Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Amit minden szülőnek tudnia kell ahhoz, hogy megvédhesse gyermekét az online zaklatástól

Bár a zaklatás, mint viselkedési forma mindig is létezett, a számítógépes zaklatás új kihívásokat jelent, és a gyerekek az elsők, akik szembesülnek vele. Éppen ezért, fontosabb, mint eddig bármikor, hogy a szülők pro aktívak legyenek. Forrás: babble.com

Julie Hertzog, a PACER Nemzeti Zaklatást Megelőző Központ (USA) igazgatója szerint sokkal többről van szó, mint egyszerűen csak egy közösségi média kérdés, mivel a számítógépes zaklatás már akkor elkezdődik, amikor a gyermek hozzáférést kap a számítógéphez, a tablethez vagy a mobil telefonhoz, ami sokkal hamarabb történik, minthogy elkezdi használni a közösségi médiát.

Hertzog azt tanácsolja a szülőknek, hogy amint elkezdi használni a gyerek online játékokra a számítógépet, vagy csetelésre a közösségi oldalakat, kezdjenek el beszélgetni az internetes zaklatásról és az elfogadható online viselkedésről. És az alábbi tippekkel lássák el annak érdekében, hogy megvédjék a számítógépes zaklatóktól.

Támogasd a gyereked szükségleteit.

„Nem könnyű a gyereknek beszélni a számítógépes zaklatásról, mert feszélyezve érzi magát, aggódik, hogy rosszabbul jár, ha beszél róla és azt gondolja, hogy ő maga is hibás, mondja Hertzog. Attól is fél, hogy megtiltják a szülők a kütyüzést, ha elmondja, hogy zaklatták.” Meg kell nyugtatni a gyereket, hogy miközben megérted, hogy a technológia az életük fontos része, addig neki is el kell fogadnia, hogy az online biztonsága a legfontosabb. Meg kell értetni a gyerekkel, hogy nem ő tehet arról, ha zaklatják és te mindenben segíteni fogod, hogy véget vess egyszer s mindenkorra a zaklatásnak.

Alakítsatok ki szabályokat.

Ahogy íratlan szabályok léteznek a gyereked fizikai biztonságának védelmére, adjál útmutatást az internet használatához is. Figyelmeztetni kell, mit szabad és mit nem szabad kiadni magunkról az interneten; az e-mail és közösségi médiához való jelszavainak privát tárolása; melyek azok az időszakok, amikor nem netezhet, pl. este 9 után, vagy az iskolai órákon; legyen hozzáférésed a gyerek kütyüjeihez és fiókjaihoz.

Legyél része a gyerek cybervilágának!

Miután meghoztátok a kütyühasználati szabályokat, beszéljétek meg, hogy milyen módon fogsz belevonódni a gyerek cybervilágába. Legyél naprakész az általa használt programokról, kövesd a közösségi médián. Ahogy egyre idősebb lesz és újabb technológiákhoz, applikációkhoz fér hozzá, úgy kell módosítani a családi szabályokon. „Tudniuk kell, hogyan férhetnek hozzá biztonsági oldalakhoz és hol tudják jelenteni, ha bármiféle problémájuk adódik. Fontos, hogy ösztönözzük a gyereket, hogy mondja el nekünk, ha nem megfelelő magatartással találkozik a hálón, akár felé irányul, de akár más felé és csak tanúja az eseménynek, mondja Hertzog.”

Ha megtörténik a zaklatás, lehetőség szerint dokumentálni kell azt. Le kell menteni az URL-t, ahol a zaklatás történt, ki kell nyomtatni az e-mailt, vagy a weboldalt, screenshot-ot kell készíteni. Mentse el a gyerek a zaklató szöveget, vagy továbbítsa a szülőnek. A közöségi média biztonsági oldalain keresztül be kell jelenteni a számítógépes zaklatást és blokkolni kell a zaklatót.

Ismerkedj meg gyermeked iskolájának zaklatást megelőző irányelveivel!

Kérdezd meg az iskolát és keresed meg az illetékest, aki a legrészletesebb felvilágosítást tudja adni a számítógépes zaklatás problémájával kapcsolatban. Ha neked vannak információid a cyberbullying-gal kapcsolatban, azt érdemes megosztani az iskolával és dokumentáld a velük való beszélgetést.

A lényeg? Mint szülők, felelősek vagyunk azért, amit a gyermekünk tesz az online térben. És ez azzal kezdődik, hogy megtanuljuk, hogyan lehet megvédeni őket.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?
iskola, óvoda

Mért kell rendet tenni a gyerekszobában?

Minden gyereknél eljön a nap, amikor könyörögni kell, hogy tegyen maga után rendet. Hogy legyen figyelemmel a környezetére, hogy uralkodjon a káoszon. És van, hogy erre hiába kérjük, aztán feladjuk. De miért is kell ragaszkodnunk a rendhez? Miért nem hagyhatjuk rájuk, milyen állapotban van a szobájuk?

Farkasszemet nézve a félelmekkel
interjúk

Farkasszemet nézve a félelmekkel

A félelem végigkísér egész életünkben. Kisgyerek korunktól egészen idős korunkig. Jó lenne hát megbarátkozni vele, megszelídíteni, ha már az életünk része. Ezt segíti Al Ghaoui Hesna, Holli a Hős című mesekönyve, akinek főszereplője bátor mintája lehet gyerekeinknek és nekünk is.

Új iskola, óvoda
határon túl

Új iskola, óvoda

Most már kijelenthetem, azt hiszem, hogy egészen pontosan tudom, mit éreznek a gyerekeim az új iskolájukban: túl vagyok mind a négy szülői értekezleten (a legidősebbnek már ilyenje nincs, szóval az a terep továbbra is ismeretlen).
Ülök az osztály(-ok)ban/csoportban, teljesen ismeretlen környezetben (némi tévelygés után megtalálom a megfelelő osztálytermet), teljesen idegen emberek között (és rátok gondolok, drága volt szülőtársak, óvodában, iskolában). 

Fortnite, a menő játék
ajánló

Fortnite, a menő játék

Különösen az ADHD-s és a szociális képességekkel bajlódó gyerekek szülei számára állított össze az Understood oktatási portál bloggere tanácsokat, mit érdemes tenniük, ha a gyerekeik a Fortnite játékkal játszanak. Úgy gondoltam, hogy mások számára is érdekes és megfontolandó lehet, így alább olvashatjátok, mit javasol a szülőknek Mark J. Griffin, Ph.D., aki az unokájával próbálta ki a játékot, hogy megtapasztalja,hogyan érinti a gyerekeket ez a játék.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.