Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

"Barátkozós padot" minden iskolaudvarra!

A második osztályos amerikai Christian Bucks egy szívmelengető ötlettel állt elő annak érdekében, hogy az iskolaudvaron magányosan kószáló gyerekek soha többet ne érezhessék egyedül magukat.

A Roundtown Általános Iskola empatikus diákja azzal az ötlettel kereste meg az iskola vezetését, hogy tegyenek ki egy „barátkozós padot” az iskola udvarára, ami egy találkozó hellyé válhatna azon magányos gyerekek számára, akik barátokat keresnek a közös játszáshoz.

Christian szerint így működik a „barátkozós pad”. „Ha egyedül érzed magad és nem tudsz mit kitalálni, menj a „barátkozós padra” és biztos oda fog valaki menni hozzád, megkérdezi, hogy akarsz-e jönni játszani vagy leül melléd beszélgetni.”

A fiú az ötletet egy német iskolában készült fotón látta, amikor neki kerestek iskolát, mert az apukája egy ideiglenes németországi munkát kapott.

Alyson Bucks, Christian anyukája meséli, hogy a fiát rögtön magával ragadta az ötlet, mert úgy vélte, hogy ez nagyszerű módja annak, hogy segítsen olyan gyerekeken, akiknek nincsenek barátaik, vagy éppen kihagyják őket a játékból.

Amikor elmondta az ötletét az iskolában, az igazgató azonnal meglátta benne a lehetőséget és utánajárt, hogy beszerezzen egy megfelelő padot. Mielőtt megrendelte, kikérte Christian véleményét, hogy milyen típusú és színű legyen.

Ő volt az első, aki kipróbálta a padot, rettentő büszke volt magára. 

Az iskolaudvaron működő erőviszonyok megterhelőek lehetnek egyes gyerekek számára, de ezzel az ötlettel sokkal barátságosabban telhetnek a szünetek és a délutánok percei. 

„Ezzel az egyszerű módszerrel odafigyelhetünk és törődhetünk másokkal, amikor észrevesszük, hogy egyedül érzik magukat. És remélem, új barátságok is fognak köttetni a „barátkozós pad” kihelyezése után.”

Úgy gondolom, hogy ennek a jólelkű fiúnak a kezdeményezése figyelemre méltó és temérdek lelki bánatot orvosolni lehet vele.

Forrás: essentialkids.com.au

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.