Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

A koppenhágai zöld iskola összegyűjti a napsugarakat

A C.F. Møller dán építészcég által tervezett lenyűgöző Koppenhágai Nemzetközi Iskola szinte teljes külső felülete napelemmel fedett. A 12.000 napelem a teljes épület éves elektromos áram szükségletének több mint a felét megtermeli. 

Az idén márciusban átadott 1200 diákot befogadó és 280 munkahelyet nyújtó iskola Koppenhágában, a Nordhavn kerület kikötőjében, közvetlenül a tengerparton helyezkedik el.

A 26.000 négyzetméteres épület négy szárnyból áll, amelyek mindegyike 5-7 emelet magas és megfelel a diákok különböző fejlődési szakaszokban való igényeinek. A 12.000 napelem összesen 6000 négyzetméter felületet fed le. A panelek különböző szögekben állnak, ami az épületnek egy furcsa, pixeles megjelenést kölcsönöz.

Az iskola más környezetbarát tervezési funkciókkal is büszkélkedhet. Külön figyelmet fordítottak a természetes fény beengedésére, a szellőzés maximalizálására, valamint a hatékony szigetelésre, amelyek mindegyike csökkentette az energiafelhasználást. Az esővízgyűjtést külön tárolókkal oldották meg, alacsony hőveszteségű ablakokat építettek be, a világítást környezetbarát LED lámpák biztosítják.

Az iskolai menza ételmaradékait haszonállatok etetésére fordítják, a felhalmozódott papírszemetet tömörítik és újrafeldolgozás céljából eladják.

A játszótér az iskola teraszán található, így biztonságos környezetet nyújt a gyerekeknek.

Forrás: https://newatlas.com/copenhagen-international-school-moller/51101/ és ÉVA Magazin

Fotók: Adam Mørk munkái

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.