Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

"Barátkozós padot" minden iskolaudvarra!

A második osztályos amerikai Christian Bucks egy szívmelengető ötlettel állt elő annak érdekében, hogy az iskolaudvaron magányosan kószáló gyerekek soha többet ne érezhessék egyedül magukat.

A Roundtown Általános Iskola empatikus diákja azzal az ötlettel kereste meg az iskola vezetését, hogy tegyenek ki egy „barátkozós padot” az iskola udvarára, ami egy találkozó hellyé válhatna azon magányos gyerekek számára, akik barátokat keresnek a közös játszáshoz.

Christian szerint így működik a „barátkozós pad”. „Ha egyedül érzed magad és nem tudsz mit kitalálni, menj a „barátkozós padra” és biztos oda fog valaki menni hozzád, megkérdezi, hogy akarsz-e jönni játszani vagy leül melléd beszélgetni.”

A fiú az ötletet egy német iskolában készült fotón látta, amikor neki kerestek iskolát, mert az apukája egy ideiglenes németországi munkát kapott.

Alyson Bucks, Christian anyukája meséli, hogy a fiát rögtön magával ragadta az ötlet, mert úgy vélte, hogy ez nagyszerű módja annak, hogy segítsen olyan gyerekeken, akiknek nincsenek barátaik, vagy éppen kihagyják őket a játékból.

Amikor elmondta az ötletét az iskolában, az igazgató azonnal meglátta benne a lehetőséget és utánajárt, hogy beszerezzen egy megfelelő padot. Mielőtt megrendelte, kikérte Christian véleményét, hogy milyen típusú és színű legyen.

Ő volt az első, aki kipróbálta a padot, rettentő büszke volt magára. 

Az iskolaudvaron működő erőviszonyok megterhelőek lehetnek egyes gyerekek számára, de ezzel az ötlettel sokkal barátságosabban telhetnek a szünetek és a délutánok percei. 

„Ezzel az egyszerű módszerrel odafigyelhetünk és törődhetünk másokkal, amikor észrevesszük, hogy egyedül érzik magukat. És remélem, új barátságok is fognak köttetni a „barátkozós pad” kihelyezése után.”

Úgy gondolom, hogy ennek a jólelkű fiúnak a kezdeményezése figyelemre méltó és temérdek lelki bánatot orvosolni lehet vele.

Forrás: essentialkids.com.au

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.