mondod, hogy nekem elment az eszem? Én korábban ezt simán megtettem. Igaz, nem én voltam rajta, hanem a gyerekek. Aztán egyre több infó jött szembe velem a digitális szülőségről és elszégyelltem magam. 

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben
ajánló

3 szokás, ami a gyerekednek is segít a feladatszervezésben

A gyerekek egyfolytában lesik minden mozdulatunkat, úgyhogy mutassuk meg nekik, hogyan kell okosabban tanulni néhány szokásunk megváltoztatásával.

Sokkal nagyobb hatással vagyunk a gyerekeinkre, mint azt eleinte gondolnánk, ami először akkor kezd nyilvánvalóvá válni, amikor elkezdik utánozni a hanglejtésünket, használni a kifejezéseinket. De amikor rájövünk erre a „hatalmunkra”, akkor fel tudjuk használni ezeket az egyszerű szokásainkat úgy, hogy pozitívan befolyásoljuk a gyerekünk iskolai előmenetelét.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.