Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
határon túl

A koppenhágai zöld iskola összegyűjti a napsugarakat

A C.F. Møller dán építészcég által tervezett lenyűgöző Koppenhágai Nemzetközi Iskola szinte teljes külső felülete napelemmel fedett. A 12.000 napelem a teljes épület éves elektromos áram szükségletének több mint a felét megtermeli. 

Az idén márciusban átadott 1200 diákot befogadó és 280 munkahelyet nyújtó iskola Koppenhágában, a Nordhavn kerület kikötőjében, közvetlenül a tengerparton helyezkedik el.

A 26.000 négyzetméteres épület négy szárnyból áll, amelyek mindegyike 5-7 emelet magas és megfelel a diákok különböző fejlődési szakaszokban való igényeinek. A 12.000 napelem összesen 6000 négyzetméter felületet fed le. A panelek különböző szögekben állnak, ami az épületnek egy furcsa, pixeles megjelenést kölcsönöz.

Az iskola más környezetbarát tervezési funkciókkal is büszkélkedhet. Külön figyelmet fordítottak a természetes fény beengedésére, a szellőzés maximalizálására, valamint a hatékony szigetelésre, amelyek mindegyike csökkentette az energiafelhasználást. Az esővízgyűjtést külön tárolókkal oldották meg, alacsony hőveszteségű ablakokat építettek be, a világítást környezetbarát LED lámpák biztosítják.

Az iskolai menza ételmaradékait haszonállatok etetésére fordítják, a felhalmozódott papírszemetet tömörítik és újrafeldolgozás céljából eladják.

A játszótér az iskola teraszán található, így biztonságos környezetet nyújt a gyerekeknek.

Forrás: https://newatlas.com/copenhagen-international-school-moller/51101/ és ÉVA Magazin

Fotók: Adam Mørk munkái

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.