Kapcsolat Facebook Bejelentkezés
ajánló

Amit minden szülőnek tudnia kell ahhoz, hogy megvédhesse gyermekét az online zaklatástól

Bár a zaklatás, mint viselkedési forma mindig is létezett, a számítógépes zaklatás új kihívásokat jelent, és a gyerekek az elsők, akik szembesülnek vele. Éppen ezért, fontosabb, mint eddig bármikor, hogy a szülők pro aktívak legyenek. Forrás: babble.com

Julie Hertzog, a PACER Nemzeti Zaklatást Megelőző Központ (USA) igazgatója szerint sokkal többről van szó, mint egyszerűen csak egy közösségi média kérdés, mivel a számítógépes zaklatás már akkor elkezdődik, amikor a gyermek hozzáférést kap a számítógéphez, a tablethez vagy a mobil telefonhoz, ami sokkal hamarabb történik, minthogy elkezdi használni a közösségi médiát.

Hertzog azt tanácsolja a szülőknek, hogy amint elkezdi használni a gyerek online játékokra a számítógépet, vagy csetelésre a közösségi oldalakat, kezdjenek el beszélgetni az internetes zaklatásról és az elfogadható online viselkedésről. És az alábbi tippekkel lássák el annak érdekében, hogy megvédjék a számítógépes zaklatóktól.

Támogasd a gyereked szükségleteit.

„Nem könnyű a gyereknek beszélni a számítógépes zaklatásról, mert feszélyezve érzi magát, aggódik, hogy rosszabbul jár, ha beszél róla és azt gondolja, hogy ő maga is hibás, mondja Hertzog. Attól is fél, hogy megtiltják a szülők a kütyüzést, ha elmondja, hogy zaklatták.” Meg kell nyugtatni a gyereket, hogy miközben megérted, hogy a technológia az életük fontos része, addig neki is el kell fogadnia, hogy az online biztonsága a legfontosabb. Meg kell értetni a gyerekkel, hogy nem ő tehet arról, ha zaklatják és te mindenben segíteni fogod, hogy véget vess egyszer s mindenkorra a zaklatásnak.

Alakítsatok ki szabályokat.

Ahogy íratlan szabályok léteznek a gyereked fizikai biztonságának védelmére, adjál útmutatást az internet használatához is. Figyelmeztetni kell, mit szabad és mit nem szabad kiadni magunkról az interneten; az e-mail és közösségi médiához való jelszavainak privát tárolása; melyek azok az időszakok, amikor nem netezhet, pl. este 9 után, vagy az iskolai órákon; legyen hozzáférésed a gyerek kütyüjeihez és fiókjaihoz.

Legyél része a gyerek cybervilágának!

Miután meghoztátok a kütyühasználati szabályokat, beszéljétek meg, hogy milyen módon fogsz belevonódni a gyerek cybervilágába. Legyél naprakész az általa használt programokról, kövesd a közösségi médián. Ahogy egyre idősebb lesz és újabb technológiákhoz, applikációkhoz fér hozzá, úgy kell módosítani a családi szabályokon. „Tudniuk kell, hogyan férhetnek hozzá biztonsági oldalakhoz és hol tudják jelenteni, ha bármiféle problémájuk adódik. Fontos, hogy ösztönözzük a gyereket, hogy mondja el nekünk, ha nem megfelelő magatartással találkozik a hálón, akár felé irányul, de akár más felé és csak tanúja az eseménynek, mondja Hertzog.”

Ha megtörténik a zaklatás, lehetőség szerint dokumentálni kell azt. Le kell menteni az URL-t, ahol a zaklatás történt, ki kell nyomtatni az e-mailt, vagy a weboldalt, screenshot-ot kell készíteni. Mentse el a gyerek a zaklató szöveget, vagy továbbítsa a szülőnek. A közöségi média biztonsági oldalain keresztül be kell jelenteni a számítógépes zaklatást és blokkolni kell a zaklatót.

Ismerkedj meg gyermeked iskolájának zaklatást megelőző irányelveivel!

Kérdezd meg az iskolát és keresed meg az illetékest, aki a legrészletesebb felvilágosítást tudja adni a számítógépes zaklatás problémájával kapcsolatban. Ha neked vannak információid a cyberbullying-gal kapcsolatban, azt érdemes megosztani az iskolával és dokumentáld a velük való beszélgetést.

A lényeg? Mint szülők, felelősek vagyunk azért, amit a gyermekünk tesz az online térben. És ez azzal kezdődik, hogy megtanuljuk, hogyan lehet megvédeni őket.

Ha nem szeretnél lemaradni hasonló cikkekről, akkor nyomj egy like-ot a Szülő 2.0 oldalára!

Szólj hozzá!

Olvasóink történetei

  • Minta cikk 1.

    Minta cikk 1.

    "Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

    App Hungary
További történetek >>>
Fejlesszünk érintéssel!
iskola, óvoda

Fejlesszünk érintéssel!

A kisiskolások között egyre gyakrabban találkozunk iskolai, tanulási nehézséggel. Később aztán nehezen tudjuk behozni a lemaradást. A megváltozott életmódunk miatt kimarad számos olyan tevékenység, élmény, történés, ami fejleszti, felkészíti a testünket és az agyunkat a tanulásra. Az egyik ilyen fontos terület a taktilis rendszer, amely az érintés és bőrérzékelés, ingerlés segítségével készít fel bennünket például a finommotorikai feladatokra, azaz például az írásra.

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen
interjúk

3 aranyos módja, hogyan ösztönözheted a gyerekedet, hogy jobb legyen

Több tanulmány is kimutatta, hogy a meleg, szeretetteljes szülő-gyerek kapcsolat összefüggésben van a jobb önértékeléssel, a jobb szülő-gyerek kommunikációval, a jobb tanulmányi eredménnyel és a kevesebb pszichológiai és viselkedési zavarral.

4 kérdés azokhoz a gyerekekhez, akik félnek új dolgokat kipróbálni
határon túl

4 kérdés azokhoz a gyerekekhez, akik félnek új dolgokat kipróbálni

Az egyik leggyakoribb félelem, amivel a gyerekek szembesülnek, az új dolgok kipróbálása, az új szituációkban való helytállás. A bizonytalanság és az félelem bénító tud lenni. És ha ezt nem győzzük le gyerekkorunkban, élethossziglan kísérthet. Forrás: seangrover.com

Busójárás kisgyerekekkel
ajánló

Busójárás kisgyerekekkel

Egy ideje már szerepelt a családi bakancslistán, hogy egyszer mi is megnézzük Mohácson a busójárást. Kicsi gyerekeink vannak, szóval tartottunk a rendezvénytől (hatalmas tömeg, hangos, ijesztő jelmezbe bújt emberek), ráadásul szállást sem könnyű ilyenkor találni.

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat
Jövő Iskolája

Átlépni egy korszerűbb életbe, több mint akarat

Miközben omladoznak a régi iskolatípusok, és feszegetjük a retorikai határokat, gyakran ütközünk falakba. Saját falainkba. És szembesülünk azzal, hogy épp saját magunk miatt nincs haladás, modernitás, innovatív megoldások. Se az iskolákban, se otthonainkban. Miközben a szabad oktatást és a korszerű tudást követeljük, valójában 19. századi szerepekbe bújva az ajtót magunkra zárva régi mintáink szerint neveljük a gyerekeinket.