Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Amit minden szülőnek tudnia kell ahhoz, hogy megvédhesse gyermekét az online zaklatástól

Bár a zaklatás, mint viselkedési forma mindig is létezett, a számítógépes zaklatás új kihívásokat jelent, és a gyerekek az elsők, akik szembesülnek vele. Éppen ezért, fontosabb, mint eddig bármikor, hogy a szülők pro aktívak legyenek. Forrás: babble.com

Julie Hertzog, a PACER Nemzeti Zaklatást Megelőző Központ (USA) igazgatója szerint sokkal többről van szó, mint egyszerűen csak egy közösségi média kérdés, mivel a számítógépes zaklatás már akkor elkezdődik, amikor a gyermek hozzáférést kap a számítógéphez, a tablethez vagy a mobil telefonhoz, ami sokkal hamarabb történik, minthogy elkezdi használni a közösségi médiát.

Hertzog azt tanácsolja a szülőknek, hogy amint elkezdi használni a gyerek online játékokra a számítógépet, vagy csetelésre a közösségi oldalakat, kezdjenek el beszélgetni az internetes zaklatásról és az elfogadható online viselkedésről. És az alábbi tippekkel lássák el annak érdekében, hogy megvédjék a számítógépes zaklatóktól.

Támogasd a gyereked szükségleteit.

„Nem könnyű a gyereknek beszélni a számítógépes zaklatásról, mert feszélyezve érzi magát, aggódik, hogy rosszabbul jár, ha beszél róla és azt gondolja, hogy ő maga is hibás, mondja Hertzog. Attól is fél, hogy megtiltják a szülők a kütyüzést, ha elmondja, hogy zaklatták.” Meg kell nyugtatni a gyereket, hogy miközben megérted, hogy a technológia az életük fontos része, addig neki is el kell fogadnia, hogy az online biztonsága a legfontosabb. Meg kell értetni a gyerekkel, hogy nem ő tehet arról, ha zaklatják és te mindenben segíteni fogod, hogy véget vess egyszer s mindenkorra a zaklatásnak.

Alakítsatok ki szabályokat.

Ahogy íratlan szabályok léteznek a gyereked fizikai biztonságának védelmére, adjál útmutatást az internet használatához is. Figyelmeztetni kell, mit szabad és mit nem szabad kiadni magunkról az interneten; az e-mail és közösségi médiához való jelszavainak privát tárolása; melyek azok az időszakok, amikor nem netezhet, pl. este 9 után, vagy az iskolai órákon; legyen hozzáférésed a gyerek kütyüjeihez és fiókjaihoz.

Legyél része a gyerek cybervilágának!

Miután meghoztátok a kütyühasználati szabályokat, beszéljétek meg, hogy milyen módon fogsz belevonódni a gyerek cybervilágába. Legyél naprakész az általa használt programokról, kövesd a közösségi médián. Ahogy egyre idősebb lesz és újabb technológiákhoz, applikációkhoz fér hozzá, úgy kell módosítani a családi szabályokon. „Tudniuk kell, hogyan férhetnek hozzá biztonsági oldalakhoz és hol tudják jelenteni, ha bármiféle problémájuk adódik. Fontos, hogy ösztönözzük a gyereket, hogy mondja el nekünk, ha nem megfelelő magatartással találkozik a hálón, akár felé irányul, de akár más felé és csak tanúja az eseménynek, mondja Hertzog.”

Ha megtörténik a zaklatás, lehetőség szerint dokumentálni kell azt. Le kell menteni az URL-t, ahol a zaklatás történt, ki kell nyomtatni az e-mailt, vagy a weboldalt, screenshot-ot kell készíteni. Mentse el a gyerek a zaklató szöveget, vagy továbbítsa a szülőnek. A közöségi média biztonsági oldalain keresztül be kell jelenteni a számítógépes zaklatást és blokkolni kell a zaklatót.

Ismerkedj meg gyermeked iskolájának zaklatást megelőző irányelveivel!

Kérdezd meg az iskolát és keresed meg az illetékest, aki a legrészletesebb felvilágosítást tudja adni a számítógépes zaklatás problémájával kapcsolatban. Ha neked vannak információid a cyberbullying-gal kapcsolatban, azt érdemes megosztani az iskolával és dokumentáld a velük való beszélgetést.

A lényeg? Mint szülők, felelősek vagyunk azért, amit a gyermekünk tesz az online térben. És ez azzal kezdődik, hogy megtanuljuk, hogyan lehet megvédeni őket.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
A rossz gyerek
iskola, óvoda

A rossz gyerek

Az osztályban van egy rossz gyerek. Mindenki szerint rossz. Piszkálja a gyerekeket, belerúg a lányokba, zavarja az órát.

Képzeletbeli történet!

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára
interjúk

Még a kisebb alvási problémák is kognitív nehézségeket okozhatnak a gyermekek számára

Mindannyian tudjuk, hogy mennyire fontos a jó éjszakai alvás, de a gyermekkori alvásproblémák, mint például a horkolás, az éjszakai ébredés, az alvajárás vagy az álmatlanság elég gyakoriak.

Öt gyerek anyjának lenni
határon túl

Öt gyerek anyjának lenni

Egy barátnőm barátnője külföldön él a családjával. Öt gyermeke van, és azt hiszem azt csak Ő tudja, hogy ez mit jelent. De akármit is jelentsen, egy biztos, hogy ő ezt élvezi. Ezt onnan tudom, hogy a barátnőm egy ideje meséli, hogy Joli – ő a bizonyos – a facebookon kis posztokban megosztja a családja történeteit. Szórakoztató és tanulságos, néha könnyeket csal a szemébe, néha pedig elgondolkodtató. Egy biztos, hogy mindarról sajátos képe van, és sok gyereken kipróbált tapasztalata, amivel mi is szembesülünk a hétköznapjainkban. És akkor arra kértük Jolit, hogy néhány történetét mesélje el itt is.

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?
ajánló

Te mikor beszélgetsz a gyerekkel a téridőről?

Bevallom, én soha. Ahogy a fénysebességről sem nagyon jut eszembe és az univerzum bár időnként szóba kerül, nagyon sokat nem tudok róla. Ezért is álltam kicsit értetlenül a mini sorozat előtt, amit ma ajánlok nektek. Mert hogy ezek a mesekönyvek erről szólnak. És aztán a szerző, Farkas Robi olyan jó kis válaszokat adott a kérdéseimre, hogy elkezdett érdekelni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.