Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
iskola, óvoda

"Barátkozós padot" minden iskolaudvarra!

A második osztályos amerikai Christian Bucks egy szívmelengető ötlettel állt elő annak érdekében, hogy az iskolaudvaron magányosan kószáló gyerekek soha többet ne érezhessék egyedül magukat.

A Roundtown Általános Iskola empatikus diákja azzal az ötlettel kereste meg az iskola vezetését, hogy tegyenek ki egy „barátkozós padot” az iskola udvarára, ami egy találkozó hellyé válhatna azon magányos gyerekek számára, akik barátokat keresnek a közös játszáshoz.

Christian szerint így működik a „barátkozós pad”. „Ha egyedül érzed magad és nem tudsz mit kitalálni, menj a „barátkozós padra” és biztos oda fog valaki menni hozzád, megkérdezi, hogy akarsz-e jönni játszani vagy leül melléd beszélgetni.”

A fiú az ötletet egy német iskolában készült fotón látta, amikor neki kerestek iskolát, mert az apukája egy ideiglenes németországi munkát kapott.

Alyson Bucks, Christian anyukája meséli, hogy a fiát rögtön magával ragadta az ötlet, mert úgy vélte, hogy ez nagyszerű módja annak, hogy segítsen olyan gyerekeken, akiknek nincsenek barátaik, vagy éppen kihagyják őket a játékból.

Amikor elmondta az ötletét az iskolában, az igazgató azonnal meglátta benne a lehetőséget és utánajárt, hogy beszerezzen egy megfelelő padot. Mielőtt megrendelte, kikérte Christian véleményét, hogy milyen típusú és színű legyen.

Ő volt az első, aki kipróbálta a padot, rettentő büszke volt magára. 

Az iskolaudvaron működő erőviszonyok megterhelőek lehetnek egyes gyerekek számára, de ezzel az ötlettel sokkal barátságosabban telhetnek a szünetek és a délutánok percei. 

„Ezzel az egyszerű módszerrel odafigyelhetünk és törődhetünk másokkal, amikor észrevesszük, hogy egyedül érzik magukat. És remélem, új barátságok is fognak köttetni a „barátkozós pad” kihelyezése után.”

Úgy gondolom, hogy ennek a jólelkű fiúnak a kezdeményezése figyelemre méltó és temérdek lelki bánatot orvosolni lehet vele.

Forrás: essentialkids.com.au

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája
iskola, óvoda

Szupererőink 4. - A hangok intelligenciája

INTRO

Pár napja egy workshop-on vettem részt, amin a többszörös intelligencia modellt jártuk körül. Lezárásként a közel száz résztvevő (többnyire pedagógusok) kitöltött saját magáról egy tesztet, amelyből megtudhattuk, melyik területen vagyunk mi magunk a legerősebbek. Végül ez alapján alkottunk csoportokat és találtunk ki az intelligencia területeknek megfelelő elköszönést. Nagyon erős élmény volt, hogy a két legkisebb csoport a verbális és a logikai-matematikai intelligenciában különösen erősek csoportja volt. A verbálisan legerősebbek csoportja három, míg a matematikailag erőseké hét főből állt, míg például az interperszonálisak és intraperszonálisak csoportjában külön-külön több mint húszan voltak.

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája
interjúk

Menni vagy maradni? Az iskolaérettség dilemmája

Lassan az utolsó pillanathoz érkezünk, hogy eldöntsük, menjen-e a hatévesünk szeptemberben iskolába. Ugyan hivatalosan nem mi, hanem az óvoda dönt, azért szerencsére a gyakorlatban még van szava a szülőnek is. Viszont nehéz, és összetett feladat meghozni ezt a döntést. És az érzelmeink, szubjektív megérzéseink mellett – amik szinte a legfontosabbak – a szakmai szempontokkal sem árt tisztában lennünk. Czédulás Karolina gyógypedagógust hívtam segítségül, hogy járjuk körül a legfontosabb pontokat, amiket mérlegelnünk kell az iskolaérettség kapcsán.

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?
határon túl

Hogyan segíti a Braille-írás az olvasásban és a tanulásban a vakokat és gyengén látókat?

Louis Braille, aki 1809. január 4-én született, feltalált egy tapintható olvasási és írási módszert, amely számtalan látássérült embernek nyújt a mai napig segítséget. Braille, maga is vak volt. Az első ötletével egy kitapintható írásmódról már iskolás korában kitűnt. Forrás: theconversation.com

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene
ajánló

10 dolog, amit minden szülőnek tudnia kellene

Milyen jó lenne, ha összesen csak 10 dolgot kellene tudnia egy szülőnek ahhoz, hogy sikeresen felnevelhesse a gyerekét. Forrás: https://www.maggiedent.com/blog/10-things-every-pa...

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.